Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliidu tulevik ilma naljata

    Eurorealistide arvates olnuks Eesti ka ilma 2003. a referendumita praegu kui mitte Euroopa Liidus, siis iga hetk sinna astumas. Viga tehti ajas, läbirääkimiste ärajätmises ja Euroopa Liidu ainsa mõtte - ühisrahale eurole ülemineku planeerimata jätmises. Kui praegu on veel mõtet küsida, mismoodi oleks Eesti Euroopa Liidust väljaspool, siis aasta-pooleteise pärast enam mitte - ka pööraseimad ELi-vastased nägid ette, et hiljemalt 2010 kuulub Eesti ELi.
    Tagantjärele tarkusest pole kunagi suurt kasu, sest ajalugu õpetab, et ta midagi ei õpeta. Mõtteharjutusena viitan siiski ühele näitele.
    Praeguseid bensiinihindu me kahjuks teame. Sadamates maksab liiter bensiini New Yorgis u 8,26 krooni, Los Angeleses 8,56, Amsterdamis 7,87 ja Singapuris 8,22. Kui heast naftast saab moodsa tehnoloogiaga mahuliselt 65% bensiini, siis 100 liitrist naftast tuleb 25 liitrit aviopetrooleumit ja bensiini tuleks u 50-55 liitrit.
    Seega moodustavad bensiinihinnast lõviosa vahenduslik-raamatupidamislikud vigurid, sh aktsiis. Selle vastu ei saa ELi liikmesmaa midagi parata. Põllumajandusminister 18. juunil riigikogus nii ütleski: bensiinihinna kasvu tingivad meie Euroopa Liitu astudes võetud kohustused.
    Euroopa Liidu mõju majanduse stagneerumisele on olnud nii suur, et isegi poliitiliselt ja majanduslikult ülimõjuka Prantsusmaa peaminister tuli Eestisse kaeblema Euroopa Liidu bürokraatliku surve üle kütuseaktsiiside tõstmiseks. Mõistagi jättis ta märkimata, et energiahindade kasv on Euroopa Liidu tegevuse otsene tagajärg.
    Unistuseks jääb ideaalne turuolukord, mis tekkinuks Eestile siis, kui kõik teised riigid (sh Läti ja Leedu) oleksid Euroopa Liitu läinud ja meie ainsana - sellest välja jäänud. Kujutage endale vaid ette Balti mere liigtransiidi täielikku tulekut Muugale ja Sillamäele… Meie suhted Venemaaga olnuks hoopis teised ja isegi pronkssõdurist polnuks mingit probleemi.
    Euroopa majanduse aluseks on mitte enam liberaalne, väike- ja keskkapitalil ning konkurentsil rajanev turumajandus, vaid riigikapitalism. See on olukord, kus suurkorporatsioonid, kartellid ja riigiettevõtted tagavad enda säilimise poliitiliste vahenditega. Ka Eestis tõrjuvad riiklikud asutused nagu Eesti Energia, Eesti Post ja Tartu Ülikool kõrvale tõelisi turule orienteeritud eraettevõtteid. Tulemuseks on hindade ohjeldamatu tõus ja kvaliteedi langus.
    Kas Rimi kassajärjekordi olete näinud? Kas meenub kauge ja ilus nõuka-aeg? Mida arvate Rakvere šašlõkilihakomplektidest, mille kõõlustest võib näha tapale läinud looma sportlikku eluviisi? Näited on juhuslikud, kuid trendi esindajana tüüpilised.
    Häda pole nendes juhtumites, vaid selles, et neid soosib Euroopa Liidu majandussüsteem. Näiteks Itaalia energiahiid ENI sõlmis Berlusconi võimule tulles kohe Gazpromiga leppe Alžeeria gaasi osas, andes Gazpromile kontrolli 62% tarnete üle Euroopas. Bulgaaria tuumaenergeetika laostamine, mis tõi kaasa ülitõsise kriisi Euroopa olulisimal kandidaatmaal Albaanial, tulenes samuti Prantsusmaa riigikapitalistlike tuumajaamade bolševistlikust meelelaadist.
    Lissaboni leppe läbikukkumine on mitte vana Euroopa lõpp, vaid selle radikaalse noorenemise algus - kui me seda vaid tahame. Ja alguse koht on majandus, täpsemalt: energiapoliitika. Seepärast tegingi pärast Iiri referendumit ettepaneku, mida nüüd kordan: luua Euroopa Energialiit, kinnitada Euroopa Energiaharta ja lasta ülejäänud euroasjadel aegamisi ise paika loksuda.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Tehnoloogiaaktsiatel toss väljas. Uued sektorid buumivad Unusta tehnoaktsiad ja loe, kust tuleb kasv praegu
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Investoril on võimalik oma investeerimisportfelli ülesehitamisel lähtuda erinevatest strateegiatest. Kui pole aega turul toimuvat jälgida, sobib hästi populaarne „osta ja unusta“-strateegia. Kes aga tunneb rohkem huvi turul toimuva vastu, saab turu muutustest kasu lõigata sektorite rotatsiooni jälgides.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Ivo Suursoo: lahjade eesmärkide seadmine on ohtlik
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Parima juhi konkursi finalist OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suuroo ütleb, et madalate eesmärkide seadmine on ohtlik, sest see laseb asjadel senisel viisil edasi kulgeda, kuigi jätkuvaks kasvamiseks peaks muutuma.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.