Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talveauto härrasmeeste moodi

    Talveks teda välja võtta ei taha, sest kaua sa katusest soola väljapesemise eest raha keemilisse ikka viid. Sammud teise garaažiukse ette ja avad selle. Mis sealt vastu peaks vaatama? Mingi maastur, mis luksuslikkuse tagamiseks on suur ja kõrge nagu Colosseum? Seina ääres seisab redel, ilma milleta ukselingini ei ulatu. Ei, niimoodi härrasmeestel teha ei sobi. Tema avab garaažiukse ja talle vaatab sealt vastu ikka suur ja soliidne luksusklassi auto, mille eripära on nelikvedu, näiteks Mercedes S500 4matic.
    Kui esimest korda seda autot nägin, oleks tahtnud kohe Stuttgarti lennata ja Saksa disaineritele jõuluvanast jäänud rootsuga vitsa anda. Nüüd, kui see mõnda aega mööda meie tänavaid on veerenud, hakkab selle välimus ka mulle meeldima. Kui vaadata autot pikemalt, silmitseda ta nõtkeid kehajooni, hakkad aduma soliidsust, mis selle kere vooruste taga peitub. Kuskil pole lastud üle astuda hea maitse piirist, kõik on jäänud kui mitte konservatiivseks, siis soliidseks kindlasti. Endiselt on ees suur kroomitud iluvõre ja juht saab teed sihtida eputava Mercedese märgiga.
    Kui autole peale vaadata, hakkab midagi meenuma … ma oleks seda nagu kuskil näinud … hee, Maybach. Sama tootja megaluksuslimusiin. Tõsi, viimane pole välimuselt mu isiklike lemmikute hulgas ega isegi mitte eesotsas, kuid S-klass pole õnneks täpne koopia ja Maybachi esiosa lolli ilmet tal enam pole, on terav tark pilk.
    Sisu on S-klassil kuninglik. Ei, kõik ei ole sametist ja ääristatud kullaga, küll aga väga kallist nahast ja soliidsest puidust. Loomulikult saab klient sisedisaini ise tellida ja vajadusel tehakse sisu kindlasti ka rumalates värvides. Proovisõiduk seda õnneks polnud. Interjööris on nii palju igasugu šeffi nänni, et ei teagi kohe, kust otsast alata.
    S-klass on ju alati olnud kõikvõimalike uute tehnoloogiate pioneer - ABS, turvapadjad jne. Mõelge mingile autode uudsele tehnoloogiale - arvatavasti oli see esimesena kasutuses just S-klassis. Seekordki võib leida tellitava lisavarustusena näiteks infrapunakaamera, millega on pimedas võimalik eristada soojasid kehasid külmadest ja näha, kui need kipuvad su liikumistrajektoorile ette kargama.
    Istmed on autol loomulikult nii ventileeritud kui ka soojendusega. Otse loomulikult saab viimast kui üht asja liigutada elektriliselt. Puudust ei pea tundma ka massaažist, sest seegi funktsioon on istmetel olemas - sõidad mööda jäist teed ja Mersu nühib su selga. Detailid on need, mis teevad selle auto sisu eriliseks ja sunnivad mõtlema, kui palju on disainerid vaeva näinud. Näiteks kas või telefoni kuju ja selle avanemine juhile - väike armas tilgakujuline jubin, mille vaatamine teeb meele juba rõõmsaks. Samuti konsooli ja uste keskelt jooksva liistu alt paistev õrn valgus, mis lisab soliidsust, samal ajal ei sega sõitmist … superluks.
    Sõita on S-klassiga loomulikult rohkem kui hea, eriti kui abiks on veel enam kui viieliitrine V8 ja jõu paneb teele 4maticu nelikvedu. Mida veel tahta -
    võimas mootor, mis numbrite ja osuti järgi virutab autot väga kiiresti edasi. Ma ei kahtle, et need on kõik ka õiged, kuid seesistujate jaoks käib see kuidagi sujuvalt ja rahulikult. Ainuke asi, mis tõest aimu annab, on spidomeetri osuti, mis liigub sama kiiresti kui pesumasina trummel kuivatusrežiimil. Selle autoga tuleb väga ettevaatlik olla ja keskmisel osutil silma peal hoida, sest muidu võivad load hoiule minna. Muidugi on kindel tunne, kui tee peal hoiab sind kinni nelikvedu, mis on samuti väga hea iseloomuga ega lase suurt autot eriti rapsima.
    Loomulikult hakkas iga roheliste märki rinnas omava inimese süda kiiremini käima - mõelda, milline röövel! Saastenormid on igale tootjale samad ja Mercedes on need läbinud. Iga kord kui mõni säärane seltskond kipub oma rumalat arvamust avaldama, tuleb vajutada ignore-nuppu ja oma eluga edasi minna. Loomulikult on eestlastel palju kirumist, et näe, millega sõidab.
    Kohati on see ka õigustatud, sest kui sa ikka elad Lasnamäe paneelides ühetoalises ning sõidad kaks ja pool miljonit maksva autoga, on sul prioriteetides midagi sassi läinud. Kui sul on aga kõik korras ja sa oled midagi sellist, nagu ma loo alguses kirjeldasin ning sa saad endale seda lubada, siis loomulikult luba endale paremat autot. Sa oled selleks võimeline. Miks ometigi peaksid mingi väikese kuudiga ringi kühveldama, kui sul on võimalusi paremaks ja luksuslikumaks kulgemiseks. Siinkohal on parimaid variante kindlasti S500 4matic. Soovitan!
    Fotod: Tanel Murd
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.