Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidisektor ootab väikest langust

    Riigiettevõtted Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee ennustavad 2010. aastaks kaubavedude vähenemist seoses uute võimsuste avamisega Venemaa sadamas Ust-Lugas, kirjutas Äripäeva venekeelne väljaanne Delovoje Vedomosti.
    Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et kui 2009. aastal veeti raudteed mööda 25,38 miljonit tonni kaupa, mis on 0,38 miljonit tonni rohkem, kui prognoositi 2008. aastal, siis 2010. aastaks ennustatakse raudteevedude mahuks 23 miljonit tonni. Glase sõnul tingib kaubavoo vähenemise masuudi veomahtude kahanemine seoses Ust-Luga sadama avamisega. Samas tuleb pidevalt teateid, et Venemaa sadamas venivad terminali ehitustööd ning võimalik, et naftasaaduste transiidimahud jäävad endiseks.
    Raudteettevõttes loodetakse, et väetise ja söe transiidimahud jäävad samale tasemele või natuke kasvavad. Glase ütles, et konteinervedude maht sõltub täielikult nõudlusest Moskvas ja Moskva oblastis. "Kui tarbimine Venemaal kasvab, siis suureneb ka konteinervedude maht," selgitas ta.
    Tallinan Sadam, mis näitas eelmisel aastal 8,7protsendist kaubavoo kasvu, ennustab nüüd kaubavoo kahanemist 28 miljoni tonnini.
    Ka Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Rattasepp nimetas kaubavedude kahanemise põhjusena Ust-Luga sadamat. "Muidugi tahaks, et naftavedude langus jääks väikseks, kuid oma prognoosides oleme väga konservatiivsed," ütles Rattasepp.
    Konfidentsiaalsusnõudele viidates ta täpseid numbreid avaldama ei soostunud, kuid lisas, et sadam loodab, et teiste vedude maht jääb 2010. aastal samaks või isegi kasvab.
    Tallinna Sadamas oodatakse uute veoseliikide tulekut 2011.-2012. aastal pärast konteineriterminali esimese etapi lõpetamist.
    Sillamäe sadamat läbis möödunud aastal poolteist korda rohkem veoseid kui 2008. aastal (vastavalt 2,5 miljonit ja 1,7 miljonit tonni). Sadam loodab suurendada kaubavoo 3 miljoni tonnini.
    "Venema ja Eesti vaheliste suhete paranemise valguses loodavad ettevõtteed jõuda kokkuleppele kaubavoogude suunamises Sillamäe sadamasse. Pealegi on huvi selle vastu vastastikune," teatas Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov.
    Vaatamata sellele, et Tallinna Lennujaama jaoks oli 2009. aasta väga raske, möödunud aasta lõpus õhuvedude maht suurenes. Tallinna Lennujaama ASi juhatuse liige Erik Sakkov on veendunud, et see trend jätkub.
    Tanspordivaldkonna käive oli 2009. aastal Äripäeva esialgsel hinnangul 59,8 miljardit krooni, mis on 800 miljoni krooni võrra rohkem kui 2008. aastal.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esimehe Peeter Pärna arvates olukord rahvusvaheliste vedude turul mullu stabiliseerus ning 2010. aastal ettevõtete efektiivsus suureneb, võimalik, et kasvab ka veoste maht.
    2009. aasta lõpus oli märgata pühadeeelset elavnemist autovedude turul ning mis veel tähtsam, tööd oli ka jaanuaris, kuigi tavaliselt jaanuar on autovedudes surnud kuu.
    "See tähendab, kriisi põhi on käes ning olukord hakkab paranema," ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu liige Jevgeni Sidorov. Ka teenustehinnade langus peatus, aga Euroopas hinnad isegi tõusid, lisas ta.
    ERAA liikmete arv 2009. aastal vähenes, võimalik, et 2010. aastal lahkub turult veel mõni ettevõte.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Omanikku vahetanud puiduäri kaotas käibest viiendiku
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Masinatööstuse suur kasum ja magus dividend tulid küberrünnakust hoolimata
Elektrimootorite ja suurte metallkonstruktsioonide tootja Konesko kasvatas käivet 10 protsenti ja enam kui kahekordistas kasumi hoolimata teda sügisel tabanud küberrünnakust.
Elektrimootorite ja suurte metallkonstruktsioonide tootja Konesko kasvatas käivet 10 protsenti ja enam kui kahekordistas kasumi hoolimata teda sügisel tabanud küberrünnakust.