Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ülesande nr 44 vastused
TNT Eesti juhi Lauri Liipa sõnul olid saabunud vastused asjalikud. Kõige enam meeldis talle Tiina Metsalu vastus.
"Oluline rõhutada, et uuel juhil ei ole mingit õigust eelmise juhi kehtestatud ja töötajate heaks kiidetud mängureegleid ühepoolselt muutma hakata, kui head need ka ei tunduks," kommenteeris Liipa.
Ettevõttest lahkuvad korraga tippjuht ja lisaks veel üks juhtkonna liige, miks tippjuht ja juhtkonna liige lahkuvad, on teadmata.
Juhtimisvaakumi tõttu muutub töötajate käitumine, nad on solvunud ja käituvad nagu väikesed lapsed. Seda ilmestab asjaolu, et siis, kui uued juhid tööd alustavad, on osakondade koostöö halvenenud; probleemid ja olukorrad, mis varem lahendati eri osakondade sama taseme töötajate vahel, on toodud nüüd lahendamiseks juhtkonnale. Võimalik, et sellise käitumise põhjustab asjaolu, et töötajatele tundub, et neid on reedetud.
Ettepanekud: tutvustada end ja oma kujutlust ettevõtte arenguperspektiividest; vajadusel kommenteerida endiste tippjuhtide lahkumise tagamaid ja näidata seda võimalikult positiivses valguses; selgitada, kas juhtimises midagi muutub või ei ning püüda sulanduda olemasolevasse juhtkonda võimalikult valutult.
Juhul kui juhtimisstiilis vms muutub, siis täpsustada, mis ulatuses ning millal.
Juhil peaks olema eelnevalt selge, kes on olnud tema eelkäija, milline on firmakultuur ja tõekspidamised varem. Uuel juhil peaks olema selge pilt, kuidas toimusid asjad enne teda, seega kaardistada tuleks võimalikud põhjused, mis on antud olukorrani viinud.
Kokku tuleks kutsuda nn probleemikoosolek firma võtmetöötajatega. Tuleks püüda luua õhkkond, kus kõik osapooled oma südamelt asjad ära räägiksid.
Sain aru, et enne töötati nagu kellavärk, aga nüüd, uue juhtimise tingimustes esinevad probleemid, mida enne ei olnud. Tuleb pöörduda ajas tagasi - kes oli endine juht? Kas marionett, kes ei olnudki juht reaalses tegutsemises? Süsteem toimis ja töötajad said ise oma asjadega hakkama, tema neid ei seganud. Just nimelt - see võib olla olukorra võti! Entusiastlike uute (ja noorte) juhtide tüüpviga ongi see, et püütakse enda maksma panemiseks toimivat muuta või lihtsalt topitakse oma nina valesse kohta.
Autor: ÄP