Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ellujääjatel uued võimalused

    Ometi ei heiduta see logistika- ja transpordivaldkonna ettevõtjaid, kes loodavad, et turul püsimajääjatele pakub alanud aasta uusi võimalusi.
    "Vaatamata kõigele negatiivsele, mis Eesti transiidisektori arengut mõjutas, rõõmustab see, et transiidifirmad suudavad siiani rahvusvahelisel tasemel konkurentsivõimelised olla," näeb Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman tulevikku positiivsena.
    "2009. aastast loodan kahte olulist asja: et rahvusvaheline majandusareng pööraks tõususuunale võimalikult kiiresti ning et Eesti valitsusel jätkuks julgust ning aru, et ametlikult ja avalikult tunnistada Eesti geograafiline asend riigi strateegiliseks ressursiks," rääkis Tiiman.
    DSV Transpordi juhatuse esimehe Jaan Lepa sõnul jaotatakse sel aastal ümber turuosad, kuna praeguse hinnataseme juures pole jätkusuutlikkus võimalik.
    "Kuna meie tegutseme teenindussfääris, siis 2009. aastal on raske oodata midagi enamat kui Eesti majanduselt tervikuna, seega meie turumahu orgaanilist kasvu ei planeeri," paljastas Lepp DSV ootusi.
    Ka CF&S Estonia ASi juhatuse liige Ants Ratas oli kindel, et kõikidele transpordi vallas tegutsejatele sel aastal kohta pole. "Kui 2007. aastal oli vedaja turg ja vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on turul ülepakkumine ja dikteerib klient. Tundub, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad, paljud laevad seisavad tööta ja laevatehastest tuleb neid juurde," rääkis Ratas.
    Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmeti arvates torkas möödunud aastal silma riigivõimu ja ettevõtluse vahelise lõhe suurenemine. "Rahvusvahelise transpordi ja seal hulgas transiitvedude alal ollakse erilainetel," rääkis ta. "Lisaks on väga halb, et Eesti poliitikud ei suutnud alustada dialoogi Venemaaga." Positiivseks hindas Palmet aga majanduspoliitilise aktiivsuse Hiina suunal.
    Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu juhatuse esimees Illimar Paul arvas, et ehkki ees on palju ohte, leidub ka uusi võimalusi.
    Nõudluse järsu languse tõttu on küll kõik turud tasakaalust välja viidud, ent samas on toorme ning energiakandjate hinnad rekordmadalal.
    "Transiidimahtude järsk langus tõi kaasa raudteetariifide tõusu, mis omakorda peletas eemale veosemahud." Kui tariifid veel tõusevad, võivad Eesti raudteel lõppeda viimsedki kaubavood, arutles Paul. "2009. aasta tuleb väga huvitav! Hiina keeles koosneb sõna "kriis" kahest hieroglüüfist, millest üks tähendab ohtu ja teine võimalust."
    Möödunud aastal olid lennutranspordis toimuvate kaubavedude seisukohast olulisemad märksõnad nafta hinna tõus, lennufirmade pankrotid ja kartellikokkulepete trahvid.
    Naftahindade muutus mõjutas kõiki lennufirmasid, teenuse kasutajatele tähendas see olulisemalt kallimat teenust. Aasta lõpp tõi aga endaga kaasa nafta hindade olulise alanemise, mis omakorda vähendas lennutranspordi teenuste hindu.
    Näiteks oli kütuse lisatasu augustis suurusjärgus 1,35 eur/kg ning detsembri lõpuks oli see langenud tasemeni 0,55 eur/kg. Vahe on 12,50 krooni ühe kilo kohta.
    Pankrotte oli statistika järgi 2008. aastal rohkem kui pärast kaksiktornide terroriakti aastal 2001. USAs määrati konkurentsiseaduste rikkumiste eest lennufirmadele trahve ja kahe lennufirma töötajale määratati ka reaalne vangistus.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.