Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suuri investeeringuid teinud automüüjatel võib raskeks minna

    Reedel vastas aripaev.ee lugejate küsimustele Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt.
    Kas Eesti turul on oodata ka automüüjate konsolideerumist, ülevõtmist või välismaiste suurte automüüjate sisenemist?
    Kuna raskemad ajad on ees ootamas, siis ei saa seda välistada. Samas on eelnevad aastad suutnud automüüjate rasvakihti kasvatada. Küll võivad sattuda raskustesse need, kes läksid kaasa moevooluga ja tegid suuri investeeringuid kinnisvarasse. Kui nüüd automüügitulu kukub ja kinnisvara miinusse langeb, läheb raskeks. Tean, et mõned sellised firmad on olemas.
    Välismaised suured automüüjad käivad kogu aeg olukorda uurimas. Aga ainus võimalus turule siseneda on kedagi ära osta. Ise teha on täna juba väga komplitseeritud ja kallis!
    Kas peate automüüki Eestis kasvavaks äriks ja kas on mõttekas uusi salonge avada? Milline on Amserv Grupi 2008. aasta uute sõiduautode müügiprognoos: kas 5%, 15% või 20% kasvu?
    Kindlasti on automüük kasvav äri. Kui Euroopa keskmine on ca 40 sõiduautot 1000 elaniku kohta, siis Eesti eelmise aasta tulemus oli ca 22.
    Eesti autoturg on juba saavutanud stabiilse kasvu ja arvestades praegust majanduslikku kindlust, ei julge üle 5% automüügi kasvu pakkuda. Eesti on tänaseks suhteliselt hästi kaetud autoesindustega. Vahest ainuke koht, mis on arengus maha jäänud, on Narva.
    Mis autoga te ise sõidate ja kui palju kütust see võtab 100 km kohta?
    Ise sõidan Lexus LS 600 h Liga. See on hübriidmootoriga Lexuse lipulaev, mille 5 liitrine V8-mootor kombineerituna koos elektrimootoriga annab keskmiseks kütusekuluks 9,3 liitrit.
    Kas maasturi ost on Eestis üle jõu elamise märk?
    Julgen täiesti kindlalt öelda, et ei ole. Eelmisel aastal müüdi Eestis näiteks ligemale 600 Land Cruiserit. Kui vaadata keskmist ostja profiili, siis ei ole nad mingid rikkurid ega ennasttäis isiksused. Samuti ei tea ma ühtegi juhtumit, kus auto oleks ostjalt ära võetud, kuna ei suudeta liisingumakset maksta. Tänapäeva autod muutuvad üha ökonoomsemaks, näiteks selle sama Land Cruiseri keskmine kütusekulu jääb 10 liitri peale.
    Mis te arvate, kuidas mõjutab kütuse liitri hinna kasvav suurenemine autode ostu?
    Kindlasti mõjutab, Eesti tarbija arvestab ostul siiski üha rohkem keskmist kütusekulu. Nn ülemise otsa ostjat see samas ei mõjuta, teda huvitab auto võimsus ja mugavus. Samas on meie keskkonnateadlikkus suhteliselt madal ja kohustuslikust CO2 kulust ei taha me midagi teada.
    Kui palju teie müüdud ja Eestis registreeritud autodest jäävad Eestisse ja kui paljud lähevad kohe piiri taha?
    Amserv Grupi tütarfirmad müüsid möödunud aastal kokku 6316 uut sõiduautot, nendest 3550 Eestis ja 2766 Lätis. Eestis müüdavatest autodest läks eksporti 5 Lexust, 26 Opelit ja 49 Toyotat. Lätis müüdi eksporti 12 Lexust ja 53 Toyotat. Seega on ekspordi osakaal meie müügis marginaalne ja tegelikkuses meie tulemusi ei mõjuta. 30 902 on arv, mis tähendab Eestisse müüdud sõiduautosid.
    Mis tasemel peaks olema uute autode müük Eestis, et autopark ei vananeks?
    Vähemalt 35 000 sõiduautot aastas.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.