Toidutootjad asuvad agaralt koostööle

Ketlin Priilinn 18. november 2009, 00:00

Alates juulikuust korraldavad oma kaubatellimusi ja -vedu koos Saku Õlletehas ja Põltsamaa Felix

ASi Põltsamaa Felix turundusdirektor Marek Viiloli sõnul seisneb Põltsamaa Felixi ja Saku Õlletehase koostöö toitlustusasutustele ühise paketi pakkumises.

"Koos Saku õlle, siidri ning veega saab klient ühelt tarnijalt ka meie mahla," selgitab Viilol. "See muudab kliendi elu mugavamaks eelkõige seetõttu, et varasema kahe tarnija asemel saab ta nüüd kogu vajamineva joogipoolise ühe tarnija käest."

Viilol märgib, et tegemist on esiteks mitmepoolse kulude kokkuhoiuga ja teiseks keskkonnasõbraliku projektiga. "Nii Saku kui ka Põltsamaa saavad joogid kliendile tarnida ühise transpordi ja arvetega," tõdeb ta. "Kahe auto asemel saabub kaup nüüd ühega."

"Hea näide toidutööstuste koostööst on Grandiosa sügavkülmutatud pitsade, mille edasimüüja on Põltsamaa Felix, müük Premia külmhoone kaudu," räägib Viilol. "Veel teeme koostööd liha- ja leivatootjatega, korraldame põhiliselt ühiseid tooteesitlusi ja kampaaniaid."

Saku Õlletehase müügidirektor Margus Kasteini sõnul on koostöö puhul võitjaks klient ja selle kaudu kaks kodumaist tootjat. "Saku Õlletehas on tugev õllede tootmises, Põltsamaa aga mahlade valmistamises," ütleb ta. "Toitlustusasutusel on nii logistiliselt kui ka tasuvuselt soodsam ning mugavam tarnida kodumaised joogid ühest kohast."

Kastein kinnitab, et Saku Õlletehase müügi-ja logistikavõrk on üks Eesti suurimaid jaotuskanaleid, mistõttu kujutab ettevõte endast atraktiivset partnerit paljudele tootjatele ja edasimüüjatele.

"Eriti oluline on see toitlustussektoris, sest Eestis puudub korralikult funktsioneeriv ja just neid firmasid teenindav jaotuskanal," leiab ta. "Nii on Põltsamaa Felixil nüüd võimalik müüa mahla ligi tuhandele restoranile, pubile ja kohvikule üle Eesti."

ASi Premia juhatuse esimees Kuldar Leis ütleb, et Premia ja Tere koostöö algas 2008. aastal, mil lansseeriti Tere kaubamärgiga piimajäätis.

"Nii Premia kui ka Tere jaoks oli tegemist oodatud projektiga. Selle kaudu sai Tere laiendada oma kaubamärki jäätiseturul ning Premial õnnestus lansseerida unikaalse toote, mis tänu tuntud kaubamärgile sai parema stardi kui lihtsalt mõni uudismaitse perejäätiste juba niigi laias sortimendis," räägib Leis. "Tere piimajäätisele järgnes kevadine uudistoode Helluse pulgajäätis."

Leis kinnitab, et Tere jaoks oli oluline jätkata Helluse kaubamärgi laiendamist ning arendamist ning Premia sai lansseerida esimese probiootilisi baktereid sisaldava jäätise Baltimaades.

"Seda tegime siis juba sellise kaubamärgi all, mis antud segmendis tarbijate jaoks on kogunud tuntust kõigis Balti riikides, eelkõige muidugi Eestis," märgib ta.

Pärast jäätiste turuletoomist järgnes Leisi sõnul koostöö 2009. aasta suvel Väikese Tomi kaubamärgiga - turule toodi kaks jäätisemaitselist Väikese Tomi jogurtit.

"Tere jaoks avanes võimalus värskendada ühte oma tooterühma, Premia sai astuda esimese sammu väljapoole jäätiseletti," räägib Leis. "Seega on Premia ja Tere koostöö olnud viljakas ning mitmetasandiline ja mõlemad ettevõtted on tulemustega rahul."

Leis lisab, et sarnane kaubamärgipõhine koostöö käib ettevõttel A. Le Coq õlletehasega, kelle abil on jäätiselettidele jõudnud Limpa kaubamärgi all müüdavad jäätised. Koostöö on Leisi sõnul kestnud kolm aastat ja olnud väga edukas.

Polar Sun Products assistent Kristi Leis ütleb, et nende ettevõtte koostöö Salvestiga on kestnud umbes aasta aega ning nad on sellega väga rahul.

"Koostöö seisneb selles, et Salvest valmistab meile sojast purgiroogasid," räägib ta. "Meilt oli idee ja soov, Salvestil aga tehnoloogia ning võimalused."

Krista Leisi sõnul töötati koos välja purgiroogade retseptid. Lisaks ostab Salvest toodetesse minevad sojaoad ja maitseained Polar Sun Productsist.

Otsisime koostööpartnerit kaua. Eesti vanima õlletootjana oli meie eeltingimus see, et partner peab olema väärikas kodumaine ettevõte.

Otsus Põltsamaa Felixiga koostööle asuda sündis selle aasta suvel ning sellele järgnes mitu kuud ettevalmistustöid: kliendipakkumiste ettevalmistamine ja tarneahela häälestus.

Valdkondi, milles Eesti toidutootjad koostööd saaks teha, on mitmeid. Koostöövõimalusi näeme ennekõike müügi ja logistika vallas. Samuti on võimalik ette võtta ühiseid tootearendusi ning turunduskampaaniaid, mille tulemusena vähendaksid mõlemad pooled kulusid, samas saavutaksid suurema nähtavuse ja võimaluse pakkuda kliendile laiemat tootevalikut.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:59
Otsi:

Ava täpsem otsing