Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued omanikud hoiaks peied ära

    Voolikud, mille kaudu pumbati Estonian Airi raha ja kütust, lõigatakse läbi - SASi uue strateegilise kava järgi lähevad SASi ja Estonian Airi teed lahku.
    Kaks nädalat tagasi soovitasime valitsusel loobuda osalusest Estonian Airis - see püsis vaid suurema osaniku rahasüstide toel - ja keskenduda Tallinna lennujaamale.
    Konkurentsis niigi kurnatud SAS väsis ootamast - keeruline majandussituatsioon nõuab palju kiiremat reageerimist, kui selleks on suuteline Eesti riik - ja loobus ise. SAS kärbib liine ja keskendub Põhjamaadele. Siiski märgib SAS strateegilise koostöö jätkumist Estonian Airiga. See on meie lennufirma jaoks väga oluline.
    Kui SASil on tulevikupilt selge, on see õigupoolest kergendus kõigile osapooltele, eeskätt SASile endale. Estonian Airi jaoks on selge siiski vaid see, et strateegilist investorit on vaja kiiresti. Selleta võib firma koomasse langeda iga hetk - ainult õhu ja Eesti riigi juhtide patriotismiga lennukid ei lenda.
    Estonian Airi nõukogu esimehe Olev Schultsi sõnul ei huvitaks uut võimalikku investorit 49protsendiline osalus, vaid kogu firma. See oleks muidugi parim lahendus Estonian Airi jaoks, eriti kui tegemist oleks kogemustega välisinvestoriga. Üks omanik, üks visioon. Takistuseks võib saada aga Eesti riigi kangekaelne soov oma osalusest iga hinna eest kinni hoida.
    Senised kogemused ütlevad, et ei pruugi ka kogemustega partner olukorda päästa - ka SAS ei saanud hakkama. Enamikul kogemustega suurtel lennukompaniidel rasked ajad ja lennufirmad pole seetõttu kusagil maailmas praegu investorite soosingus. Seega on rahaka kaasomaniku leidmine Estonian Airile väga keeruline. Kuid mitte võimatu - kõnelusi käib ka soliidsemate Lääne firmadega. Sellegipoolest peab Eesti riigil olema plaan B ka lennukompanii jaoks. Kui riik loobub eelisostuõigusest, uut strateegilist investorit ei leita piisavalt kiiresti ning riik on sunnitud vastutuse Estonian Airi käekäigu eest ajutiselt enda kanda võtma.
    Häid lahendusi pole. Loobumine tähendaks Estonian Airi lõppu, mis pole riigi eesmärk. Ostmiseks raha pole. Kui ostuks raha laenatagi, nõuab lennukite õhus hoidmine edaspidi iga kuu miljoneid lisakroone.
    Viia osa Estonian Airist börsile, otsides edasi strateegilist investorit - see oleks veel üks võimalus. Majandusminister Juhan Partsi jutust aimdub ka kohaliku raha huvi lennufirma vastu.
    SAS on andnud märku, et tema siin enam äri teha ei taha. Huvilistel on kasulik kiiresti tegutseda ja Estonian Air ära osta, et mitte lasta ettevõtet olukorda, kus seda tuleks kohe elustama hakata. Uutel omanikel odavam oma värskete ideedega esialgu veel toimiv ettevõte tervistada.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.