Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuel kaebeväraval uks valla
Viimasel ajal kerkib internetiavarustesse mujal maailmas populaarseks saanud portaalide eestindatud variante üksteise võidu. Näiteks hiljuti loodud hinda.ee nimeline portaal, mille loojate Marko Daljajevi ning Mikko Helbma mõte on lihtne, kuid, nagu väidavad eksperdid, üsnagi kaval, sest tegemist katmata jäänud nišiga - kasutajad saavad kogu oma pahameele ja kibestuse või, vastupidi, poolehoiu firmade peale välja elada. Kui üldistada, on tegemist nagu Ekspress Hotline'iga, kus lisaks kontaktidele ka laitus, leim ja kiitus juures.
"Eestis soovime võtta koha suurima ettevõtete otsingumootorina, kus lisaks aadressile saab kasutaja oluliselt rohkem infot lähtuvalt teiste kasutajate kogemustest," räägib OÜ Hinda juht Helbma suursugustest plaanidest. Portaali plaanid on lausa nii suured, et suu vajub lahti: "Kui oleme suutnud laieneda viie aastaga kümnesse riiki, omame 8-10 miljonit kasutajat, siis meie praegune kalkulatsioon näitaks kasumiks 50 miljonit krooni aastas," avaldab Heibma.
Ometi ei näi Eesti ettevõtted taolise portaali tulekut eriti kartvat.
"Inimeste suhtlemine ja arvamuste vahetamine on igapidi teretulnud ja tore on, et internetiportaalid, sotsiaalsed võrgustikud ja keskkonnad seda soodustavad. Samas on aga kõige usaldusväärsem isik iga inimese jaoks tema ise ja lõppkokkuvõttes peab just tema ise asja ära proovima ja otsustama, kas see sobib talle või mitte," kirjutab Novatoursi turundusjuht Olev Riisberg vastuseks küsimusele, kuidas tema taolistesse internetilehekülgedesse suhtub.
Tarbija24 kaebusteraamatu-nimelises foorumis palju nii negatiivset kui positiivset kajastamist leidnud Eliongi suhtub uude portaali rahulikult.
"Kahjuks kaasneb aga selliste kanalitega ka sõim ja abstraktne viha väljavalamine, mis ei pruugi konkreetse juhtumiga kuidagi seotud olla," ütleb siiski firma meediasuhete juht.
Hinda.ee praeguse konkurendi, Postimehele kuuluva Tarbija24 vanemtoimetaja Marina Lohk näeb taolise suunitlusega otsingumootorites edu võimalust.
"Lugejate huvi tarbijainfo vastu on väga suur, internetis paikneb see aga üsna kaootiliselt ning uutele sarnase suunitlusega portaalidele on veel ilmselgelt ruumi," räägib ta. Hinda.ee omanike kasumisoovi suhtes jääb Lohk skeptiliseks.
Autor: Gert D. Hankewitz