Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Briti luksusmargid kolisid India autotalli

    Tata Group, mis tõi aasta algul turule maailma odavaima rahvaauto Nano (2500 dollarit), maksab kahe luksusmargi eest raskustes USA autotootjale Ford 2,3 miljardit dollarit. Seda on üle poole vähem, kui Ford ise 1989. aastal Jaguari ja 2000. aastal Land Roveri eest maksis. Lisaks maksab Ford firmade pensionifondi 600 miljonit dollarit.
    "Usun, et Sir William Lyons pöörab hauas ringi," märkis kauaaegne Jaguari fänn ajalehele Los Angeles Times, viidates ühele firma asutajatest, kelle samuti lojaalne Jaguari klient kuninganna Elizabeth II 1956. aastal rüütliks lõi.
    Analüütikud näevad võimalikke maineprobleeme, sest Indiat pole harjutud veel sellise hinnaklassi autodega seostama. Suurbritannias võib Jaguar maksta üle 1,5 miljoni krooni ning kallim Land Rover üle 1,2 miljoni.
    See on esimene kord, kui Briti endise asumaa India firma võtab üle lääne autotootja. Samas pole teisedki Briti autotööstuse kroonijuveelid enam kohalikus omanduses - MG ja Rover on müüdud hiinlastele, Aston Martini ostsid Kuveidi investorid ning Bentley, Rolls-Royce ja Mini kuuluvad Saksa autotootjatele.
    Genfi automessil ütles Tata Groupi juht ja India suurima tööstusdünastia liige Ratan Tata, et kindlasti püütakse säilitada Jaguari ja Land Roveri imago ja feeling. "Me ei kavatse mingil moel neid kaubamärke väänutada," ütles Ratan Tata, kes on tundnud huvi ka osaluse vastu Ferraris.
    Esialgu lubab Tata jätkata mõlema luksusauto tootmist Suurbritannias, kus on kaalul 16 000 töökohta.
    Ostu ajastus pole ehk kõige parem - halbade kodulaenudega hädas Wall Streeti pangad on koondanud üle 34 000 töötaja. Aasta esimese kahe kuuga on Jaguari ja Land Roveri müük USAs tagurdanud vastavalt 33% ja 13%.
    "Mõlemad on edevustooted ning majanduse mõõna ajal ootavad neid ees ilmselt rasked ajad," kommenteeris agentuurile Bloomberg üks autoanalüütik. Eriti suured probleemid on Jaguaril, Land Rover on kasumis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.