Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedelkütused koju tagasi

    Vaht selgitas varude Eestisse toomist transiidist ülejäänud võimalustega ja mahtudega. "On tekkinud võimalused," kostis ta ja selgitas, "transiit on ära kukkunud ja transiidihoiustajatel on tühje mahuteid, kus hoida."
    Samas pole varude Eestis hoidmine hinnalt soodsam, on isegi kallim. Näiteks buumiajal, kui transiit õitses, oli hoiustushind välismaal 10 eurot kandi kohta aastas, kuid meil küsiti 140 eurot kandi kohta aastas. Nüüdseks on Eestis hind langenud 20 eurole kandist aastas, aga välismaal on endiselt 10 eurot kandi kohta aastas, selgitas Vaht.
    "Meil on soov hoida varu kodus, Eestis, raha jääb ju siis Eestisse," ütles Vaht. "On Euroopa direktiiv, mis lubab hoida kütuse varu kõikjal. Milleks hoida oma varu Hispaanias või Portugalis, kui selle saaks lähemale tuua," küsis ta retooriliselt.
    Lätis otsitakse mahutite vähesusel võimalust välismaal hoiustada. Leedul on varud üldiselt kodus - on ju sellel riigil võimsad Mažeikiai mahutid.
    Vaht selgitas, et nõutava 15päevase varu asemel on Eestis bensiinivaru 41päevane ja diislikütusevaru 36päevane.
    Tartu Terminaal ASi juhatuse liige Malle Raudsepp tunneb kütusevaru Eestisse toomise üle rõõmu ja on valmis juurdegi võtma.
    "See on ainult positiivne, kui OSPA paigutab Rootsi ja Taani varud Eestisse. Kui on hädaolukord, kuidas sa siis lähed kütust Rootsi ja Taani tooma," ütles Raudsepp.
    Seda, kui suur on Tartu Terminaali hoiutariif, Raudsepp öelda ei tahtnud. "Seda me ei ütle. Vaevalt, et keegi hakkab teile seda ütlema," tuli vastuseks.
    Andes hinnangu oma terminali võimalustele võtta lisaks kütusevarusid, arvas Raudsepp, et umbes 3000-4000 kanti peaks juurde mahtuma küll, ning lisas, et kokku on neil hoimahtu 52 000 kantmeetri ringis.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Suurbritannia keskpank jättis intressimäärad muutmata
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Osta või hoida? Aasta investor teeb tiiru ümber tehnoloogiaaktsiate
Marko Oolo andis hommikuprogrammis kommentaare USA tehnoloogiasektori ettevõtete tulemuste ja ka Balti börside jätkuva passiivsuse kohta.
Marko Oolo andis hommikuprogrammis kommentaare USA tehnoloogiasektori ettevõtete tulemuste ja ka Balti börside jätkuva passiivsuse kohta.