Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osalejad harjumuse kütkeis

    Ka Eesti konverentsituru lipulaevade Pärnu ja Tartu konverentside kohta on mitmed kooskäijad leidnud, et hoolimata korraldusliku külje pidevast paranemisest muutub sisu aasta-aastalt viletsamaks, ometi tullakse ikka ja jälle kokku. Konverentsidest on saanud sotsiaalse suhtlemise, õhtuse peopanemise koht või lihtsalt paar päeva väljapeetud intellektuaalset lõõgastust.
    Staažikas konverentsikorraldaja, Jõelähtme abivallavanem Ilona Laido ei taha hästi nõustuda, et konverentside sisu halvemaks muutunud on. Tartu juhtimise, Pärnu turunduse ja juhtimise konverentsidel osalenud Laido sõnul on 100% täisväärtusliku sisuga koolitusi üldse haruharva. "Valiku teen eelkõige teemakäsitluste ja esinejate järgi," sõnab ta. "Järgmiseks kriteeriumiks on korraldus ja kogu muu lisaväärtus - õhtused üritused, nt viimasel Pärnu juhtimisel pidulik õhtusöök, mis oli huvitav gurmee-elamus". Laido eelistab Pärnut kui linna Tartule ning Toomas Tamsar (Pärnus) on korraldajana tema jaoks parema käekirjaga kui Urmas Kõiv (Tartus).
    "Väga oluline on osalejate nimekiri - see on ju ka koht lobitööks ning uute ideede ja kogemuste vahetamiseks," möönab Laido, "On juba välja kujunenud teatud inimesed, keda kohtadki just Pärnu juhtimiskonverentsil."
    Sotsialiseerumisel on konverentsidel oluline roll, leiab ka Uus Maa kinnisvaragrupi juhatuse esimees Jaanus Laugus. "Ega moto "kõik on kohal" pole tühjast võetud. Kui tahad olla teiste tippjuhtidega samal lainel, luua suhteid, siis tasub konverentsidel osaleda," kinnitab ta.
    Aastas vähemalt ühel konverentsil, kas siis Tartus, Pärnus või Äripäeva Äriplaanil on käinud ka GNT Eesti ASi juhatuse esimees Anti Kuiv.
    Tema arvates oli Pärnu juhtimiskonverents oma algaastatel Eesti ärieliidi jaoks nagu püha Nutumüür: sinna kogunesid kõik liidrid tähtsale riitusele, seal toimunust rääkisid noored EBSis uhkustundega, sest ainult tublimad suutsid piletiraha tööandjalt välja kaubelda.
    "Sel ajal võeti karjäärikohustust ja tarbimiskohustust iseenesestmõistetavana, saalis oli õhust tunda entusiasmi ja tegutsemistahet, Hansapank oli meie oma ja kõik tundus võimalik," iseloomustab Kuiv. "Praegu on teemad ja probleemid oluliselt muutunud - usun et teatud mõttes igavamaks: kuidas puhata, kuidas töö- ja pereelu tasakaalu viia jm. Samas, ärijuhtimise põhiprobleem on intellektuaalse ja innovatiivse kapitali kasvatamine ja juhtimine. See teema on väga keerukas ja sel teemal sisukat loengut pidada veel keerukam."
    Kuiv ei alahinda õhtuse peo osa, eriti kui pakutakse silmailu, kuid eelkõige käib ta konverentsidel ikka vaimutoitu saamas.
    Rait Hiiepuu, Stora Enso Baltimaade puiduvarumisüksuse Wood Supply Baltic juht hindab konverentsikorraldajaid, kes suunavad oma energia eelkõige sisulisele küljele.
    "Kõikvõimalikke konverentse korraldatakse palju, mõnel päeval saabub e-posti mitu kutset. Konverents on paljudel juhtudel "lihtsalt business". Teemat kirjeldatakse huvitavalt, sisu jääb tühjaks. Nii liigub ka sõrm üha sagedamini kustutusnupule," nendib Hiiepuu.
    Hiiepuu on osalenud eri aegadel nii Pärnu, kui ka Tartu juhtimiskonverentsidel ja jäi Tartu juurde püsima, kuna programm tundus sisukam.
    Hiiepuu haaras kaasa ka grupi oma firma juhte eesmärgiga lüüa mitu kärbest korraga, omandada koos uut teavet, ning ühtlasi motiveerida kolleege.
    "Konverentside korralduslik pool on aastatega lihvi saanud ja see aspekt ei ole osalejate seisukohast sugugi vähetähtis. Mõnevõrra on tagasihoidlikumaks muutunud õppimise pool. Samas pean just seda aspekti oluliseks," toonitab ta.
    Korraldajad panevad järjest suuremat rõhku korraldusele ja lisanüanssidele.
    Kutsututele on eraldi parkimiskohad, VIP-osalejale pakutakse kohta esireas, kus on laiemad vahed jm. Võib-olla on see Eesti paratamatus, et koht on väike, kohalikud lektorid ammendavad end kiiresti ja välismaalt pole jõudu tuua huvitavaid ja müüvaid inimesi, mistõttu sisu käibki aastatega alla?
    "Ma ei arva, et sisu on ära kadunud," ütleb kinnisvarabüroo Uus Maa juht Jaanus Laugus, "pigem usun, et osalejad konverentsidel on tihtilugu n-ö üle koolitatud, nende jaoks kipuvad teemad korduma, sest ega siin maailmas palju uut sünni. Kõik vana tuttav tõde, kehtivad loogilised seaduspärasused ja mängureeglid."
    Ka Jõelähtme abivallavanem Ilona Laido leiab, et asi pole mitte selles, et sisu jääb alla, vaid osalejate teadlikkuse suurenemises.
    "Kui vaatan osalejaid, näiteks viimase nelja aasta Pärnu juhtimisel ja turundusel, siis julgelt üks viiendik on sama kontingent, kellel on endal suur võimalus järgmise aasta sisu kujundada."
    Samas möönab ta, et konverentsidel erilisi pärleid pole olnud. "Aga ma ei mäleta ka , et varasemalt oleks olnud. Kets de Vries kindlasti," arutleb Laido. "Samas Kotleri Tallinnas käik ilmselt varjutas eelmise aasta Pärnu turundust. Ka mina valisin Kotleri ja turundus jäi vahele."
    "Tegelikult kuuleme me suures osas seda, mida juba ammu teame, aga ei ole oma igapäevatöös ehk märganud neid tarkuseteri tööl rakendada. Kui ma vaatan oma märkmeid, siis ma mitte ei kirjuta üles kuuldut, vaid juba konkreetset idee rakendust oma töös," selgitab Ilona Laido.
    Tema sõnul on iga väike, kuid oluline uuenduslik nüanss kindlasti lisaväärtus. Näiteks Tartust meenub positiivne elamus - BMW proovisõit Eedo Raide juhendamisel. Hea kogemus ja nostalgiline vana hea vigursõidu meeldetuletus.
    "Eesti on väike ainult meie kui endiste pärisorjade endi ajudes," väidab GNT Eesti ASi juhatuse esimees Anti Kuiv, "läheb veel paar inimpõlve enne kui sellest taagast vabaneme".
    Tema viimane parim kogemus oli Soomes, kui mullu mais esines General Electricu legendaarne juht Jack Welch.
    "Suur osa Soome ärieliidist oli kohal ja ka eestlasi oli päris palju, kuigi selle ürituse maksumus oli Eesti omadest umbes kaks korda kallim," kirjeldab Kuiv, "korraldaja seal eriliselt ei punnitanud. Lihtsalt sellist venda peab kuulama."
    Konverents kui toode on Kuiva sõnul nagu traadiga telefon: uued arengud suretavad vana välja. Aeg on muutunud väga kalliks, kuna sisukaid ajaviitmise vorme on tekkinud väga palju. Viimasel ajal moodustabki suurema osa konverentside kuulajaskonnast pangatöötajate ja riigiametnike vägi.
    "Minu jaoks ei kaalu tühja juttu ja oma elust raisatud minuteid üles isegi mitte korraldaja poolt pakutav ablas VIP-seltsidaam, rääkimata parklakohast. Aga kõik ei ole veel kadunud, ma tean et Aavo Kokal on selles vallas juba uus idee arenemas!" ütleb Kuiv.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.