Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki valge laev tuleb ?suvel?

    Läänemere kuninga väärtpaber maksis eile pärast pea seitsmeprotsendilist hinnakärbet börsi sulgudes 12,83 krooni.
    "Tallinki äri on suures osas hooajaline, mis tähendab, et ettevõte teenib enamiku oma kasumist aruandeaasta neljandas kvartalis ehk juunist augustini," kirjutas Hansabank Marketsi analüütik Sander Danil investoritele saadetud kiirkommentaaris.
    "Võttes arvesse märke nafta hinnasurve leevenemisest ja langevast Euriborist, on Tallink aruandeaasta teiseks pooleks paremini positsioneeritud," seisis teates.
    SEB Enskilda Balti aktsiaturgude divisjoni direktor Sten Sumberg ütles Bloombergile, et Tallinki äritegevuse kohal ripub eelkõige reisijate arvu vähenemise tõttu praegu mitu küsimärki.
    "Me ei pruugi vastuseid enne teist poolaastat saada, mistõttu võib aktsia seniks surve alla jääda," rääkis Sumberg.
    Laevahiiu finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul esimese kvartali tulemused üllatusi ei valmistanud ning olukorrast lähtuvalt võib nendega rahule jääda. Kasumit sikutasid alla nii kasvanud kütuse- kui ka intressikulu, samuti harjumist vajav uus broneerimissüsteem.
    "Uue broneerimissüsteemi juurutamisest tulenevate mõjude vähenemine on selgesti tuntav juba praegu ja eeldades trendi jätkumist, ei oota selle negatiivse mõju pikaajalist püsimist," viitas Stalmeister olukorra paranemisele.
    LHV Balti analüüsiosakonna juhi Erki Kerti sõnul jäi käive oodatule mõnevõrra alla.
    "Laiemas plaanis see suurt üllatust siiski ei valmistanud, sest sellesisulisi vihjeid andsid selgelt ka varem avaldatud reisijatenumbrid," täpsustas ta ning lisas, et kasumi puhul oli puudujääk märkimisväärsem, sest administratiiv- ja intressikulud osutuseid oodatust suuremaks.
    "Kokkuvõttes olid tulemused seega suhteliselt nõrgad," märkis Kert, kelle sõnul sõltuvad järgmiste kvartalite intressi- ja kütusekulu avaldatavad mõjud Tallinki tulemustele juba konkreetselt kütusehindade trendist maailmaturul ning intressimäärade muutusest eurotsoonis.
    "Mõnevõrra võib kütusehindade kõikumise mõju vähendada see, et Tallink lisas piletihindadele nn kütuselisa, mis aitab kulusid mingil määral kompenseerida," täheldas Kert. Ka LHV Balti analüüsiosakonna juht osutas Tallinki majandusaasta neljanda kvartali olulisusele.
    Hoolimata analüütikutele mõningase pettumuse valmistanud tulemustest jättis laevakompanii oma aastaprognoosi muutmata.
    Aktsiale antud ostusoovituse säilitas ka Danil, kes peab Tallinki väärtpaberi õiglaseks hinnaks 23,5 krooni.
    Kert ei osanud veel öelda, kas LHV oma prognoosides muudatusi teeb, praegu on nende antud soovitus "neutraalne".
    Tallinki riskide juhtimise poliitika näeb ette ka intressiriskide maandamise. Kasutame selleks mitmeid finantsinstrumente ja derivatiive.
    Eelmisel majandusaastal maksime laene tagasi 1,6 miljardi krooni eest. Kuigi vahepeal on liinile tulnud uus laev ja ettevõtte varade maht on suurenenud, on laenukoormus samal ajal vähenenud. Selle majandusaasta esimeses kvartalis kulus investeeringuteks 445 miljonit ja laenude tasumiseks enam kui 420 miljonit krooni.
    Uued laevad rahastatakse traditsiooniliselt ca 20 protsendi ulatuses omavahenditest ja 80 protsenti laenudest. Kvartali lõpuks olime ehitatavate laevade eest maksnud omafinantseerimise osana rohkem kui 1,1 miljardit krooni. Laenud makstakse välja laevade valmimisel.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.