Mööblile eluaegset naljalt ei anta

Enn Tosso 18. märts 2009, 00:00

"Selle, mida tähendab eluaegne garantii, on eri tootjad erinevalt sõnastanud," rääkis tarbijakaitseameti peaspetsialist Kadri Kauksi. Enamasti peetakse silmas seda, et garantii kehtib tootele seni, kuni see pole läbi kulunud ega rikutud valedest kasutamismeetoditest või valest hooldusest, selgitas Kauksi.

"Garantii andmisel arvestatakse siiski toote eluiga. See, kas garantii kehtib tervele tootele või vaid mingitele osadele sellest, peab olema garantiilepingus kirjas," lisas ta.

AS Sunorek pakub eluaegset garantiid kaubamärgi Tank all toodetud garderoobisüsteemidele ja liugustele. Sunoreki Mustamäe salongi konsultandi Andres Metuse sõnul puudutab eluaegne garantii vaid garderoobikappide liikuvaid osi, nagu kuullaagritega rattad ja sahtlite liikuvad mehhanismid.

Mööblile tervikuna eluaegne garantii ei kehti ning kapi küljeosadele ja riiulitele kehtib 2aastane garantii nagu seaduses ette nähtud.

"Olgem ausad, reklaamid on mingil määral ikka eksitavad ja selle jaoks müügimehed ongi, et tarbijale kõik üksipulgi lahti seletada," jätkas Metus.

"Ostame liikuvad detailid Taanist sisse ning eluaegse garantii annab tootja, meie anname selle sõnumi vaid edasi," rääkis Metus. "Eluaegne tähendab, et garantii kehtib niikaua kui ettevõte. Ja praeguses olukorras võib nii mõnigi firma õhtule minna."

Borg Mööblisalongi juht Mart Jõhvikas ütles, et kui mööblimüüja pankrotti läheb, siis on garantii ainult tegevjuhi hea tahte küsimus. "Kui pankrotis mööblimüüja vahetab tegevusala ning hakkab näiteks ravimeid müüma, siis tal on üsna ükskõik," ütles Jõhvikas ja lisas, et pankroti korral organiseeriks ta mõne teise firma kaudu remondi. Borg mööblile eluaegset garantiid ei anna, vaid piirdutakse kahe aastaga.

Tootele või teenusele müügigarantii andmine on ettevõtjatele vabatahtlik. Kauksi selgitas, et kui tootele antakse müügigarantii, peab see olema kirjalikult fikseeritud ning paberil peavad kirjas olema ka garantii tingimused, sealhulgas see, mida mõeldakse eluaegse garantii all.

"Kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast," kinnitas Kauksi. Nimelt ei saa müüjad oma garantiiga vähendada ega muuta seadusest tulenevat kohustust vastutada asja lepingutingimustele vastavuse eest kahe aasta jooksul.

Garantiitingimused ning see, mida garantii täpselt sisaldab, peavad olema kaupluses kirjalikult fikseeritud ning tarbijale tuleb ostul neid tingimusi tutvustada.

Tammepuidust mööblit tootva Oriensi juhatuse liige Külle Aru rääkis, et nende pakutavatele toodetele kehtib 2aastane garantiiaeg juhul, kui mööblit kasutatakse vastavalt kasutusjuhendile. "Garantiiaja pikkus tootetüübist ei sõltu. Tegemist on kvaliteetse Euroopa tammepuiduga ja garantiiajal on tooteid välja vahetatud minimaalselt, kuni 2 protsenti," märkis ta.

Kauksi soovitab tarbijal endale kindlasti selgeks teha vahe garantii ning pretensiooni esitamise õiguse vahel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing