Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teemaks kõigile raskeveokeile

    1. veebruarist kehtestas Venemaa teede maksustamise süsteemi kõigile väljaspool riiki registreeritud raskeveokitele, sama on plaanis teha Lätis. Leedus teedemaksu süsteem juba töötab, mida ka Eesti vedajad on kohustatud tasuma. Miks ei ole samalaadset süsteemi tehtud Eestis?
    Praegusel hetkel on teedemaksu idee edasi lükkunud, sest siinsed rasekveokite omanikud maksavad niigi juba kohustuslikku Eestis registreeritud raskeveoki maksu. Teiseks põhjuseks on arvamus, et süsteemi maksumus on kallis ja selle juurutamine ning hooldamine oleks liialt kulukas ja tasa-arveldaks teedemaksust saadava tulu. Keskendudes eeltoodud kahele aspektile, oleks kasulik kehtestada Eestis teedemaks kõigile raskeveokitele teede kasutmise eest, mitte vaid auto omamise eest, hetkel tasuvad makse ainult siin registreeritud raskeveoautod.
    Uue süsteemi juurutamine ning selle opereerimine Eestis on suhteliselt väikese maksumusega ning põhineb avaliku-erasektori partnerlusele, mis ei nõua mingeid ettemakseid. Kaasaegse elektroonilise teemaksude kogumise süsteemi (e-vinjeti) paigaldamine võib aega võtta kuus kuni üheksa kuud. Võttes kasutusele e-vinjeti hakkab kehtima põhimõte "kasutaja maksab", selline mentaliteet vähendab sõltuvust riigieelarvest teede hoolduse ja ehitaminese osas.
    Mugavaim variant teedemaksu kogumiseks on elektrooniline vinjett raskeveokitele mis on nii transpordifirmadelt kui ka autojuhtidelt saanud üle Euroopa positiivse tagasiside. Süsteem on lihtne ning kasutaja sõbralik. Elektroonilise vinjeti ostmiseks peab veokijuht sisestama vaid auto registreerimisnumbri, taotluse aja ja regiooni, telgede arvu ja emissioonikategooria, ei ole vaja esitada isiklikke andmeid. Teemaksude tasumiseks sobivad kõik enamkasutatud krediit-, kütuse- ja firmakaardid ning müügikohtades on võimalik maksta ka sularahas. Mugavaim tasumisviis elektroonilise vinjeti puhul on, et seda saab osta ka Internetist. Tänu elektroonilisele kasutajaõigustele on uus Eurovinjett võltsimis- ja pettusekindel.
    Eelmise aasta 1. oktoobril Euroopas müügile tulnud elektrooniline Eurovinjett tõestas oma efektiivsust juba esimesel kahel kuul, mil müüdi ligi 1,5 miljon vinjetti, 800 müügikohas väljastatud e-Eurovinjeti müügitulu ulatub peaaegu 30 miljoni euroni. Eurovinjeti riikides käivitunud teemaksude kogumise süsteem kogub nüüdsest infot elektrooniliste andmetena ja paberdokumente enam vaja ei lähe.
    Selline teemaksu süsteem toetab iga riigi poliitilisi eesmärke transpordisektoris, kuna see aitab antud valdkonda rahastada, kaitsta keskkonda. Seega uue süsteemi kasutusele võtmisega luuakse reaalne võimalus infrastruktuuri parandamiseks, mida Kesk- ja Ida- Euroopa kindlasti vajab.
    Praegu on õige aeg Eestis teha muutusi, ning juurutada nn "kasutaja maksab" teedemaksu süsteem raskeveokitele, et rahastada valdkonda, mille lõpptulemus on maanteede kvaliteedi ja korrashoiu paranemine.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.