Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taavi Aas: seadus ei toimi

    Tallinna abilinnapea Taavi Aas tunnistab, et nn paadimaks kukkus välja plaanitust teisiti, kuid ajab süü riigi kaela.
    Aas räägib raamatupidaja.ee toimetaja Lemmi Kannile antud intervjuus, et riik peab nüüd olukorra lahendamiseks kohalike maksude seadust muutma.
    Kas linnavalitsusel oli algusest peale selge, et see määrus puudutab liisitud paate just sellisel moel?
    Ei, sellele me tol hetkel ei osanud mõelda, et liisingfirmad hakkavad määrust niimoodi täht-tähelt täitma.
    Me hakkasime siis ka vaatama ja paraku on neil õigus, sest kohalike maksude seadus paragrahv 9 lg 1 ütleb, et paadimaksu tasuvad omanikud. Liisingfirmadel tekkis olukord, kus nad tõlgendasid seda niimoodi, et nad on maksukohuslased ja seaduse mõttes seda saab niimoodi tõlgendada, selline tõlgendus ei ole välistatud.
    Mida ma tahan veelkord rõhutada - on olemas kohalike maksude seadus ja too hetk, kui see vastu võeti, võib-olla sellel ajal oli ta toimiv. Praegu see enam toimiv seadus ei ole.
    Kohaliku maksu sisuline eesmärk ei tohiks kuidagi olla terve riigi maksustamine?
    Selles on teil õigus. Aga see tuleneb praegusest olukorrast, kus omanikud ehk liisingfirmad formaalselt asuvad Tallinna territooriumil.
    Ütlesite, et kohalike maksude seadus ei ole praegu enam toimiv. Kas ei oleks olnud õigem teha siis korda seadused, enne kui selline määrus üldse kehtestada?
    Meie lähtusime selle kehtestamisel seadusest ja tegelikult see näitabki kohalike maksude seaduse absurdsust, need seadused lihtsalt ei toimi.
    Te siis kehtestasite paadimaksu selleks, et näidata kohalike maksude seaduse absurdsust?
    Jah. Meile on pidevalt öeldud, et miks me ei rakenda kohalikke makse, milleks meile on võimalused seadustega antud. Praegu tuleb paraku nentida, et see seadus ei toimi ja seetõttu tegime ka parandusettepanekud.
    Ehk oleks pidanud alustama teisest otsast - tegema seadused korda. Oleks paadimaksu saanud kehtestada korrektselt, oleks ära jäänud hulk segadust ja inimeste pahameelt.
    Jah, paraku on pahameel tulnud meie suunal, aga oleks pidanud minema riigi suunal. Me oleme väga palju teinud seaduste parandamise ettepanekuid, mille vajadus tuleneb elust enesest. Mis parata - need lükatakse kõik tagasi.
    Nagu näiteks?
    No ma pean hakkama vaatama siis… Kas või näiteks see, mis puudutab Tallinna volikogu suurust.
    Mis nüüd sel maksuteemal siis edasi saab?
    Mina omalt poolt loodaks, et kiirendatud korras parandataks ära seadus, mille alusel me tegutseme ja sealt edasi saab järgneda kõik muu. Tegelikult oleks meie määruse kohta kriitikat teinud isikud pidanud ka ilma parandusettepanekuteta vaatama asja sisu ning koalitsioon ise oleks võinud selle parandamise ette võtta. Ma olen korduvalt tähelepanu juhtinud sellele, et kohalike maksude seadus on vigane ja seda tuleks parandada.
    Seda te ju teadsite ennegi?
    Meie ettepanekuid paraku ei arvestata enne, kui ei tehta puust ja punaselt ette, et seadus on vigane.
    Nii et paadimaksu näol on praegu tegemist n-ö näidisprotsessiga, milles kannatajaks on sattunud Eesti paadiomanikud?
    Paraku küll. Mul on kahju, et seadust ei ole muudetud.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurtehingud Tallinna börsil: Arakas ostab EfTENit, Tallinki omanikud laevafirmat
Viimase kuuga on Tallinna börsil toimunud mitu suurtehingut, millest suurima ostusumma ulatus üle 4 miljoni euro.
Viimase kuuga on Tallinna börsil toimunud mitu suurtehingut, millest suurima ostusumma ulatus üle 4 miljoni euro.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Puuluubi Marko Veisson: 5Miinust kukkus tooli pealt maha, kui kuulsid, et ropendasin
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.