Kolmapäev 18. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kriisikindel tööstus

Silvia Viidik 02. detsember 2008, 00:00

Jõulud lähenevad kiiresti ning juba on alanud tõsisem jõulukingijaht, eriti teisel pool Suurt Lompi, kus möödunud reedel ostuhullus pihta hakkas.

Tavapärane tehnika ja riiete ostmine on siiski surutud tagaplaanile, sest kõik täiskasvanud inimesed mõistavad metsiku kinkimismaania otstarbetust praegusel ajal.

Lapsed elavad aga maailma tabanud finantskriisist ja langevast majandusest hoolimata edasi oma igapäevast elu, kus tähtsat rolli mängivad uued multifilmimaailma kangelased ja nende järgi tehtud lelud, et filmivaatamise vahel saaks ise seiklusi läbi mängida. Ning seda on mõistnud ka lapsevanemad.

"Olgu ajad head või halvad, kõige viimane asi, mille pealt lapsevanemad kokku hoiavad, on jõulukingitused oma lastele," sõnas USA suurima mänguasjapoodide keti Toys ‘R' Us juht Gerald Storch. Ta lisas, et poekett pakub 50 protsenti rohkem soodustusi kui eelmisel aastal.

Just aasta viimane kuu on kõigi mänguasjatootjate magusaim - näiteks Mattel ja Hasbro kogusid eelmisel aastal sel perioodil umbes poole oma aastasest kasumist.

USA Mänguasjatööstuse Assotsiatsiooni esinaine Julie Livingston hindab perekonna kulutusi mänguasjadele varasemast väiksemaks, kuigi tõdeb, et üsna kindlasti ei pea lapsed jõululaupäeval ootusärevalt kuuse alla piiludes pettuma, sest ostmata kingitused ei jää. "Mänguasjatööstus ei ole täiesti kriisikindel, kuid ajalooliselt on ta kriisidele väga vastupanuvõimeline," sõnas ta.

Kuigi ennustuste kohaselt ei ole sel aastal väga tõsiseid konkurente peab-saama-mänguasjade klassis, on mõned kandidaadid siiski olemas, mida lapsevanemad, higipull otsaees, mööda poode jahivad. Kõige kuumem kaup turul on Jaapani animasarjal põhinev Bakugan Battle Brawlers - pisikesed pallikujulised plastmassvidinad, mis kokkupuutel magnetkaardiga hüppavad lahti enneolematuks sõjategelaseks. Nende tootja Torontos, Spin Master teatas BusinessWeekile, et vidinaid ostetakse suure hooga ning Toys ‘R' Us-i ketis hakkavad need juba lõppema. Neid müüakse seal kliendisõbraliku 5 dollari eest. Wal-Martis maksab animasarja stardipakett 10 dollarit.

On siiski ka veidi tagasihoidlikumaid vanemaid, kes tõmbavad kulutusi kokku ning ostavad Barbie basseini ja nelja hobusega maja asemel lihtsalt nuku enda. Ning Hot Wheelsi vinge autosarja ja pultide ning mängude asemel lihtsalt Hot Wheelsi mänguauto.

"Plaanime osta lastele asju, mida neil tegelikult vaja on, selle asemel, mida nad lihtsalt tahaksid," ütles ajalehele kolme lapse isa Peter MacDonald, kes töötab kinnisvaralaenude valdkonnas. Tema pere on otsustanud pigem rõhku panna kodulaenu maksele, et lastel kusagil ka elada oleks.

Aktsiagraafikuid vaadates on näha, et ka ettevõtete aktsiad pole liiga valusalt kannatada saanud. Kuigi Matteli aktsia hind on kukkunud aastaga 31 protsenti, on Hasbro aktsia vajunud vaid tühised 2 protsenti. Ning viimaste aastate müüginumbrid võrdluses selle aastaga ei näita samuti, et see aasta peaks mingil moel varasematest halvem tulema. Kolmanda kvartali müügitulemused sel aastal ületavad eelmise aasta sama perioodi Mattelil 5 protsenti ja Hasbrol 6 protsenti ning kahe aasta tagust kolmanda kvartali müüginumbrit vastavalt 8 ja 25 protsenti. Kuigi kolmandaks kvartaliks polnud suuremad mured majandusse ja finantssüsteemi veel jõudnud, oli nafta hind lennanud kõrgustesse ning inimesed tõmbasid kulusid maha juba siis.

Seega, kui tahaks ehitada tööstust, mis ka raskel ajal edukas oleks, võiks investeerida kõigesse, mis lõikab kasu lapsevanemate armastusest oma jõmpsikate vastu.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:51
Otsi:

Ava täpsem otsing