Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Finnairi pilootide streigi lõpp ei paista
"Kuna praegu puudub meil info, kaua streik kestab, soovitame kõigil Eesti reisijatel lükata võimalusel oma reis edasi," tunnistas eile teadmatust streigi ulatusest Finnairi Baltimaade müügidirektor Jan-Michael Nigmann.
Pühapäevast alates on streigi tõttu ära jäänud 400 lendu ja see on puudutanud rohkem kui 32 000 lennureisijat.
Finnairi hinnangul kaotab firma streigi tõttu iga päev 39-78 miljonit krooni.
Konkurendid ei ole aga käest lasknud head võimalust lisaraha teenida.
Eesti lennukompanii Avies teatas, et tegi eile ja vajadusel sooritab ka edaspidi Tallinna-Helsingi liinil kolm lendu päevas. "Meil on olemas vastava kvaliteediga ressurss, mille me saame anda reisijate käsutusse, sest Finnairi pilootide streigi näol on tegemist tõelise force majore'i situatsiooniga lennureisijate jaoks," sõnas Aviesi juhatuse liige Allan Soll.
Ka lätlaste airBaltic pakub lennupiletite hinnaalandust reisijatele, kes Finnairi streigi tõttu pidid sõidu ootamatult ära jätma, teatas rus.db.lv.
Finnair hoiatas ka eile, et osa inimesi firma 9000 töötajast tuleks streigi tõttu varsti sundpuhkusele saata, edastas Kauppalehti.
Lennufirma tegevjuht Jukka Hienonen ja personalijuht Anssi Komulainen siiski ei täpsustanud, millisele töötajaskonna osale hoiatus tehti ja mitut töötajat see puudutab.
Kui lendurite streik jätkub üle seitsme päeva, tuleb sundpuhkusele saata 60% töötajaskonnast ehk palga maksmine peatuks neil siis järgmise nädala algusest.
Eile toimunud kohtumine riikliku lepitaja Esa Lonka ja lendurite erialaliidu juhi Kristian Rintala vahel lõppes tulemusteta, teatas Taloussanomat.
Rintala enda seletusel on lendurid valmis jätkama läbirääkimisi võimalikult kiiresti. Tüli osapooled ootavad, et riiklik lepitaja käivitaks läbirääkimised nädala algul.
Piloodid on rahulolematud seoses muutusega, mis keelustas 31. oktoobrist ületunnitöö, ning nad leiavad, et selline keeld on lubamatu. Teine suur tüli põhjus on vaidlus välistööjõu kasutamise üle Finnairis.
Varem on Finnairi piloodid streikinud vaid ühel korral 70ndatel aastatel ning streik kestis kaks tundi.