Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta madalseis kisub teenuste hindu allapoole

    DHL Estonia ASi müügi- ja marketingijuht Elar Killumets ütles, et juba 2004. aastast ettevõtte teenustele rakendatud kütuse lisatasu on eelmisel kuul langenud.
    "Kütuse lisatasu on langenud juba ka eelmisel kuul ja vaadates praegust kütuse maailmaturu hinna muutust, siis alaneb lisatasu ka järgmisel kuul," rääkis Killumets.
    Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas ütles, et kui kütuse hind stabiliseerub vähemalt praegusel tasemel, plaanib ettevõte kindlasti vähendada kütuse lisatasusid.
    "Lennukikütuse hinnad on küll naftahindadega korrelatsioonis, aga mitte üks ühele," märkis Aljas, "lisaks mõjutab, lähtuvalt olemasolevatest lepingutest, kütuse hinna muutus meie ostuhindu teatud viitajaga."
    "Hinnad on juba niigi langenud," lausus Schenkeri finantsjuht Peep Kütt, "mitte niivõrd kütuse hinna tõttu, kuivõrd üldise majandusolukorra pärast."
    Küti sõnul on konkurents turul praegu väga karm - valitseb mahtude puudus ja kõik konkurendid üritavad oma turuosa säilitada. "Eks üks asi sealjuures on hind," selgitas ta.
    Millal hinnatase normaliseerub, on Küti arvates raske öelda. "See sõltub, millal rahandussektori kriis möödub ning millal reaalsektor järele tuleb," ütles ta.
    Viking Line ja Sebe piletihindu alandada ei kavatse - laevafirma hinnangul on nende hinnad niigi soodsad, Sebe plaanib kütusehinna odavnemise arvel palku tõsta.
    "Julgen öelda, et oleme teistest laevafirmadest soodsamad, näiteks võrreldes Tallinkiga," märkis Viking Line'i tegevjuht Inno Borodenko, "me pole ka peitnud kütusehindu kütuselisade hulka."
    Sebe tegevjuht Hugo Osula ütles, et kütuse hinna langemine annab võimaluse palku tõsta, mitte aga bussipileteid odavamalt müüa.
    "Meie bussipiletite hinnad ei sõltu enam ammu kütuse hinnast. Sõltub sellest, kas me suudame bussijuhtidele palka maksta või ei suuda," sõnas Osula. "Sellest omakorda sõltub, kas meil on kolme aasta pärast bussijuhte või ei ole."
    Osula kinnitusel töötab suurem osa noori bussijuhte juba praegu Soomes ja nad ei kavatse sealt enne tagasi tulla, kui Eestis makstakse 1100-1200 eurot kätte.
    "Kui nafta hind langeb alla 70 dollari barreli eest, ega siis kütuse hind Eesti tanklates ei ole langenud nii palju," lisas Osula.
    Kütuse hind maailmaturul on küll langenud, kuid ta on ikkagi olulisemalt kõrgem kui eelmisel aastal. Meie ostame seda kütust, mille hind on nö posti otsas.
    Suures plaanis on tanklate hind selle aasta alguse tasemel. Meie ei näe küll põhjust teenuse hinda alandada. Seni, kuni see posti otsast alla jõuab, läheb veel hulk aega.
    Hinnad on praegu nii madalad, et seal enam kuskil alla minna pole.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.