Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennufirmade kasv võib piiri saada
"Praegu on tegu veel menetluses oleva kavaga. Millisel kujul see vastu võetakse, pole teada," kommenteeris Estonian Airi avalike suhete Ilona Eskelinen Euroopa Parlamendi plaani ning lisas, et seega on pisut ennatlik öelda, millal süsihappegaasi kvoodid lennufirmale maksustatakse, kui palju hakkab see maksma ning millist mõju avaldab see piletihindadele.
airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO" kvoote hakatakse müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO" emissiooni kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," lisas ta.
airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et ELi otsus ei erguta lennundustööstust - mõju on hoopis vastupidine. "See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu," ütles ta.
Vanags lisas, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, süsihappegaasi kvootide eest maksma.
Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle - kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma, peab ta hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO" kvootide eest tasuma.
Küsimusele, kas ka rekordiline nafta hind mõjutab piletite hindu, vastas Eskelinen, et kulutused kütusele moodustavad lennufirma kuludest märkimisväärse osa.
"Oleme nafta hinna rekordilisele hinnatõusule reageerinud nagu teised regioonis tegutsevad lennufirmad - kehtestades kütuse lisatasu," rääkis Eskelinen. "Lisatasu kehtestamise mõte on selles, et kütusehindade langedes loobume kehtestatud tasust," lisas ta.
Seda, kui suur saab olema piletite hinna tõus lähitulevikus, on Eskelineni sõnul keeruline kommenteerida, kuna kütusehinna muutused on raskesti prognoositavad.
Ei tea, kui palju võib kvootidele juurdepääs lennufirmadele maksma hakata ja kuivõrd see hindu võib mõjutada. Praegu ei rakenda kohustuslikku CO" lisamaksu ükski lennufirma, küll pakuvad mõned võimalust oma kodulehel teha vabatahtlikke annetusi. Nende annetustega toetatakse keskkonnakaitseprojekte, mis peaksid vähendama lendamise kahjulikku mõju atmosfäärile," rääkis ta.
Enamik lennufirmasid on kehtestanud eraldi kütuse lisatasu või tõstnud nafta hinna kallinemisele viidates piletihindu. Estravel piletimüügis langust ei näe. Kasvutempo on küll aeglustunud, aga see võib olla pigem üldise majandusolukorra mõju.