Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Madal palk ei ole konkurentsieelis

Kristo Kiviorg 29. oktoober 2007, 00:00

Seminaril "Peidetud väärtus: kuidas ettevõtted saavutavad tavaliste inimeste abiga erakordseid tulemusi" ettekannetega esinenud Stanfordi Ülikooli kõrgema ärikooli professor Jeffrey Pfeffer ning inimressursside juhtimise konsultant David Russo tõdesid, et madal palk ei taga firmale konkurentsieelist, kuigi paljud juhid nõnda arvavad.

"Tööjõukulude vähendamine või nende madalal hoidmine ei too edu. Praegu on kuum teema kõik, mis seotud autotootja General Motorsiga. Nimelt arvab firma juhtkond, et peamine põhjus, miks firmal hästi ei lähe, on seotud töötajate kõrgete palkade ning pensionihüvitistega. Aga tõde on hoopis selles, et Toyotad on lihtsalt paremad. See fakt ei ole kuidagi seotud inimeste palkadega ning vajadusega töötajaid lahti lasta. Töötaja ei tohiks kannatada juhatuse tehtud juhtimisvigade tõttu," rääkis Pfeffer konverentsil.

Professori sõnul eksib enamik ettevõtteid töötajaid koondades rängalt, kuna enamasti kiputakse valesid inimesi lahti laskma.

Statistika kohaselt on tervelt kolmandik ettevõtteid, kes on inimesi koondanud, hakanud neid hiljem uuesti tööle tagasi võtma.

Kui emotsioonid räägivad üht, siis statistika Pfefferi sõnul ei valeta ning otsuste tegemisel tuleks lähtuda just viimasest.

Millises riigis valitseb kõige tihedam konkurents maailmas?

Kõige tihedam konkurents maailmas ei valitse mitte odava tööjõuga riikides Hiinas või Indias, kes on selles arvestuses alles vastavalt 49. ja 50. kohal, vaid kõrgepalgalises Soomes, USAs, Rootsis ning Taanis.

"Kõrged palgad motiveerivad ettevõtteid tegutsema kõige kallimates sektorites aruka tööga. Odava töö tegemine ei vii lõppude lõpuks mitte kusagile. Kaotavad need riigid ja firmad, kus talendid üritavad n-ö ukse poole joosta ehk lahkuda," arvas Pfeffer.

Samuti kummutati seminaril müüt, et hea äri saab alguse suurepärasest ideest ning õigest ajastusest.

Sam Walton, jaekaubandushiiu Wal-Mart asutaja, ei olnud esimene, kes Ameerikas poodides üliodavat kaupa müüma hakkas, Amazon oli neljas firma USAs, kes internetis raamatumüügiäri püsti pani jne.

Samuti ei pea Pfefferi arvates paika järgnevad edukuse müüdid: olla esimene innovatsiooni vallas; tegutseda õiges (kasumlikus) sektoris; hoida turuliidri kohta või olla vähemalt teisel kohal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:37
Otsi:

Ava täpsem otsing