Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuldne aksessuaar BMW

    Autosõidu õppimine läks Anul kergesti ja luba on tal taskus juba 17 aastat. Abi oli ka paar aastat vanemast õest, kelle kõrval Anu sõitmist harjutas. Naine mäletab, et sõidueksamit tehes tagurdas ta boksi, käsipidur peal, aga ju siis inspektor ei pannud tähele.
    Oma autosid on Anul olnud nüüdseks neli. Kõik uhiuutena autopoest ostetud. "Naisterahvale on hästi oluline, et oleks uus auto ja peaks võimalikult vähe parandamise pärast muretsema," arvab Anu. Tema ise ei saa hakkama tuledel pirni vahetamisega, samas ei valmista raskust tee ääres rehvi vahetamine. Viimane oskus on praktikas järele kontrollitud.
    "Suure maantee ääres, kui teised autod pori lennates mööda kihutavad, on ikka väga kehv rehvi vahetada," tunnistab naine. Õnneks on need ajad nüüdseks minevik, sest praeguse auto puhul on tegemist rehvidega, millega saab edasi sõita mõnda aega ka pärast rõhu vähenemist.
    Esimene oma auto oli tumeroheline Volkswagen Polo 11 aastat tagasi. "Ma olen hästi impulsiivne autoostja," kinnitab Anu. "Esimese auto ostsin puhtalt välimuse järgi. Teise auto ostu ajaks olin juba teadlikum ja automarkidega paremini kursis." Teine masin oli hõbedane Audi A4.
    Kolmas oli kolmanda seeria BMW. Anu mäletab, et selle auto ostmisega läks millegipärast hästi kiireks. "Kõndisin poodi sisse ja ütlesin, et vajan uut autot võimalikult kiiresti." Üks sobiv oligi poes olemas, Anu läks samal päeval proovisõitu tegema ja ostis auto paari päevaga ära.
    Tavaliselt sõidab Anu ühe autoga kolm aastat. Kuldne BMW on tal teist aastat. "Praegu tundub ta veel nii ilus, et sellega sõidan võib-olla kauem," arutleb Anu. See auto võitis naise südame esmalt just värviga. Lisaks on tal nahksisu, mida Anu algul eriti ihata ei osanudki, kuid nüüdseks on õppinud seda luksust nautima.
    Kas ta kolmanda seeria BMW juurde jääbki, meediaärinaine öelda ei oska. Praegu igatahes uut kindlat lemmikut silma hakanud pole. Üldiste lemmikautode kohta ütleb Anu, et talle meeldib väga Porsche Cayenne, aga endale ta seda tõenäoliselt ostma ei hakka. Nii sportautod kui ka maasturid on tema meelest ebapraktilised. Esimestega ei pääse Eestis põhimaanteedelt kaugemale ja teised neelavad liiga palju bensiini. Küll aga meeldib Anule sportautosid ja autosporti televiisorist vaadata - ta on üks väheseid õrnema soo esindajaid, kes pühapäeva ilma F1-ta ette ei kujuta.
    Järgmine auto on Anul eelmisest ikka parem olnud. Perenaise nõudmised ja eks ka rahalised võimalused loodetavasti kasvavad. Kõige olulisemaks lisaks hindab Anu kliimaseadet - just nimelt seda, mitte segi ajada konditsioneeriga! Järgneb automaatkäigukast. "Tänu sellele saan hommikul Pirita tee ummikus rahulikult omi mõtteid mõelda." Kolmandaks tuleb püsikiirusehoidik ja sellega seoses jõuame jutuga Anu sõidustiili juurde.
    Nimelt meeldis Anule kaua aega autoga kihutada. Kuni ühel ilusal päikesepaistelisel päeval paar aastat tagasi möödus ta 90 km/h alas kiirusega 140 km/h ulja kaarega eravärvides politseiautost, mille katusele seepeale ilmusid äkitselt vilkurid. Anu sai trahvi ja luba võeti kuuks ajaks hoiule. "See oli valus," tunnistab Anu. Loast ilmajäämine on valusamgi kui viiekohaline trahvisumma. Pärast seda kuulubki tema autol kohustuslike lisade nimistusse püsikiirusehoidja.
    Juhtum liikluspolitseinikega ongi Anu kõige ekstreemsem kogemus teel. Kunagi on ta olnud ahelkokkupõrkes keskmine, aga sealt sai auto nii väiksed kriimud, et pole mõtet mainidagi.
    Foto: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
DelfinGroup teatas kasvust kõigis ärisuundades
Läti finantsettevõte DelfinGroup suurendas selle aasta esimeses kvartalis kasvu kõigis ärisegmentides. Ettevõtte 2024. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas 26% võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga ja see ulatus 14,3 miljoni euroni.
Läti finantsettevõte DelfinGroup suurendas selle aasta esimeses kvartalis kasvu kõigis ärisegmentides. Ettevõtte 2024. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas 26% võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga ja see ulatus 14,3 miljoni euroni.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallink seab kasumlikkuse agressiivsest laienemisest olulisemaks
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Prilliäris uus liikumine: Soome kett ostab Eagle Visioni poed
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.