Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida ootate 2008. aastast?
Algaval aastal kasvab kindlasti kinnisvaraarendusega seotud projektide osakaal ning jätkub firmade 10. ja 15. sünnipäevade laine. Kõige suurem on kasv aga ilmselgelt hoopis sisekommunikatsioonis. Töötaja motivatsioonipaketti kuuluvad järjest enam ettevõtte poolt korraldatud sündmused.
Oluliselt väheneb hooajaliste sündmuste osakaal - üritused jagunevad aasta peale ühtlasemalt. Välja on kujunemas traditsioonid, firmad arvestavad, et võti klientide südamete võitmiseks seisneb järjepidevuses. Miinuspoolelt tuleb välja tuua jätkuv põud suurematest peo- ning suvepäevakohtadest ning nende kvaliteedi väga erinev tase.
Kuna tööandjad mõistavad üha paremini, kuivõrd oluline ja otsene roll on sisekommunikatsioonil ettevõttes valitseva töömeeleolu ja efektiivsuse tõstmisel, siis kasutatakse ürituste korraldamisel üha enam professionaalsete partnerite abi.
Ürituste korraldus muutub ladusamaks ja kvaliteetsemaks. Tänaseks päevaks uskumatu tasemeni arenenud tehnilisi võimalusi kasutatakse aina oskuslikumalt ja efektiivsemalt, määravaks saavad värsked ja innovaatilised ideed.
Moto "arene või sure" saadab kõiki ürituste alal tegutsejaid. Tellijad lähtuvad üha enam püstitatud eesmärkidest ning ootavad kulutatud vahenditelt peale kvaliteetse lahenduse ka kõrget tasatootlust.
Vaatamata hoiatavatele signaalidele majanduses jätkub ürituste valdkonna kasv tervikuna igal juhul. Võib toimuda teenust pakkuvate ettevõtete ühinemisi, meelõhn meelitab turule uusi tulijaid. Verist võitlust koha pärast päikese all ei tule - sõbralikus koostöös ja omavahel infot vahetades on võiduvõimalused suuremad kui lagipähe lajatades. Olgu selle tõestuseks Üritusturundusagentuuride Liit, kus sektori arengu nimel teeb koostööd 13 Eesti suuremat ja edukamat agentuuri.
Agentuur Moskiito müügikäibekasv on suurenenud võrreldes 2006. aastaga üle kolme korra ning see annab meile võimaluse investeerida uutesse erisisulistesse pakettidesse ja turismiprojektidesse, millest kliendid kuulevad juba 2008. aastal.
Peame lugu julgetest ja eristuda soovivatest klientidest ning nende soove oleme valmis teenindama veel põhjalikumalt kui varem.
Hetkel tegeleme mitmesuguste turu-uuringute ja läbirääkimistega lähiriikides ning kõne alla võib tulla 2008. aastal mõnele uuele turule sisenemine.
Lisaks oleme hakanud välja töötama igale kliendile kordumatu ja ainulaadse lahenduse loomise võimalust, hoolimata sellest, kas kõne all on ettevõtte sise- või väliturundus.
Rohkem hakatakse arvatavasti mõtlema, miks üritusi üldse korraldatakse. Teenuseid, ma arvan, juurde eriti ei tule, sest turg on üsna välja arenenud, tõuseb vaid kvaliteet.
Kui praegu investeeritakse väga suuri summasid, siis möödapääsmatu on areng, mille tulemusel hakatakse rohkem läbi mõtlema, kellele ja miks üritusi üldse korraldatakse. See ei tähenda, et üritusi jääks ilmtingimata vähemaks, lihtsalt kaalutakse enam, milliseid üritusi tasub korraldada.
Kadumas on õnneks ka tendents, et oma töötajatele korraldatavad peod on tunduvalt tagasihoidlikumad kui klientidele mõeldud üritused. Kõik tööandjad teavad, kui palju on hea töötaja väärt ning firmapidude kaudu üritatakse jätkuvalt oma töötajaid motiveerida.
Suurt hinnatõusu järgmiseks aastaks üritusturunduses ei prognoosi, hinnad on hetkel üsna ühtlased. Meie teenus ei ole odav, aga odavalt head asja ei saagi. Sel aastal on väike hindade kerkimine ka juba toimunud, sest on toimunud palkade tõus ning ka tehnilised allhanked on kallinenud. Üritusturunduse turg on üsna avatud konkurentsile, kuna ei pea ostma treipinke ega tehasele hooneid. Tegijate tipu osa on paigas, samas uusi üllatajaid võib alati tulla.
Üritusturundus on tihedalt seotud majanduse jahtumisega. Aasta või paariga ei juhtu meie vallas midagi, kui aga majanduskasv peatub, siis meie sektor on esimene, mis löögi alla satub. Samas muidugi, kui tegu on suurte klientidega, ei pruugi nad väiksemaid muutusi majanduses tähelegi panna.
Autor: ÄP