Suuri investeeringuid teinud automüüjatel võib raskeks minna

ÄP 14. jaanuar 2008, 00:00

Reedel vastas aripaev.ee lugejate küsimustele Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt.

Kas Eesti turul on oodata ka automüüjate konsolideerumist, ülevõtmist või välismaiste suurte automüüjate sisenemist?

Kuna raskemad ajad on ees ootamas, siis ei saa seda välistada. Samas on eelnevad aastad suutnud automüüjate rasvakihti kasvatada. Küll võivad sattuda raskustesse need, kes läksid kaasa moevooluga ja tegid suuri investeeringuid kinnisvarasse. Kui nüüd automüügitulu kukub ja kinnisvara miinusse langeb, läheb raskeks. Tean, et mõned sellised firmad on olemas.

Välismaised suured automüüjad käivad kogu aeg olukorda uurimas. Aga ainus võimalus turule siseneda on kedagi ära osta. Ise teha on täna juba väga komplitseeritud ja kallis!

Kas peate automüüki Eestis kasvavaks äriks ja kas on mõttekas uusi salonge avada? Milline on Amserv Grupi 2008. aasta uute sõiduautode müügiprognoos: kas 5%, 15% või 20% kasvu?

Kindlasti on automüük kasvav äri. Kui Euroopa keskmine on ca 40 sõiduautot 1000 elaniku kohta, siis Eesti eelmise aasta tulemus oli ca 22.

Eesti autoturg on juba saavutanud stabiilse kasvu ja arvestades praegust majanduslikku kindlust, ei julge üle 5% automüügi kasvu pakkuda. Eesti on tänaseks suhteliselt hästi kaetud autoesindustega. Vahest ainuke koht, mis on arengus maha jäänud, on Narva.

Mis autoga te ise sõidate ja kui palju kütust see võtab 100 km kohta?

Ise sõidan Lexus LS 600 h Liga. See on hübriidmootoriga Lexuse lipulaev, mille 5 liitrine V8-mootor kombineerituna koos elektrimootoriga annab keskmiseks kütusekuluks 9,3 liitrit.

Kas maasturi ost on Eestis üle jõu elamise märk?

Julgen täiesti kindlalt öelda, et ei ole. Eelmisel aastal müüdi Eestis näiteks ligemale 600 Land Cruiserit. Kui vaadata keskmist ostja profiili, siis ei ole nad mingid rikkurid ega ennasttäis isiksused. Samuti ei tea ma ühtegi juhtumit, kus auto oleks ostjalt ära võetud, kuna ei suudeta liisingumakset maksta. Tänapäeva autod muutuvad üha ökonoomsemaks, näiteks selle sama Land Cruiseri keskmine kütusekulu jääb 10 liitri peale.

Mis te arvate, kuidas mõjutab kütuse liitri hinna kasvav suurenemine autode ostu?

Kindlasti mõjutab, Eesti tarbija arvestab ostul siiski üha rohkem keskmist kütusekulu. Nn ülemise otsa ostjat see samas ei mõjuta, teda huvitab auto võimsus ja mugavus. Samas on meie keskkonnateadlikkus suhteliselt madal ja kohustuslikust CO2 kulust ei taha me midagi teada.

Kui palju teie müüdud ja Eestis registreeritud autodest jäävad Eestisse ja kui paljud lähevad kohe piiri taha?

Amserv Grupi tütarfirmad müüsid möödunud aastal kokku 6316 uut sõiduautot, nendest 3550 Eestis ja 2766 Lätis. Eestis müüdavatest autodest läks eksporti 5 Lexust, 26 Opelit ja 49 Toyotat. Lätis müüdi eksporti 12 Lexust ja 53 Toyotat. Seega on ekspordi osakaal meie müügis marginaalne ja tegelikkuses meie tulemusi ei mõjuta. 30 902 on arv, mis tähendab Eestisse müüdud sõiduautosid.

Mis tasemel peaks olema uute autode müük Eestis, et autopark ei vananeks?

Vähemalt 35 000 sõiduautot aastas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:16
Otsi:

Ava täpsem otsing