Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vilniuse hinnaalandus toob Tallinna maandumistasud esikohale
ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimehe Rein Loigu sõnul oli seni Vilnius kõige kallim.
Loik ütles, et lennujaamatasusid peab vaatama ühtse paketina, kuhu lisaks maandumis- ja reisijatasule kuulub ka näiteks turvatasu. "Niimoodi ühe tasu muutumist ei saa kommenteerida," lisas ta.
Loigu sõnul langetas Tallinna Lennujaam tasusid alles eelmisel aastal ja sel aastal seda kavas ei ole. "Lennujaamamaksud on langemas, kuid palju ja millal, seda otsustab iga lennujaam ise," lisas ta.
Päris maksudest või näiteks maandumistasust loobuda ei ole võimalik. "See on Euroopa Liidu direktiividega paika pandud. Lennujaam on isemajandav üksus, maandumistasudest peavad kaetud saama näiteks radade ja platsidega seotud kulud, mis ei ole väikesed. Lisaks peame kasumit teenima, muidu tuleks pankrot," selgitas Loik.
Vilniuse lennujaama esindaja Arunas Marcinkjavitšus selgitas, et tasusid tuli muuta, kuna reisijatevoos oli järsk langus, kirjutas Biznez & Baltija. Kärbiti ka reisijatasusid ja rakendatakse soodustariife. Marcinkjavitšuse sõnul aitavad uued tasud Tallinna ja Riia lennujaamaga konkureerida. "Varem lendasid 13 lennufirma lennukid 37 sihtkohta. Nüüd saab sõita ainult 16 kohta," ütles ta.
Riia lennujaama asepresidendi Janis Balkensi sõnul on seni üks Euroopa kallimaid lennujaamu tänu sellele hinnaalandusele peaaegu võrdne Riia ja Tallinnaga. Kuid strateegiliselt jäid leedulased tema sõnul hiljaks, nõudlus on lennunduses järsult langenud.
Kui kaua võrdsus kestab, ei tea. Riia lennujaamas kavatsetakse loobuda mõnele firmale tehtud soodustustest. "Peame tagama, et konkurentsiseadused lennujaamas kehtiksid. Aga konkreetse soodustuse maksimummäära ma praegu öelda ei oska, on see siis kas 30% või 40%," ütles Läti transpordiminister Kaspars Gerhards.