Reede 30. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ütled Ekspress, mõtled Delfi

Virge Lahe 28. veebruar 2008, 00:00

Luik rääkis ettekandes, et eelmine aasta oli Ekspress Grupile märkimisväärne, sest suudeti teha suur samm sellises tootmisharus nagu internet. "See on uus tootmine, kus ei raisata materiaalseid ressursse, kus ei toodeta süsihappegaasi, ent kus ometi tehakse kasumit," oli suuraktsionär belletristiline. "Ma räägin Delfi ostmisest."

Luik rõhutas kohalolijatele, juhul kui nad seda veel teadma ei peaks, et Delfi majanduslik tähtsus asub Lätis - nii läti- kui ka venekeelsel portaalil, mis annab 40 protsenti kogu Delfi kasumist. Luik näeb potentsiaali ka Leedus ühes kogu internetiseerumisega.

"Ma olen uhke, et Eesti Ekspress on laiendanud end sellises tegevusharus, kus kasum nii kiiresti kasvab," rääkis Luik, viidates Delfi mullusele käibe 45protsendilisele ja ärikasumi 63protsendilisele kasvule. "Reklaami liikumine internetti tundub olevat üsna ühesuunaline. Möödunud aasta tulemusega, kus puhaskasum oli 92 miljonit krooni, võib keskmiselt rahul olla," ütles Luik veidi tagasihoidlikumalt. "Ma ei ütleks, et aktsionärid ei peaks julgustama juhatust suurematele ponnistustele. Edasi tuleb seda kindlasti teha: rohkem kasumit teenida ja kulusid teravama pilguga vaadata."

Juhatuse esimees Priit Leito andis detailsema ülevaate neljanda kvartali ning kogu möödunud aasta majandustulemustest. Lisaks Delfile nimetas Leito Maalehe ostu, Leedu seltskonnaajakirja Klubas, Eesti ajakirja Naised, uut ajakirjade trükimasina ja Rumeenia infotelefoni käivitamist.

Ka tulevikust rääkides oli Leito näol optimistlik ilme. Tema sõnul jääb endiselt märksõnaks internet kui meediaturu kõige kiiremini kasvav osa. Delfi põhjal käivitatakse uued portaalid, mis keskenduvad auto- ja kinnisvaraturule, samuti tööjõu vahendamisele. Leito mainis veel uusi projekte Lätis ja Leedus, millest tuleb juttu veel selle poolaasta sees. Ka Ukraina Delfit soovitakse jõulisemalt käima lükata.

Luik ja Leito näevad mõlemad kümne aasta pärast Ekspressi suurt löögijõudu reklaami müügis, kuid internetis. Kui mullu oli TNS Emori uuringu kohaselt suurim reklaami müüja ajaleht, siis enim kasvas internetireklaami osakaal (69 protsenti). Kuigi aasta algul on turg rahunenud, prognoosib uuringufirma aastakasvuks kuni 10 protsenti.

"Ei ole midagi katastroofilist," ütles Leito Emori prognoosi peale, sest Delfi reklaamikäibe kasvuks ennustab ta 30 protsenti. "Lehtedel on raskem," lisas ta.

Ekspressi neljanda kvartali tulemused jäid LHV kasumiprognoosile 15% jagu alla, mis valmistas LHV analüütiku Henri Adamsi sõnul neile pettumuse. Kulutuste osas valmistas negatiivse üllatuse administratiivkulude hüppeline kasv.

"Ettevõte ise põhjendas suurenenud kulutusi aastaboonuste maksmisega, samuti tõstis kulutusi uute töötajate lisandumine seoses laienemistega ning palgatõus," märkis Adams. "Käivet aga suudeti kasvatada üle ootuste, mille taga olid ärivaldkonniti oodatust tugevamad tulemused online-meedias, raamatute ning perioodiliste väljaannete müügis."

Adamsi sõnul on Ekspress Grupi bilanss tugev ning olulisi muutusi mullu - peale Delfi ostuks kolmandas kvartalis võetud laenu - ei olnud. "Neljandas kvartalis on liigutatud 8 miljoni euro väärtuses kohustusi pikaajaliste laenude alt lühiajaliste alla, peamiselt arvelduskrediidi kasutatud jääk ning pikaajaliste laenude ja kapitalirendimaksete lühiajaline osa," tõi Adams välja.

Adams rääkis, et LHV prognoosi kohaselt võib järgnevail aastail Delfi ja Ekspressi ühendatud tegevusest saadav tulu ulatuda paari miljoni euroni. "Seda peaks võimaldama ühelt poolt kulude kokkuhoid efektiivsema majandamisega ning teisalt klientide grupisisene suunamine eri teenustele," täpsustas ta. "Ühel hetkel loed Delfis päevauudiseid ja sealt võid edasi sattuda mõne huvitava kinnisvarapakkumise peale või hakata endale autot valima," tõi ta näiteks.

Ta lisas, et mõeldud on eri sihtgruppidele ja lisaks on müügitulud hajutatud: tulu toovad meediaväljaanded, samas tegeletakse ka raamatumüügiga, trüki- ja infoteenuse pakkumisega, tänu millele on tulubaas mitmekülgne. "Välisturgudele laienemise edu muudaks ettevõtte veelgi atraktiivsemaks," tõdes ta.

Pärast tulemustega lähemalt tutvumist avaldab LHV põhjalikuma analüüsi, kuid praegu jääb aktsiasoovitus neutraalse peale.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing