Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad hinnalangust eelarvesse ei planeeri

    "Ega praeguses situatsioonis ei julgegi väga plaane teha, elame päeva, nädala, kuu kaupa," vastas küsimusele, kui suuri kulutusi nad logistikale järgmise aasta eelarvesse plaanivad, ASi Common tegevdirektor Margus Guitar. Mööbliäriga tegeleval Commonil on oma laopinnad, ent transporditeenuseid ostetakse sisse.
    "Mahud on vähenenud kõigil. Meiegi laos oli varem tööl seitse inimest, nüüd piisab neljast. Nn laohotelli teenust võiksime praegu isegi pakkuda," selgitas Guitar, kes ei arva, et peaks oma laost loobuma ja hakkama teenust sisse ostma.
    Transporditeenuste pakkujatega peab ettevõte läbirääkimisi jooksvalt. "Hinnad kukkusid, aga nüüd tuleb neil küll põhjendada, miks hinda peaks tõstma. Eks kütuselisaga hakatakse üles kruttima, kui diisel kallimaks läheb," rääkis Guitar. Lepingutes kirja pandud kütuselisale eelistab ettevõte fikseeritud hinda ja tegevjuht leiab, et vedaja peaks siinkohal riski võtma, sest firma jaoks on juba 3-4% teenuse hinna kõikumine häiriv.
    "Võrreldes eelmise aastaga näib, et logistikavallas on küll sõda lahti. Pakkumisi, ka alapakkumisi, tuleb uksest-aknast ja igaüks tahab tõestada oma tublidust," sõnas Guitar. Common samas teenusepakkujat vahetama ei kiirusta ning pigem püütakse hindu oma vedajatega paremaks rääkida. "Kui võtad konkurendi pakkumise ja selgitad, et mujalt saab soodsama hinnaga, siis ikka saab natuke alla. Praegu on ka mõnisada krooni suur raha, miks mitte võidelda selle eest," nentis Guitar.
    ASi Balbiino logistikajuhi Raul Lillestiku sõnul planeeritakse ettevõtte logistikakulusid järgmiseks aastaks enam-vähem samale tasemele kui tänavu. Ettevõttel on oma laod, ent transporditeenuseid ostetakse väljast. Rendiladusid enam ei kasutata ning pigem jääb Balbiinol endal tänu hooajalisele kaubale kuus kuud aastas pinda üle.
    "Ma ei näe erilist muutust, ei ei tõusu ega langust, vähemalt mitte aasta esimesel poolel. Hinnalangus oli selle aasta algul ära, aga kuna kütuse hind on vaikselt tõusnud, siis teenuse hind on jäänud aasta alguses kokkulepituga samale tasemele," märkis ta. Balbiinole pakuvad transporditeenuseid AS Est-Trans Kaubaveod ja Aviator OÜ.
    Lillestik tunnistas, et kuna pakkumisi on tulnud ohtralt, prooviti koostööd ka uute teenusepakkujatega. "Aga varem väljavalitud partneritega koostöö sujub ja pigem on nemad hinnas vastu tulnud, nii et pole olnud vajadust partnereid vahetada," tõdes ta.
    Baltika ASi logistikadirektor Märt Aab nentis, et kulutused logistikateenustele vähenevad juba ainuüksi tänu sellele, et müügimahud on vähenenud.
    "Sisseostumahtude vähenemise tõttu on vähenenud ka sisseostetava teenuse mahud. Baltikal on oma logistikakeskus, kasutame partneri tolliladu. Teenustest kasutame sissetuleva kauba logistikat, Eestis veame kaupa laiali ise, välisturgudel kasutame koostööpartneri teenuseid. Distributsiooni puhul on Baltikal regulaarliinid, mis suures plaanis ei sõltu kauba kogusest: iga nädal viime kaupa poodidesse, Baltimaades kaks korda nädalas," kirjeldas ta kasutatavat teenustepaketti.
    Teenusepakkujatega on saavutanud hinna alandamiseks uusi kokkuleppeid. Tegemist on jätkuva protsessiga paremate lahenduste leidmiseks.
    "Baltikas käib eelarvestamine poole aasta kaupa. Uue aasta eelarves püüame olla paindlikud ja kasutada maksimaalselt ära tekkivaid võimalusi ning reageerida võimalikult kiiresti hetkeolukorrale," rääkis Aab.
    Andrus Liivand, TNT International Eesti müügi- ja marketingijuht
    TNT kiirkullerteenuste hindades on 2009. aastal toimunud olulised muutused, mis on tingitud veomahtude vähenemisest ja teenuse kasutajate hinnasurvest. Korrektsioonid on toimunud valdavalt allapoole, tariifhindu oleme muutnud 20 protsenti soodsamaks.
    Sel aastal näeme selgelt, et meie kliendid ootavad meilt võitu logistikakuludelt, kuid ei ole nõus tegema kompromisse teenuse kvaliteedi suhtes.
    Järgmiseks aastaks julgeks prognoosida hindade püsimist samal tasemel või mõningast tõusu sõltuvalt sellest, mida teevad kütuse hinnad ja kuidas taastuvad veomahud. Seda põhiteenuste puhul, milleks on ajaliselt garanteeritud veoteenus lennu- ja maanteevõrgus.
    Eriteenuste osa on projektipõhine ja siin selgeid hinnasuundi välja tuua ei saa, mahtude puhul ootame kasvu ka järgmisel aastal.
    Hinnamuutuste suuna järgmisel aastal määrab olukord veomahtudes ja kütuse hindades. Lähiriikide ja Euroopa suunal jälgime ka, mida teevad ajaliselt garanteerimata pakiveo teenuste pakkujad.
    Sulev Saareväli, Est-Trans Kaubavedude omanik ja tegevjuht
    Hind kindlasti tõuseb, hinnamuutus on järgmisel aastal möödapääsmatu. Hinnatõusu protsenti oleks ennatlik ja vale öelda - vastuse annab järgmise aasta turg.
    Vaid transpordiga tegelejal, kes tänavuses Eestis on suutnud teenuste osas nulli jääda, on läinud ikka väga hästi. Kes aga saavutab plussi, sellel on läinud lihtsalt suurepäraselt. Samas, kellel on ka muid kõrvaltegevusi, ei vaata hinnakulgemist sellise hingevärinaga. Vedajate töö on praegu suuresti kui köietants.
    Priit Seire, Bionic Transpordi omanik ja juht
    Kindlasti kallinevad, kuid mitte üle 10 protsendi, kuna suured tellijafirmad ei tule kaasa. Kallinemise põhjuseks on - nagu ikka - kütus. Hinnad on ju nüüd nii põhjas, et enam need langeda ei saa. Rohkemat kliendi tahtele vastutulemist pean võimatuks.
    Minu firma edasise hinnalanguse tingimustes lõpetaks või siis vähemalt peataks tegevuse - töötajatele on ju vaja millestki palka ka maksta.
    Samuti pean üsna ebatõenäoliseks, et 2010. aastal saaksid kliendid vedajaid enam nüüdsel määral survestada. Teisalt on kindlasti olemas ka turusolkijaid, kes teevad dumpingut, kuid nende laul on ju teadupärast lühike.
    Janek Kivimurd, DPD Eesti müügi- ja turundusjuht
    Otsest hinnatõusu praegustelt tasemetelt ei näe. Küll võib sügistalv klientidele hindade ja teenuste personaalse ülevaatamise tuua - kas meie pakutav teenus ja kliendi makstav hind on kooskõlas. See võib tähendada nii teenuse tingimuste, näiteks tarne- ja korjeajad, kui ka hindade muutuseid. Ehk kui viimastel aastatel on hinnatõus üsna laiapõhjaline olnud, siis järgmisel aastal on see pigem personaalne.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.