Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus seadus toob kaasa kohtukaasused

    Nii näiteks keelab uus seadus kujutada isikuid seksuaalobjektina, reklaam ei tohi sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid. Tallinna Ülikooli dotsendi Linnar Priimägi hinnangul ei muuda uus seadus reklaamitegijate elu kergemaks. "Potentsiaalsete kohtukaasuste arv hoopis suureneb," ennustas ta. "Kas reklaam on seksistlik või feministlik, on stiilihinnangu küsimus ja selle saab anda vaid üksikisik oma sisetundest lähtudes," lisas ta. Mida täpselt ei saa öelda, seda ei tohiks seaduses olla, arvas Priimägi.
    Ka seaduseelnõu seletuskirjas seisab, et tegemist on määratlemata õigusmõistega, mis vajab peaaegu alati kontekstipõhist hindamist.
    Reklaamiagentuuri DDB Eesti tegevjuht Jana Koppel oli samuti murelik. "Kui keegi soovib, võib isegi pilgus leida midagi seksistlikku," arutles ta.
    Teise olulise muutusena ei tohi seaduseelnõu kohaselt last reklaamis kasutada ilma tema vanema kirjaliku nõusolekuta. Samuti keelatakse reklaam lasteasutustes.
    Kergenduseks on see, et sni eraldi seadustes viidatud piirangud ja eritingimused on nüüd koondatud uude seadusse, rõõmustas seaduseelnõu ettevalmistamisel osalenud reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy tegevjuht Rein Iida.
    Reklaamiseadus liigub lugemisele riigikokku, kus võidakse teha veel muudatusi.
    Uue reklaamiseaduse eelnõu põeb sama tõbe, mis vanagi: regulatsioone ei toeta piisav erialane teadmus. Autorkond on kirju ja koosneb peamiselt praktikutest, kellest igaüks suudab näha vaid oma lõigukest reklaami vallas. Juristid on samuti hädas. Selle asemel, et rääkida reklaami mõistetest, räägitakse asjadest "reklaamiseaduse mõistes" - eufemism, mis osutab professionaalsuse puudusele.
    Häda algab sellest, et reklaami mõiste definitsioon on liialt lai. Reklaam olevat "teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil". Aga selline teave on ju ka kooliharidus! Ilmselt tulnuks reklaam määratleda oma põhiliikide kaudu.
    Keeldude vallas jääb aga sõnastajatel just praktilisest kogemusest puudu. Keelatakse reklaamis "tugineda inimeste ebausul" ja "kasutada ära reklaami sihtgrupi vanusest tulenevat kergeusklikkust". Kas kuradiga reklaamid tuginevad ebausul? Ja FIBITi reklaam apelleerib just noorte ealisele kergeusklikkusele! Lõige 9 keelab "otseselt ega kaudselt alavääristada või muul viisil halvustada isikut, tema nime". Aga valimisreklaamid nagu "Ansip ütleb... - Savisaar ütleb..."? Samas keelatakse halvustada "tegevust, tegevusala, ... teenust".
    Aga mida tegi plakat, kus anti teada, et mingi protsent prostituute põeb suguhaigusi? Sama logisev on senisest seadusest üle võetud kriteerium "tavalise tähelepanu korral": "Reklaam peab tavalise tähelepanu korral olema selgelt eristatav..." Mis vallast on küll pärit selline mõiste - "tavaline tähelepanu"? Kas psühholoogiast? Ei ole ju! Kust siis?
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.