Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamkingimüüjatel kehvad ajad tulemas

    Kingston Kingiagentuur OÜ juhataja Martin Lepa sõnul on paljud finants ja ehitussektorist sõltuvuses olevad firmad sel aastal enda reklaamkingituste kulusid oluliselt vähendanud, samas leidub tema sõnul aga ka neid, kes kingituste arvelt kokku ei hoia.
    Ka ASi Fifaa firmarõivaste ja reklaamkingituste divisjoni juhi Kristiine Kello kinnitusel on käesoleval aastal tunda eelmisega võrreldes reklaamkingituste tellimuste mahtude vähenemist. "Numbritest on veel vara rääkida, kuna hooaeg on veel käimas. Ent kõigile on teada, et praeguses majandusolukorras vaatavad ettevõtted kriitilise pilguga üle oma kulutusi ja tõmbavad turunduseelarveid kokku."
    Sellest tulenevalt on Kello sõnul paljudel äri- ja reklaamkingitustega tegelevatel ettevõtetel raskusi, kuna käive ei kasva nagu eelnevatel aastatel, vaid näitab hoopis languse tendentsi.
    Ettevõtete esindajad suhtuvad järgmisesse aastasse ettevaatlikult, drastilist langust ei prognoosi, ent ka suurt käibe kasvu mitte. "Loodame müügis säilitada selle aasta mahu. Paljus on meie valdkond oma turuosa kaotanud üritusturunduse ettevõtetele. Kingituste asemel kingitakse pigem emotsioone ehk erinevaid üritusi, kontserte, kursuseid, jätkuvalt on popid kingitused erinevad alkoholi- ja gurmeetooted ja muu seesugune," lisab Kello.
    Vähenevast müügist hoolimata ei ole reklaamkinke müüvad ettevõtted toodete hindu märkimisväärselt muutnud. "Kuigi kõik kulud on viimastel aastatel oluliselt tõusnud, oleme üritanud hindasid mitte tõsta ja olla pigem leidlikud efektiivsuse suurendamisel. Samuti pole me jõulutoodetele sooduskampaaniaid teinud. Oleme üritanud läheneda igale kliendile personaalselt ja pakkuda sobivaid lahendusi," mainib Lepa.
    Ka Fifaa pole Kello kinnitusel hindades erilisi korrektsioone teinud. Allahindlused on lisandunud tema sõnul vaid laos seisvale kaubale.
    Reklaamkingituste müüjate rõõmuks pole kokkuhoidlikud ajad sundinud kingiostjaid eelistama kvaliteetsete toodete asemel odavat Hiina masstoodangut. Populaarsust koguvad järjest enam eestimaised öko- ja käsitöötooted, toiduained ja muu sarnane
    Üldiselt hakkavad aga Lepa sõnul Eesti kingitellija soovid sarnanema järjest enam Skandinaavia tellijate omale, kes eelistavad järjest rohkem praktilisust ja kõrget kvaliteeti. "Samas käibe poolest on väikeste ja soodsate jagamiseks mõeldud kingituste osakaal endiselt suurem," leiab ta.
    Keerulises majanduslikus olukorras on tõtanud paljud ettevõtted ja organisatsioonid kärpima esmases järjekorras töötajate ja koostööpartnerite kingikulusid ja preemiaid.
    Tallinna Kaubamaja personali- ja teenindusdirektori Anu Pressi sõnul on sel aastal kulude kokkuhoiu valguses olnud ettevõttes juttu töötajatele ja koostööpartneritele tehtavate kingituste eelarve vähendamisest.
    Töötajate kingituste puhul Pressi sõnul ettevõtte rahakoti raudu siiski koomale ei tõmmata. Ära ei plaanita jätta ka lähenevat traditsiooniks kujunenud jõuluhommikut, kus meeleolukas kingituste jagamine teoks saab. Koostööpartnereid peetakse Pressi sõnul aga siiski tagasihoidlikumalt meeles.
    Telekommunikatsioonifirma Elisa Eesti AS on suhtekorraldusjuhi Marika Raiski sõnul majanduslikust olukorrast tulenevalt enda kingieelarve pealt siiski oluliselt rihma pingule tõmmanud. Planeeritavate kingituste keskmine hinnaskaala on 300-400 krooni vahel.
    Ka Eesti Rahvusringhäälingu turundusosakonna juhataja Kristel Marani sõnul on organisatsiooni kingikott kõhnumas. Toimub see 2009. aastal seoses üldise eelarve vähenemisega.
    See aga ei tähenda tema sõnul kindlasti mitte seda, et organisatsioon töötajate motivatsiooni ei panustaks, neid meeles ei peaks, kingitusi vähem ja kehvemaid teeks. Pigem nõuab see Marani sõnul kinkide tegemisel loomingulisemat lähenemist.
    "Eelistame alati kinkida midagi, millel oleks ka sisuline väärtus. Seetõttu kasutame kingitustena kõige rohkem just Eesti Rahvusringhäälingu enda toodangut - DVDsid ja CDsid filmide, saadete ja muusikaga. Väiksemateks puhkudeks on olemas ka pastakad, võtmehoidjad ja muu seesugune," mainib ta.
    Maksumuselt jäävad organisatsiooni kingid vahemikku 30-200 krooni. Kallimaid kingitusi tehakse harva ja enamasti erilistel puhkudel.
    Hästi valitud oma töötaja kingitus on Marani sõnul organisatsioonis ühtsustunde loomisel kõrge väärtusega, mistõttu kaalutakse nende kinkide valik alati väga põhjalikult läbi.
    "Suurimaks kingiks kõigile töötajatele on aga pidulik kevadhooaja lõpetamine ning ringhäälingu aastapäeva ja jõulude tähistamine," lisab ta.
    Kuidas suhtuksite sellesse, kui ettevõte jätaks ära planeeritud jõuluüritused ega peaks meeles ka kingitusega?
    Susanna Eerik, DreamGrow' büroojuhataja
    Mina kui emotsionaalne ja traditsioone austav inimene oleksin väga õnnetu, kui ettevõte jätaks ära jõuluüritused ega peaks meeles ka vähemalt väikse, sümboolse kingiga. Ise plaanin kindlasti kõiki lähedasi, ka kolleege, jõulude ajal meeles pidada.
    Anti Palmi, Baltifalt ASi meister
    Kingitus võiks ikkagi olla. Peo kui sellise võib raskel ajal ära jätta, ent mingi tunnustuse võiks töötaja ikkagi tööaasta lõpus saada.
    Aasta aega on üritatud tublit tööd teha. Ettevõtte töötaja pole süüdi ju firma kehvemas majanduslikus olukorras.
    Kink ei peaks olema midagi suurt, kinkekaardi või muu praktilist laadi kingituse üle oleksin väga õnnelik.
    Margit Merimaa, Swedbanki spetsialist
    Kindlasti ootan ettevõtte jõulupidu. Jõulupeo ärajätmine oleks töötajatele, kes plaanisid algselt üritusest osa võtta, kindlasti ebameeldiv üllatus.
    Üritused, kingitused ja tähtpäevade meelespidamine näitab ettevõtte hoolivust ja töötajate panuse olulisust.
    Praegune majanduslik olukord ei pruugi võimaldada nii suuri üritusi ja kingitusi kui võib-olla aastatid tagasi, kuid usun, et töötajate seisukohalt on oluline, et jõulupidu toimuks ja neid ka sümboolselt meeles peetaks. Kena tööaasta lõpetamine.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.