Esmaspäev 26. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Prisma loodab endale saada hinnatundlikud kliendid

Agnes Ojala 23. jaanuar 2008, 00:00

Eesti jaekaubandusturul on kätte jõudnud etapp, kus enam ei peeta oma edukuse tõestuseks oluliseks kallites kauplustes käimist, ütles Prisma Peremarketi tegevjuht Janne Lihavainen.

"Vaadates jaekaubandustrende Lääne-Euroopas, siis keskmisest kõrgema sissetuleku ja haridusega inimesed lähtuvad ostuotsuseid tehes ratsionaalsetest argumentidest," selgitas Lihavainen. "Majanduslikult mõtlev inimene ei näe põhjust maksta näiteks piimapaki eest kõrgemat hinda kui kõrval asuvas kaupluses," lisas ta.

"See, kas läheb lahti hinnasõda, sõltub juba konkurentide reaktsioonist," märkis Lihavainen.

Säästumarketite keti juht Andrija Lilleoja kommenteeris Prisma avaldust saada Eesti jaekaubanduse turul hinnaliidriks, et hinnasõda ei tule. "Säästumarket on Eestis hinnaliider ja ka jääb selleks," oli Lilleoja ülimalt enesekindel.

Lilleoja sõnul ei karda Säästumarket Prismat. "Ei, me ei karda. Ja kui konkurents tekibki, siis on see ainult positiivne," märkis ta. "Hinnasõda siinses jaekaubanduses ei tule. Hinnad on praegu juba niigi madalal tasemel. Ei usu, et Prisma tegevus midagi muudab."

A-Selveri juhi Ain Taube sõnul on hinnaliidriks saamine Prisma Peremarketile väga raske ülesanne. "Kahtlen, kas nad suudavad Säästumarketile ära teha," ütles Taube. Lihavaineni sõnu kommenteerides ütles Taube, et tema teada ei ole Eestis küll olnud kuigi palju selliseid inimesi, kes poosi pärast kallimas poes käiksid.

"Võib-olla on teatud kontingent käinud Stockmannis, kuna see on prestiižne koht. Super- ja hüpermarketites aga on selliseid kliente vähe," arvas Taube.

Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid usub, et Prisma uus suund saada siinseks hinnaliidriks ei too kaasa erilist hinnasõda.

"Sõda ei saa eriti tekkida, kuna konkurents on juba niigi tohutu," rääkis Erilaid. "Kui konjunktuuriinstituudi toidukorvide võrdlust vaadata, siis selgub, et erinevates kauplustes on umbes 700kroonise toidukorvi hinnavahe vaid 100 krooni piires. Vahed ei ole nii müstilised, et siin veel tihedamat konkurentsi tekitada."

Lisaks märkis Maxima esindaja, et Prisma ei ole niivõrd suur kett, et kogu turgu liikuma panna.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing