Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    RMK hankeil valitseb üks traktorimüüja

    Neljast ratastega harvesteride hankest kolmel on võitjaks kuulutatud John Deere'i metsatehnikat esindav Intrac.
    Ühel korral, 2006. aastal on hanke võitnud Sampo Grupp. Kuigi neli metsatehnikafirmat püüdsid tol korral hankes esitatud tehnilisi tingimusi vaidlustada, pole edaspidi ei Sampol ega vaidlustajatel õnnestunud hankele pääseda. RMK otsustas küll oma nõudmisi lõdvendada, kuid suurem osa metsatehnikafirmadest jäi endiselt hanke ukse taha. Kahel viimasel aastal on pakkumise teinud ainult Intrac ja ka võitnud.
    Tänavu aprillis sai Intrac 14miljonilise lepingu nelja harvesteri müügiks. Riik on maksnud Intracile harvesteride ja juhtide koolituse pealt nelja aasta jooksul 24,95 miljonit krooni.
    Sampo Grupi metsatehnika müügiesindaja Kaarel Sareal ja sama valdkonna firma OÜ Kaevaxi üks omanikke Toomas Liivak leiavad, et hanke tingimused üritavadki kaardid kätte mängida Intracile.
    Eelkõige on küsimus masina laiuses ja kaalus. Kahe viimase aasta hankes on maksimaalkaal 12,5 tonni ja laius 2,4 meetrit. Kui Intraci masinad kaaluvad vähemgi ning on nõutavas laiuses, siis Kaevaxi traktor on mõned tonnid raskem ja paarkümmend sentimeetrit lubatust laiem. Laiuse poolest jäävad hangetel hätta ka näiteks Agrosilva masinad.
    RMK Kirde regiooni metsatööde talituse juhataja Tarmo Aava selgitusel ostetakse traktorid harvendusraie, mitte lageraie tegemiseks ja seetõttu vajatakse väiksemaid masinaid.
    Liivakule tundub kaalupiirang põhjendamatu, sest määrav on erisurve pinnasele, mitte masina kogumass.
    RMK metsamajanduse tootmisjuhi Jaan Schultsi sõnul on kaal tingimusteks seetõttu, et erisurve kohta müüjad andmeid ei esita. "See on koht, kus nad võivad hämada. Kui paneksime sisse erisurve nõude, peaks kõik masinad kokku kutsuma ja need üle mõõtma."
    Mitmed teisedki hanketingimused ei paranda tehnikamüüjate hinnangul masina tootlikkust, kuid on iseloomulikud just John Deere'i masinatele. "Jääb mulje, et RMK on John Deere'i tehnilised näitajad ette võtnud ja nende põhjal hanketingimusi koostama hakanud," ütleb Liivak.
    Liivaku kinnitusel oleks kõigil suurematel metsatehnika pakkujatel olemas mudel, mis harvendustöö ära teeks. "Kui tootlikkusest ja jõudlusest rääkida, siis RMK ostab mänguasju," lisab Liivak.
    Aava ei nõustu väitega, et masinate tootlikkus on väike, ning peab selles osas parimaks just John Deere'i omi.
    Intraci metsamasinate müügijuht Tauri Kakko ütles, et ostjal on õigus otsustada masina tingimuste üle ning nende koostamisel tuleb paratamatult midagi aluseks võtta. "Neid tingimusi ei saa ju kirjutada lakke vaadates."
    Sareali sõnul peab hange olema aus ja tuleks põhjendada, kuidas võitja valiti. "Politseiautode hangetel osaleb ka mitmeid firmasid, mitte ainult BMWd või Mercedesed."
    "See ei ole niimoodi, et RMK mängib ühe firma väravasse. Hankeid tehes peame arvestama, et need, kes sellele ligi ei pääse, hakkavad vihjama igasugustele tingimustele," lisas Schults.
    Kakko sõnul ei ole Intrac saanud osaleda neljal metsatehnika hankel, samuti on nad ühe kaotanud ja ühel korral osteti kahest masinast üks.
    2005. aastal käisid RMK töötajad Intraci toetusel reisil nii John Deere'i tehases USAs kui ka metsatehnikanäitusel Rootsis.
    Intraci müügijuhi Tauri Kakko sõnul kutsuvad nad paljusid kliente masinatega tutvuma. "Minu teada teevad seda ka konkurendid ja see ei ole kellelegi keelatud. Sõidupiletid tuleb maksta osalejal ja meie poolt on tehase külastus ja majutus."
    RMK Kirde regiooni metsatööde talituse juhataja Tarmo Aava sõnul on RMK käinud ka Sampo ja Valmeti tehases tootmisega tutvumas ning ei näe sellistes reisides huvide konflikti. "Seal käiakse ikka professionaalsest huvist, mitte õlut joomas," ütles Aava.
    Hanketingimused on sellised, et meie oma masinaga kaalu ja laiuse poolest sinna sisse ei mahu. RMK tahab ainult väikseid masinaid.
    Oleme püüdnud RMK hangetel osaleda, aga siis leidub jälle mingi klausel, millele me ei vasta. Ma arvan, et asi pole tehnilistes tingimustes, vaid milleski muus. Nad tahavad masinad ka nii odavalt kätte saada, et pole mõtet müüa.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Läks lahti: Rootsi tõi intressi allapoole ja lubab lisa
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.