Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Netireklaam kasvab kordi

    Äripäevas ennustati hiljuti, et Eesti reklaamiagentuure tabab võimalik majanduslangus nagu teisi Eesti ettevõtteid - suuremad elavad üle, väiksemad riskivad kõik kaotada, keskmistest jääb osa püsima ning teised vajuvad põhja. Teisalt sai Äripäeva ja TNS Emori vahendusel teada, et märgatavalt on kasvanud uudiste lugemine internetis. Peamised uudisportaalid on sellel aastal teinud märkimisväärse tõusu: delfi.ee 13, postimees.ee 23, sloleht.ee 16 ja epl.ee 20 protsenti.
    Emor kinnitab, et meediaplaani koostamise seisukohalt võib väita, et jätkuvalt on turundajatel võimalik interneti vahendusel jõuda enamiku kuni 39aastaste ning suurema osa 40-49aastaste eestimaalasteni. Kas kõik, kes valdkonnas tegutsevad, taipasid neid kahte uudist omavahel seostada?
    Reklaamiagentuuride, aga ka nende klientide edu sõltub suuresti sellest, kas mujal maailmas nii ilmselged trendid jõuavad siinsetele turundajatele kohale. Kahtlen, sest erilist arutelu ei käi.
    Meil on harjutud mõtlema, et oleme edumeelse e-riigina muust Euroopast, aga ka maailmast, sammu jagu ees. See võib tõsi olla e-riigi halduslahenduste väljatöötamises (e-maksuamet) ning teenindussektoris (e-pangandus) - kuid mitte turunduses. Piisab, kui lugeda turundusuudiseid vahendavaid uudiskirju - see, mis Eestis on heureka!, on nt USAs olnud tõsiselt päevakorras juba pikemat aega.
    Online- ja muus alternatiivturunduses oleme me edumeelsetest riikidest pigem aasta-paar maas. Ärgata on keeruline, see eeldab uue õppimist ja seniõpitust loobumist. Kiire elutempoga ja klientide teenindamisega kimpus agentuurid ei leia selleks piisavalt aega. See võib osutuda piduriks meie majandusele ja konkurentsivõimele. Näiteks blogid tegid Eestis esmakordselt ilma eelmistel parlamendivalimistel. Kuid maksab vaadata USA presidendikandidaatide Barack Obama või Hillary Clintoni kodulehekülgi, et veenduda - meie parteikesed ei suutnud kasutada murdosagi potentsiaalist, mida internet neile pakkuda võinuks.
    Sõnum, et online-meedia on aina olulisem, mitmekordistab ilmselt netireklaami käivet mitu korda. Kuni see väljendub rohkem rumalate bännerite ostmises, paistavad turundajad endiselt arvavat, et internet on naljategemise koht ja seal käib teistmoodi publik. Ei käi! Samad inimesed vaatavad ka diivanilt telesaateid, kuulavad autos raadiot, loevad kohvi kõrvale paberajalehte ning vaatavad outdoor-kampaaniaid. Kuid isegi see pole põhijäreldus, vaid: online-meedia kasv pole eraldiseisev nähtus, vaid märk ühiskonna muutumisest tervikuna.
    Infost küllastunud internet on lühima, konkreetseima ja selgeima lubaduse meedium eri väljunditega. Võimalikult lihtsaid sõnumeid tuleb korrata võimalikult erineval moel võimalikult tihti. Arvuline tõestus on elektroonilise välireklaami kui kanali kasv. Näiteks DypoS oma LCD-ekraanidega ühistranspordis on kahe aastaga haaranud 6 protsenti välireklaamiturust. See on veel üks märk, kuidas turunduskommunikatsioon otsib enesele uusi väljundeid.
    Meediaplaneerijate ülesandeks saab aina uute ja uute alternatiivide leidmine, loovmeeskondade ülesandeks nende sisustamine sõnumitega. Oskusest internetis ja paljudes teistes klassikaliselt erinevates kanalites toime tulla sõltub Eesti brändide elu ja edu, järelikult osalt ka Eesti majanduse tulevik. Loodetavasti jõuab see sõnum pärale neile, kes antud töölõigu eest Eesti majanduse ees tervikuna vastutavad. Majanduskasvu hoidmine on paljus ka kommunikatsiooniülesanne.
    Autor: Sergei Semjonov
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.