Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestlane tarbib koduelektroonikat sarnaselt soomlasele
Lätis ja Leedus olid vastavad protsendid 50 ja 43. Eestis on juba 70 protsenti ostetud LCD-teleritest 32tollised või suuremad. Eestis osteti selle aasta esimesel poolel ligi kakskümmend tuhat LCD- ja plasmatelerit.
Rahvusvahelise uuringufirma GfK Riias toimunud aastakonverentsil esitleti koduelektroonika tarbimise suundumusi Euroopas ja Baltimaades.
Ürituse pressiteates on kirjas, et konverentsil osales sadakond Baltimaade tehnikaturul tegutsevate firmade esindajat - jae- ja hulgimüüjad ning tootjate esindajad.
Annika Klemets, tehnikakaupade jaemüügi uuringuga tegeleva GfK Marketing Servicesi esindaja Eestis kommenteeris, et Eesti tarbija on oma ostueelistustelt sarnane Euroopa, eelkõige aga Soome tarbijaga. Mõlemal pool lahte eelistatakse suuri LCD-telereid, kuid samas väiksemõõdulisemaid pealtlaetavaid pesumasinaid.
Siiamaani on Eesti olnud uutele tehnoloogiatele varem avatud kui Läti ja Leedu.
Tehnikaturu mõjutajaks on üha enam internet, mis toimib nii infoallikana kui ka ostukanalina. Tehnikakaupade internetimüügi osakaal Euroopas on 8 protsenti. Internetis müüakse tavaliselt kallimat toodet odavalt.