Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kinnisvarakoormad rõhuvad automüüjaid

    Just tänaoleks pidanud toimuma Harju maakohtus ASi Fakto vastu esitatud pankrotimenetluse arutamine, mille abil viimase äripartner Voxcom Invest soovis Pirita tee 72 kinnistu arendamisest taganeda ja juba tehtud osamakset Faktolt tagasi saada.
    Fakto nõukogu esimees Leho Siimsen pidas Voxcomi avaldust survemeetodiks sundida tema ettevõtet Voxcomi soovi järgi käituma, kuid eile jõudsid osapooled siiski kohtuvälisele kokkuleppele, et Fakto tagastab Voxcomile mullu tehtud osamakse ja leping lõpetatakse. Fakto otsib partnereid, kellega ehitamise arendamist jätkata. Seniks jääb novembris külmutatud ehitus Siimseni sõnul seisma.
    Peaaegu valmis on aga Pääskülla Vabaduse puiestee algusesse valmiv Premium Motorsi hoone, mis ettevõtte juhi Jürgen Vesteri sõnul pidi saama luksusmargi Wiesmann Baltimaade esindussalongiks. "Aga ma ütlen ausalt, et ega ma päris täpselt ei tea, mis me selle majaga teeme. Maja sisustamine nii, et see vastaks kaubamärgile, maksaks kümme miljonit," ütles Vester.
    Autofoorumites ja -ettevõtetes spekuleeritakse ka United Motorsi likviidsusprobleemide üle seoses 100miljonilise investeeringuga Tallinna piiril Peetri külas asuvasse uude keskusesse. Tallinna esinduse juhi Toomas Pärna sõnul on vale arusaam, justkui see investeering ettevõtte majandusseisu halvendaks. "Võin julgelt kinnitada, et meil pole isegi arutlusel olnud Peetri keskuse sulgemist või müüki. Selle keskuse peamine äriidee ei ole autosid müüa, vaid see toimibki tänu kere- ja värvitöödele."
    Mullu laiendas Tammsaare teel oma keskust Viking Motors, 15miljonilise investeeringuga kaasajastati värvitsehhi. Samas on ettevõttel maksuameti ees 6,8miljoniline võlg, millest 4,3 ajatatud. "Selleks (investeeringuks - toim) oli viimane aeg, ega nüüd ei tehta enam päris pikalt midagi," lausus ettevõtte juht Üllar Taniberg. "Kindlasti oleks meil kergem, kui me poleks seda teinud, aga eks aeg näitab, mis oli õige. Mis puutub uute salongide ehitamisse, siis meil neid kangelastegusid polnud," lisas Taniberg.
    Autoettevõtjad olid nõus, et kinnisvarahindade langus ning tippajal ehitusse investeerimine on andnud sektorile valusa löögi. Siimseni sõnul on neil, kelle laiendused sattusid praegusesse ajajärku, tõsine mure.
    Ka Pärna leidis, et investeeringud arvestusega, et turg jääb kõrgemale tasemele, koormab automüüjaid nüüd, kus turg on kukkunud. "Kaks asja, mis automüüjate elu raskeks teevad, on suurele müügile suunatud struktuurid ja autoladu. Kui müük on järsult üle 60% kukkunud, siis selle all on ka käibevara kinni ja see takistab igapäevast elu," ütles Pärna
    "Eks kõigil laiendustel oli panga tugi peal ja kui põhirahavoog tuleb automüügist, siis on tõenäoliselt päris raske," lisas Vester.
    Selles, millised autoettevõtted kriisist eluga välja tulevad, on ettevõtjad eri arvamusel.
    Amserv Grupi nõukogu liikme Hele Hammeri sõnul teenivad tõenäoliselt kõik autoettevõtted kahjumit veel mõnda aega. "Vee peale jäävad tõenäolisemalt need, kes on viimase kahe kuni viie aasta jooksul kõige rohkem autosid müünud, sest neil on järelteeninduse klientuur olemas," ütles ta.
    United Motorsi Tallinna esinduse juht Toomas Pärna leidis, et oluline pole mitte uute autode müük, vaid kuni 15aastaste järelteenisdust vajava autopargi suurus. "Inimene põgeneb teenindusest siis, kui garantii kukub," arvas Viking Motorsi juht Jürgen Vester, "mingi rahavoog sealt tuleb, aga teenindus on ressursimahukas."
    Autoturul mängib mitu muutujat, kinnisvara on ainult üks. Kindlasti on üheks oluliseks muutujaks omakapital ehk "rasvakiht", mis aitab probleemsed ajad üle elada. Laovarud peavadvõrduma 2-3 kuu müügiga. Mõni automüüja hindas jäägid väga üles, võttis sellega tagasiostukohustused liisingute ees ja saavutas omal ajal müügiedu. Nüüd tulevad need autod neile kohustuslikus korras tagasi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.