Logistikafirmad arvutavad lisakulusid liikluspiirangust

Tanel Raig 20. november 2007, 00:00

Maanteeamet teatas eelmisel nädalal, et keelab 14. detsembrist liiklusohutuse suurendamise eesmärgil üle 12meetriste autorongide liikluse Tallinn-Tartu maanteel reedeti kell 13.00-20.00. Erandiks on vaid bussid. Teate järgi kehtib piirang Jüri liiklussõlmest (11,8 km) kuni Kärevere ristmikuni (169,1 km).

Tegelikkuses on ka sellel keelualal siiski üksikuid lõike, kus pikkade veokite liiklus on lubatud. Seda nähtavasti põhjusel, et võimaldada veokitel sõita ümbersõitude jaoks ühe ristmiku juurest teiseni.

Selle nädalal lõpus valmib maanteeametil ümbersõite ja parklaid tutvustav materjal, mis pannakse üles maanteeameti internetilehele. Lisaks virtuaalsetele infomaterjalidele peab maanteeamet jõudma üles panna ka 377 liikluspiirangust informeerivat liiklusmärki.

"Olen tõsiselt üllatunud," nendib teemat kommenteerides algatuseks ASi Smarten Logistics juhatuse liige Mait Miller. "Võib ka olla, et ma pole märganud viimasel ajal sellekohast diskussiooni, aga sellest ajast, kui teema kord kuum oli, pole seda minu teada üldse puudutatud," on kehtestatud piirang Milleri jaoks ootamatu. Tema arvates võiks veokite liiklus vähemalt ametliku tööpäeva lõpuni ehk kella 17.00ni lubatud olla.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuuse selgitusel moodustuvad nädala töörütmist tingituna liikluses tipptunnid.

Liiklusloenduse tulemused kinnitavad, et suurele veoautoliiklusele lisandub reede pealelõunal üldine liiklustiheduse kasv.

Ohutuse suurendamiseks otsustaski maanteeamet hajutada liiklust teistele kellaaegadele ja maanteedele. See näib neil ka õnnestuvat.

Miller kinnitab, et Smartenil ei ole plaani hakata kasutama väiksemaid veokeid, et kaupa ikkagi samal ajal ja samu teid pidi vedada. Ta ütleb, et ei ole praegu väga teadlik Piibe maantee olukorrast, aga nähtavasti tuleb just seda maanteed kasutama hakata.

"Olen kindel, et Piibe maanteed pidi sõitmine võtab rohkem aega ning ka kilometraaž on suurem, mis omakorda mõjutab kulusid," lausub Miller. Hetkel ootab Miller veofirmadelt tagasisidet, kas mõne kaubaringi läbimisel uut marsruuti mööda ka tööajaseadusest tulenevalt tõrkeid võib tekkida.

Klientidele lubab Miller kauba kohale toimetada endise ajaga, küll aga kardab ta tekkida võivaid kulusid, mis lõpuks mõjutavad ka klientide kulusid.

Autotranspordifirma ASi Elstera juhatuse liige Ivo Elster on kindel, et iga ümbersõit nõuab lisatööaega ja kulutusi, mida ei ole võimalik kelleltki sisse kasseerida. "Iga väikest kulutõusu ei tõtta ka kohe kliendilt juurde küsima, et omadega välja tulla," tõdeb ta.

Kehtestatud piirangu põhikulumiks peab Elster aega, mis niigi veokijuhte pitsitab ja päeva dikteerib. Põhiprobleem tekib liinipõhistel vedudel, mis toimivad täpse graafiku alusel. Siin tuleb kindlasti järeleandmisi teha.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:11
Otsi:

Ava täpsem otsing