Firma võib turul edukalt läbi lüüa ka ilma strateegiata

Kristo Kiviorg 12. november 2007, 00:00

"Mu ettevõttel pole ei äriplaani ega strateegiat. Äri teen ainult sellepärast, et tahan elada nii, nagu ise soovin," ütles AT Treeningute treener ja omanik Aira Tammemäe Eesti Suhtlemistreenerite Ühingu korraldatud seminaril "Kuidas koolitusturul ellu jääda".

Plaanidest olulisemaks peab Tammemäe unistusi ehk visiooni, samuti on firmal missioon, mis kattub tema enda ülesannetega inimesena siin elus.

Tammemäe arvates on edukas koolitaja see, kes ei tea oma konto saldot, sest käibe ning kasumi peale mõtlemine kedagi edasi ei aita, vaid tekitab hoopis lisaprobleeme.

"Kas mitte eesmärkide püstitamine, aastaplaanide koostamine ning eelkõige soov neid täita ei ole üheks peamiseks stressi allikaks? Kui loobuda eesmärkide iga hinna eest tagaajamisest, jõuavad need äkki niisama sinuni," usub Tammemäe.

Käibe ning kasumi asemel peaks Tammemäe hinnangul põhirõhk olema sõnumil, inimestel ning nende ootustel. Koolitajana on talle kõige olulisem idee, sest kõik tarkused on maailmas juba olemas. Idee peitub oskuses olemasolevat tarkust teistele edasi anda.

Koolitaja isik müüb rohkem kui programm, seega on Tammemäe meelest arukas keskenduda iseenda arendamisele ja omada häid koostööpartnereid, kes vahendavad informatsiooni.

Tööpäevad on Tammemäel 16tunnised ja seda seitse päeva nädalas, kuid töö mõiste ning arusaam sellest on eripärane. Töö ei tähenda alati sugugi tööd selle klassikalises tähenduses.

"Sama hästi võin öelda, et edukas koolitaja puhkab seitse päeva nädalas ning 16 puhkusetunnile lisandub veel kaheksa tundi uneaega," räägib Tammemäe.

"Äriline tegevus on suunatud sellele, et olla õnnelik. See kõik tähendab vähe kohustuslikku "tööd" ja võimalikult palju "naudinguid". Edukas on see koolitaja, kes ei pea "tööd" üldse tegema," lisab ta.

AT Treeningute 2006. aasta müügitulu oli miljon krooni, kasum moodustas sellest poole. Tänavuseks aastaks prognoosib Tammemäe aga kahekordset käibe- ning kasumikasvu.

Koolitusfirma Audentes Ariko juhataja Tiit Valmi hinnangul on strateegia vajalik igale firmale.

"Väär on levinud arusaam, et strateegia on vaid suurte ettevõtete jaoks ning väikefirmad seda koostama ei pea," rääkis Valm Eesti Suhtlemistreenerite Ühingu korraldatud koolitusel "Kuidas koolitusturul ellu jääda".

Tema hinnangul on ettevõtetel kaks strateegilist võimalust: pakkuda konkurentidega võrreldes madalamat hinda või eristuda.

Koolitajatel tuleks otsida senisest tihedamat koostöövõimalust teiste koolitusfirmadega, sest vastasel juhul on pikas perspektiivis turul väga raske ellu jääda.

"Võimalik on ka üksinda tegutsedes edukas olla ja mitte kellegagi koostöövõimalusi otsida, kuid nii on väga raske," ütles ta.

Plaanide ning strateegiate koostamisel tuleb mõista, et nende koostajad lähtuvad eelkõige ratsionaalsusest, aga elluviijad seevastu emotsioonidest, mis on võimalik probleemide allikas.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing