Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbijakäitumine muutunud

    Olen põnevusega kuulanud mitmeid mõttevahetusi teemal, kuidas tuleks hakata tulevikus majanduse tõusufaasis hinda tõstma nendel toodetel, mida praegu poole hinnaga või veel odavamalt müüakse.
    Meediaagentuuri PHD tehtud uuringus küsiti erinevates Euroopa riikides inimeste käest arvamusi müügi ja turunduse kohta. Vastustest selgus mitu huvitavat tõsiasja. Nimelt ootavad vastajad praegu paremat kvaliteeti ja rohkem väärtust oma raha eest kui varem ning paljud küsitletutest tunnistasid, et nad on majanduse languse ajal hakanud eelistama paljudes kategooriates oma lemmikbrändide odavamaid tooteid või vahetanud oma lemmikbrändid odavamate vastu.
    Eriti huvitav oli aga paljude vastajate tõdemus, et nad plaanivad sarnast ostukäitumist jätkata ka siis, kui olukord majanduses paraneb. Seega tarbijate ostukäitumine on paljudes valdkondades lõplikult muutunud.
    Turundajad aga ei saa enam kunagi nii lihtsalt puusalt tulistada nagu varem. Kampaaniate õnnestumiseks on vaja väga täpselt analüüsida klientide muutunud ostukäitumist ning saada aru, mille eest klient on nõus maksma oodatud hinda. Vastavalt sellele on ka vaja korrigeerida toodete või teenuste portfelli lisades ja kasvatades sisenemishindadega (i.k. entry prices) toodete osakaalu ning optimeerides kõrgema hinnatasemega toodete pakkumise struktuuri, panustades elujõulisematele ning lõpetades kiiresti nõrgemate toodetega.
    Hea näide on ka trend, mis on alguse saanud Rootsist, kus järjest enam tootmisettevõtteid hakkab looma teenuseid selleks, et lähiaastatel selle alusel käibeid ca 20-30% võrra kasvatada.
    Näiteks Volvo on eesmärgiks seadnud, et 2015. aastaks peab koguni 50% nende käibest tulema teenustest. Ja siinkohal ei ole tegemist mitte nn traditsiooniliste teenustega, nagu toodete järelmaks või hooldus, vaid hoopis uute klientide vajadustele vastutulemise viisidega.
    Selle asemel, et müüa kliendile 100 bussi, pakutakse busside kasutamise teenust, kus Volvo tagab selle, et bussid on kogu aeg kliendi käsutuses. Arve esitatakse mitte busside, vaid nende kasutamise aja eest.
    Oluline edu faktor on ka ühistele eesmärkidele fokusseerimine kogu ettevõttes. Ebakindlas keskkonnas, kus pea iga ettevõte on pidanud töötajaid koondama, viima osalisele tööajale või vähendama palku, on järjest keerulisem tagada töötajate motiveeritus ja koostöö.
    Praegu ei saa aga enam mitte ükski ettevõte endale lubada seda, et sisemise kommunikatsiooni- või koostööhäire tõttu on kaupluses meie toode läbi müüdud, teenindaja käitub ükskõikselt või ebaviisakalt, turundusosakond on unustanud müügiosakonda olulisest kampaaniast informeerida või tootmine otsustab ilma müüjatega nõu pidamata igaks juhuks mingeid tooteid tagavaraks valmistada.
    Oluliselt rohkem kui varem tuleb töötada ettevõtte missiooni, visiooni, väärtuste, strateegia ja eesmärkide viimisel iga üksiku töötajani. Turundusosakond on paljudes ettevõtetes lõpmatus kärbete keerises olude sunnil pandud olukorda, kus vahendid turundamiseks on järsult vähenenud. Paljud ettevõtted on leidnud, et mitteturundamine on lühiajaliselt sobiv lahendus.
    Analüüsides eelmise kriisi järgset toibumist, oli selgelt näha, et võitsid need, kes kriisi ajal olid nõus oma kasumi vähenemise hinnaga investeerima turundusse ja olema klientidel meeles olenemata sellest, et see lühikeses perspektiivis end ära ei tasunud. Nende ettevõtete müügi taastumine oli kriisi järel oluliselt kiirem kui neil, kes turunduse investeeringuid vähendasid. Langenud reklaamihindu vaadates on ju enesestmõistetav, et varasema reklaami investeeritud raha eest saab nüüd oluliselt rohkem kontakte ja parema nähtavuse.
    Eesti ettevõtetel on senini olnud suund teha pigem suuremaid kampaaniad, kuid harva. Samas aga on kriisi ajal edukad pigem need, kes end pidevalt kliendi teadvuses hoiavad. Kampaaniate ajal küll meedia maht tõuseb, kuid n-ö auru peab jätkuma ka selleks, et kampaaniatevahelisel ajal kliendil meeles olla.
    Kaks tugisammast, mis aitavad kriisist paremini taastuda, on innovatiivne tootearendus ja regulaarne turunduskommunikatsioon.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Legendaarne miljardärist riskifondijuht Jim Simons suri 86aastaselt
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.