Kolmapäev 28. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Delfi väärtuse sulamine toob erakorralise kahju

Virge Lahe 16. juuni 2008, 00:00

Alates 2004. aasta kevadest ei pea ettevõtted firmaväärtust amortiseerima. Küll aga tuleb firmaväärtust igal aastal hinnata ning kui kaetav väärtus jääb bilansilisele maksumusele alla, tuleb ka firmaväärtus alla hinnata.

Seni pole Ekspress Grupp Delfi väärtust alla hinnanud ning märtsi seisuga oli Delfi hind Ekspress Grupi bilansis 836 miljonit krooni. Meediakontsern prognoosib järgnevaks kaheks aastaks internetiportaali käibe kasvuks 30 protsenti, mistõttu ei näe Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito põhjust Delfi firmaväärtust bilansis alla hinnata. Ekspress Grupi suuromanik Hans H. Luik ei soovinud teemat kommenteerida.

Konkurendid Eesti Meedia ja Äripäev peavad aga praegu Ekspress Grupi bilansis kajastatavat Delfi väärtust liiga kõrgeks.

Äripäeva arvutuste kohaselt on Delfi väärt 657 miljonit krooni, kui võtta arvesse, et ettevõtte väärtus sõltub diskontomäärast ja ettevõtte tulevikuväljavaadetest. Arvutuse aluseks oli 20protsendine diskontomäär, 20-30protsendine kasvumäär aastatel 2008-2012 ja 7protsendine edasine kasvumäär.

Leito oli teisel arvamusel. Ta on veendunud, et Delfi firmaväärtus ületab kindlasti bilansilist väärtust. "Delfi müügitulu prognoositud kasv on 2008.-2010. aastal 30 protsenti ja 2011.-2012. aastal 20 protsenti," põhjendas ta.

Postimehe peadirektori Erik Roose hinnangul maksab Delfi praegu veelgi vähem kui soetamise ajal. Õiglast hinda ta nimetada ei osanud, kuid ühes oli kindel - Delfi on turuosa viiele suuremale ajalehele kaotanud.

Roose sõnul ei ole Delfi aastaga peaaegu üldse kasvanud, sest ka teised ajalehed on kõvasti internetti hakanud investeerima. "Ekspress Grupi probleem on nokk kinni, saba lahti," nentis Roose, viidates sellele, et kontsern ei saa Eesti Ekspressi või Eesti Päevalehte päris kuivale jätta, sest peab ka nende internetiväljaannetesse investeerima. "Osa edu tuleb Delfi arvel."

Trigon Capitali portfellihaldur Mehis Raud ütles, et arvestades Delfi varade praegust tootlust ning ettevõtte lähiaastate potentsiaalset käibe ja kasumi kasvutempot, on selge oht, et firmaväärtus bilansis ei peegelda varade tegelikku väärtust.

Teisel seisukohal oli LHV analüütik Henri Adams. Tema sõnul eeldaks Delfi väärtuse allapoole korrigeerimine, et võrreldes ostmise ajaga ei ole äriline tegevus sujunud nii hästi ning ootusi tuleviku suhtes tuleks alandada. Adams mainis, et vaadates Ekspressi Grupi prognoose Delfi kohta selgub, et oodati 30protsendilist käibe kasvu ning 35-40 protsenti kulumieelse kasumi (EBITDA) marginaali jätkumist järgnevatel aastatel.

Adams märkis, et 2008. aasta esimeses kvartalis kasvas Delfi käive aastatagusega võrreldes 30 protsenti. Tulemustele tuginedes tundub talle, et äritegevus sujub plaanikohaselt ning firmaväärtuse hindamisel ei tohiks mingeid suuremaid muutusi tulla.

"Firmaväärtuse moodustavad Delfi Grupi suur kasvupotentsiaal nii Balti riikides kui ka Ukrainas ja Venemaal," ütles Adams. Tema sõnul põhineb prognoos reklaamituru kasvutrendi jätkumisel ning eeldab internetireklaami turuosa kasvul.

Samuti näeb tema hinnangul juhtkond suurt potentsiaali tulude ja kulude sünergias Ekspress Grupi olemasolevate tegevusvaldkondadega.

Samas rõhutas Adams, et praegustes majandusoludes ei tule kindlasti kahjuks valmisolek negatiivse üllatusena. "Juhul kui peaks tekkima vajadus korrigeerida firmaväärtust allapoole, siis kajastub see ka kasumiaruandes," kommenteeris ta.

See tähendaks tema sõnul seda, et kuigi äritegevusega teenitud raha reaalselt ei kaotataks, sest Delfi eest on juba tasutud ning muudetakse lihtsalt bilansilist väärtust, ei saa ettevõte seda raha kasumina välja jaotada. Raha saab seevastu kasutada ettevõtte äritegevuses.

Adams mainis, et Delfi väärtuse hindamisel tuleb arvestada, et tegemist ei ole traditsioonilise tohutute varadega tootmisettevõttega. Tegemist on internetiäriga ja peamine väärtus peitub sisse töötatud meediaportaalides, mida külastavad päevas sajad tuhanded inimesed.

Henri Adams, LHV analüütik
836 miljonit krooni sisaldab firmaväärtust ning Delfi bilansis olevaid immateriaalseid varasid (mida jätkuvalt amortiseeritakse), soetusmaksumuses on aga ka muud varad ja seetõttu ei saa neid omavahel nii võrrelda.

Ekspress Grupp kasutab Delfi väärtuse hindamisel vara väärtuse testi, mis tehakse vähemalt kord aastas. Prognoositakse tulevasi rahavoogusid ning leitakse neile nüüdisväärtus.

Viimane test tehti viie raha teeniva üksuse kohta: Eesti, Läti, Leedu, Ukraina ja Venemaa Delfi.

Allan Sombri, Delfi müügi- ja marketingidirektor
Majandusolukorra halvenemine Balti riikides mingit mõju Delfile ikka avaldab, aga mitte eriti. Delfi on ühtlaselt tugev kõigis kolmes Balti riigis. Reklaamituru kõige kiiremini kasvav osa - internetireklaam - ei ole selle langusega veel pihta saanud. Kasvutempo on küll veidi aeglasem kui eelmisel aastal, aga siiski võib rääkida 30-35% reklaamikäibe kasvust. Samasugune kasv on jätkunud ka teises kvartalis. Kogu aasta lõikes prognoosime 35-40% reklaamimüügi kasvu. Eks näis, kuidas turud muutuvad. Praegu muutusi näha ei ole.

Veebipõhise mõõdiku järgi külastab Delfit iga päev 180 000 inimest. Viimase kvartali jooksul on arv olnud stabiilne, eelmise aastaga võrreldes on kasv umbes 5 protsenti. Ei tunne mingit Kalevi Meedia mõju ei kasutajate ega reklaamimüüjate poolelt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing