Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nädal Villy Paimetsa pilgu läbi

    Palun vabandust - pöördusin tagasi just kolmekuiselt lapsehoolduspuhkuselt (puhkusest oli asi küll kaugel) ning olen täis maailmaparandamise kihku.
    Kolleegid käisid hulludel päevadel, küsisid inimestelt, et miks nood tööl pole. Nüüd on internet täis pahaseid kommentaare: mis see teie asi on. Ega otseselt nagu polegi.
    Teisalt, globaalse majanduslanguse ajal võiks vähemalt töö tegemise nägugi teha. Igaüks võiks ju eneselt küsida: kui palju ma tegelikult tööd teen? Äkki saaks sama töö vähema arvu inimestega tehtud?
    Muide, lihtne arvutus näitab, et kella 9st 17ni kestvas tööpäevas on siiski täpselt kaheksa tundi. Ma ei tea, mismoodi see tavapärane vabanduseks võetud lõunapaus sinna sisse mahub.
    Eriti, kui arvestada seda, et hommikul jääme tänu ummikule 15 minutit hiljaks ning õhtulgi kibeleme enne ummikuid töölt minema.
    Seda, et linnas on autoga veidi keeruline liigelda, on ilmselt paljud juba täheldanud. Eriti tipptundidel. Lisame kütusele kuluva raha ning hakkabki mõte ühistranspordi poole liikuma.
    Aga ei. Nimelt kerkivad novembrist piletihinnad sedavõrd kõrgele, et ka üksinda autos sõites tuleb tihtipeale odavam. Näiteks Koselt Tallinna (40 kilomeetrit) saab sõita 44 krooni eest. Üle krooni kilomeeter! Kui amortisatsiooni ei arvesta, tuleb autoga odavam. Mugavusest rääkimata.
    Elan juba kolm aastat maal ning olen seni ühistranspordi peale mõelnud vaid ühel korral. Siis aga kuulsin pea kahetunnisest sõiduajast. 53 kilomeetri läbimiseks läheb kaks tundi!? Säärast neljatunnist tööl käimise luksust ei saa ma aga lubada.
    Kas poleks aeg ühistranspordivõrgustikku veidi muuta? Pole ju saladus, et paljudel liinidel sõidavad liiga suured bussid. Kui pisibussid toimetaks reisijaid n-ö vaheladudesse, kust siis edasi suurde linna saaks?
    Lõpetuseks Oliver Kruudast ja lihtsustatud ilmavaatest. Kruuda vabandab võõra maa hõivamist sellega, et tema toodud on Helbe tänavale vesi, kanalisatsioon ja elekter... Et ta võib seal möllata, kuna see võõras maa on tema heakorrastatud... Aga armas taevas! Ei ole ju nii, et kui tunned, et oled ühiskonnale midagi teinud, siis saad minna ja ühiskonnalt midagi vastu võtta!
    Mul võib ühel hetkel tekkida tunne, et enam kui 30aastase Kalevi toodangu tarbimise eest võib mul olla õigus ja tahtmine mõnikord Helbe tänav 9 või 12 majas ööbida.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.