Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmade kasv võib piiri saada

    "Praegu on tegu veel menetluses oleva kavaga. Millisel kujul see vastu võetakse, pole teada," kommenteeris Estonian Airi avalike suhete Ilona Eskelinen Euroopa Parlamendi plaani ning lisas, et seega on pisut ennatlik öelda, millal süsihappegaasi kvoodid lennufirmale maksustatakse, kui palju hakkab see maksma ning millist mõju avaldab see piletihindadele.
    airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO" kvoote hakatakse müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
    Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO" emissiooni kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," lisas ta.
    airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et ELi otsus ei erguta lennundustööstust - mõju on hoopis vastupidine. "See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu," ütles ta.
    Vanags lisas, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, süsihappegaasi kvootide eest maksma.
    Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle - kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma, peab ta hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO" kvootide eest tasuma.
    Küsimusele, kas ka rekordiline nafta hind mõjutab piletite hindu, vastas Eskelinen, et kulutused kütusele moodustavad lennufirma kuludest märkimisväärse osa.
    "Oleme nafta hinna rekordilisele hinnatõusule reageerinud nagu teised regioonis tegutsevad lennufirmad - kehtestades kütuse lisatasu," rääkis Eskelinen. "Lisatasu kehtestamise mõte on selles, et kütusehindade langedes loobume kehtestatud tasust," lisas ta.
    Seda, kui suur saab olema piletite hinna tõus lähitulevikus, on Eskelineni sõnul keeruline kommenteerida, kuna kütusehinna muutused on raskesti prognoositavad.
    Ei tea, kui palju võib kvootidele juurdepääs lennufirmadele maksma hakata ja kuivõrd see hindu võib mõjutada. Praegu ei rakenda kohustuslikku CO" lisamaksu ükski lennufirma, küll pakuvad mõned võimalust oma kodulehel teha vabatahtlikke annetusi. Nende annetustega toetatakse keskkonnakaitseprojekte, mis peaksid vähendama lendamise kahjulikku mõju atmosfäärile," rääkis ta.
    Enamik lennufirmasid on kehtestanud eraldi kütuse lisatasu või tõstnud nafta hinna kallinemisele viidates piletihindu. Estravel piletimüügis langust ei näe. Kasvutempo on küll aeglustunud, aga see võib olla pigem üldise majandusolukorra mõju.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.