Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kes on kinki väärt? Kellele ja mille puhul kingitusi teete?

Urve Vilk 20. november 2009, 00:00

Julia Aleksandrova, ASi Viru Keemia Grupp avalike suhete juht
Nagu igas suures ja pikkade traditsioonidega ettevõttes, on ka meil välja kujunenud oma üritused, mis on ühtlasi heaks põhjus, et jagada kingitusi. Kõige olulisemaks traditsiooniks on keemikute päeva korraldamine, mis leiab aset iga aasta maikuu viimasel laupäeval, mille raames saavad kõik töötajad kingituse.

Teiseks kindlaks firmasiseseks traditsiooniks on kooliesmikute pidu, mida korraldatakse esimesse klassi minevatele lastele ja nende vanematele. Augusti lõpus toimuva peo raames saavad kõik esimesse klassi minejad täisvarustusega koolikoti ja pääsme veekeskusesse koos ühe vanemaga.

Meil on ka terve rida kingitusi, mis on mõeldud kõrgetele külalistele, keda on aastate jooksul olnud üpris palju. Sellisel erilisel hetkel kingime näiteks esimese Eesti Vabariigi ajal kasutatud 100krooniseid rahatähti, millel on kujundatud üks meie põlevkivi töötlevatest vabrikutest. Samuti on meil olemas üpris suur põlevkivitööstuseteemaline kunstikogu, mida me täiendame ja kust leiame aeg-ajalt kingitusi ka oma pikaajaliste partnerite jaoks. Alati on olemas ka käsitsi tehtud firmatoodetega puidust alused. Väliskülaliste jaoks hoiame varuks midagi rahvuslikku, praegu on populaarsed käsitsi tehtud murumütsid. Teadvustades ennast Ida-Virumaa ettevõttena, on meil alati käepärast ka maakonda tutvustavad raamatud ning põlevkivisuveniirid koos põlevkiviõliga ühe aluse peal.

Meie partnerite, sõprade ja klientide ring on väga lai ning see nõuab, et iga hetk oleks midagi sobivat kapist välja võtta, et külaline tunneks ennast oodatuna.

Ilona Eskelinen, ASi Estonian Air PR-direktor
Klient, äripartner ja töötaja - kes neist on enim kingitusi väärt? Pole võimalik välja tuua kõige olulisemat - kõik kolm moodustavad ühtse terviku. Pigem võiks rääkida erinevast lähenemisest kingituste tegemisel. Peame töötajaid meeles suuremate tähtpäevade, nagu näiteks ettevõtte sünnipäev, jõulud, erinevad suursündmused, aga ka olulisemate projektide eduka lõpuleviimise puhul. Kord kvartalis tunnustame tublimaid firma väärtuste kandjaid.

Meie töötajate lapsed, kes lähevad esimesse klassi, saavad koolitee alguses kingituse. Väärtustame staažikaid töötajaid, seega kingime tööjuubeliks alati meene. Näiteks tublimate tunnustamisel kingime lisaks firma logo kandvatele meenetele ka lõõgastava puhkuse, kultuuri- või reisimisega seotud teenuseid, mida saab nautida koos pereliikmetega.

Firmakinkide ehk meenete tegemisel on loomulik, et need kannavad firma logo kas otseselt või kaudselt - olgu need siis partneri jaoks oluliste tähtsündmuste või pühade ajal. Näiteks üks praktiline kingitus on firma logoga kalender. Suuremate ja kauaaegsemate partnerite meelespidamine kingitustega on otsene sõnum, et nende panust koostöösse hinnatakse ja austatakse. Hea tava on pühade ajal tänada oma koostööpartnereid mittemateriaalsel moel - näiteks ühise koosviibimisena.

Osaleme toetajatena ka meie partnerite korraldatavatel üritustel, pannes välja oma logoga auhindu või lennupileteid.

Silva Tomingas, ASi TEA Kirjastus juhatuse esimees
Raamat on olnud meie kontsernis juba kahe aastakümne jooksul kink number üks, millele oleme lisanud ka toreda slõugani - "Kink, mis kestab!" -, sest raamatu näol on tegemist just sellise erilise kingiga, mis jääb kestma.

Oma töötajatele oleme aastaid traditsiooniliselt kinkinud raamatuid neljal juhul - 1. septembril neile, kelle lapsed kooliteele lähevad, töötajate endi ja nende laste koolilõpetamisel, töötajate sünnipäevaks ja kõigile jõuludeks.

Juubeliteks oleme kinkinud mälestusesemeid, tööjuubelite korral puhkusereise. Oma firma juubeli puhul oleme kinkinud firmalogoga meeneid, kuid alati ka midagi praktilist - TEA 20. sünnipäevaks kinkisime kõigile külalistele näiteks koos firma ajalugu kajastava meenutusmaterjaliga ka inglise-eesti sõnastiku CD-ROMil.

Ka meie kliendid ja äripartnerid on meilt sageli raamatuid ja kalendreid kingiks saanud. Korra kinkisime jõuludeks kõigile oma partneritele Oskar Lutsu "Nukitsamehe" piduliku väljaande koos sinna juurde kujundatud sarnase kommikarbiga.

Agu Remmelg, ASi Ragn-Sells ärijuht
Teeme ikka väikeseid kingitusi nii headele klientidele, koostööpartneritele kui ka ettevõtte töötajatele. Kingituste eesmärk on tunnustada head kliendi-, partnerlus- või töösuhet. Kuna kingituse maksumus jääb mõnekümne kuni mõnesaja krooni piiridesse, on kingituste valikul eelistatud näiteks keskkonnasõnumi edastamise võimalus. Hea näide on biolagunevad pastakad, riidest poekotid, meepurgid ja teepakid. Keskkonnasõbralikke meeneid on hea anda näiteks õpilaste gruppidele, kes Ragn-Sellsi sorteerimisjaamas ekskursioonil käivad.

Oma töötajatele jõulukingi tegemine on meie ettevõttes kena traditsioon, millest me ei loobu ka sel aastal. Kingime töötajatele Piletilevi kinkekaardi, mida igaüks saab kasutada sobiva kultuuriürituse külastamiseks. Lisaks jõuluhõngulise maiustuse. Samuti teeme ettevõtte sümboolikaga kingituse töötajatele, kellel on nulliga lõppev sünnipäev ja tööjuubel.

Lauri Raid, ASi Estonian Cell tehase juht
Töötajate juubelid, pulmad ja lapse sünd on sündmused, mil kolleege meeles peame. Kingituste valikul pole traditsioone, sõltub hetkest ja olukorrast. Klientidele me otseselt kingitusi ei tee, kuid müügiagendid, kes suhtlevad vahetult, ehk ikka teevad.

Äripartneritega olid meil algusaastatel vastamisi meenekingid, kuid nüüdseks oleme jõudnud tõdemuseni, et sarnast formaalsust pole vaja. Pole mõtet aega ja energiat kulutada kingitustele, mis jäävad tolmu koguma või rändavad mõne aja möödudes prügikasti. Partnerlussuhted on arenenud ratsionaalsemas suunas. Praegu otsitakse endiselt kulukärpeid ja kingid on kindlasti üks valdkond, kus saab väljaminekuid kokku tõmmata. Kui mõni aeg tagasi oli Skandinaavia domineerivaim kliendikingituste programmidega, siis nüüdseks on sealgi tagasi tõmmatud. Ilmselt tehti vahekokkuvõtteid, mis ei olnud just meeliülendavad. Üldplaanis näib, et oodatakse taas majandustõusu, mil ehk uuesti meenete-kingituste edastamist partneritele-klientidele rakendatakse.

Tiit Nilson, ASi Woodwell juhatuse esimees
Öelda, kes on praegu kinki väärt - klient, partner või töötaja, on sama keeruline, kui näiteks ema peaks oma kolm tubli last paremusjärjestama. Siiani pole me kuigi aktiivselt kingituste ja meenete jagamisega tegelenud, kuid plaanime lähiajal muudatusi ellu viia. Kindlasti peaks kingitus, kas siis oma kolleegidele, klientidele või äripartneritele tehtav, olema midagi eestimaist.

Firmasiseselt tähistame vaid jõule ja sünnipäevi. Ning töötajate ümmarguste eluaastate täitumise puhul teeme kingituse, kuigi ka see pole alati traditsioon. Kingitus ei pea olema alati hinnaline, tihti piisab selleks, et suhted ei jaheneks, sümboolsest meenest ja ideest meeles pidada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:59
Otsi:

Ava täpsem otsing