Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merekonteineris ladustamine laost odavam

    Mitmed firmad on enda jaoks avastanud, et merekonteinerid pole ainult sobivad kaupade liigutamiseks sadamast sadamasse, vaid täidavad oma otstarvet ka kui soodne, mobiilne ja ohutu laopind.
    Nii näiteks põhjendas merekonteineri rentimist ka energiasüsteemide ehituse ja hooldusega tegeleva Aerotech Estonia OÜ juhataja Jaanus Ruumet.
    "Meie rentisime merekonteineri selle eesmärgiga, et vähendada ennekõike oma laokulusid, see andis meile päris suure kokkuhoiu," täpsustas Ruumet, et rahaliselt on neil peaaegu 8 korda vähem kulusid, kui varem.
    "Meil oli muidu päris suur laopind, 4000 ruutmeetrit, see oli lepinguga seotud ja rahalised probleemid ja kulud olid suuremad," lisas ta, et ei kipu firma omatoodangu hoidmist teistmoodi lahendama.
    Ka on vastu võetud otsus, et vähemalt kaks aastat renditakse merekonteinereid ladustamise eesmärgil edasi. Iseloomustamaks laorendi hinna ja merekonteineri rendihinna vahet pakkus Ruumet, et praegu turul hindu võrreldes tuleks vahe peaaegu 10kordne.
    Idee ei ole aga esmakordne. "Kuulsime, et suured kauplused, näiteks Rimi ja Prisma kasutavad sellist süsteemi, et nad ladustavad päris suures osas oma kaupa konteinerites," märkis Ruumet ning lisas konteineri rendi mugavuseks veel asjaolu, et ladu oma hoovi peale tuua ei saa. Merekonteineritega sellist muret aga pole.
    Ka kaupade seisukorra pärast pole vaja pabistada, kuna konteineri rendile võttes jälgitakse selle merekõlbulikkuse sertifikaati. "Konteinerid on kõik ju õhukindlad," ütles Ruumet.
    Ostmise kasuks kõneleb teedeehitusega tegelev MKV OÜ projektijuht Rauno Kaivoja.
    "Teedeehituses on väga palju igasuguseid tööriistu ja materjali, mida oleks vaja kuskil hoida ja laopinda ei taha selle alla kinni panna," möönis Kaivoja, kelle sõnul laopinna rentimine tuleb tunduvalt kallim, kui konteiner osta.
    "Ma maksan algul merekonteineri eest küll rohkem, aga konteiner teenib selle juba ühe aastaga tagasi, isegi kiiremini," lausus Kaivoja. Konteineri eeliseid on ehitusfirma jaoks hulga: nad on transporditavad, neid saab mugavalt sättida üksteise peale või üksteise kõrvale tõsta. Kaivoja sõnul plaanivad nad lähiajal konteinereid isegi juurde soetada. "Konteineri enda maksumus ja turuväärtus säilib ja meil on võimalus ta ka hiljem maha müüa," õpetas Kaivoja.
    Merekonteinereid müüv ja rentiv Gilderg OÜ juhataja Roman Gorelov pakub firmadele mitmeid erinevaid tüüpe merekonteinereid. Tema sõnul algavad rendihinnad 1500 kuni 3000 kroonist kuus. Enamasti antakse rendiperioodiks minimaalselt kaks kuud. Konteinerid on nii uued kui ka kasutatud. "Hinnavahe on suur ja enamasti otsustatakse pigem kasutatud konteineri kasuks," väitis Gorelov, arvestades keskmiseks müügihinnaks 20 000 krooni. "Ladustamiseks on olemas ka spetsiaalsed reefer-konteinerid, mis on suhteliselt kallid ja lähevad peamiselt toiduainetetööstusesse," mainis Gorelov ja selgitas, et reefer-konteinerites saab temperatuuri määrata ning hoida kaupu, mis on temperatuuritundlikud ja riknevad kiiresti. Eriotstarbelised merekonteinerid on aga kallimad ja reefer-konteinereid ainult müüakse ja nende maksumus on ligi 100 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.