Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilets pakend nöögib klienti

    "Puudulik veopakend ei kaitse näiteks selle sisu vigastuste ning sisule juurdepääsu eest ilma pakendit silmnähtavalt kahjustamata. Sageli on selliseks pakendiks müügipakend," selgitas DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd pakendi tähtsust kaubaveol.
    Lisaks on oluline, et pakend oleks ka arusaadavalt markeeritud, kuidas käidelda ja kuhu viia.
    Nagu tavaveolgi, kus vedaja vastutus veose eest on 8,33 SDRi, kehtib see ka väikepakiveol - ehkki viimane pole ju alusekaup. Sellest johtuvalt võib sõltuvalt väikepakivedajast vedaja vastutus olla ka suurem. "Näiteks DPD vastutus vedajana on kuni 31,5kilose paki kohta kuni 8136 krooni. See on pea kahekordne võrreldes tava- vedaja 4725kroonise vastutusega," näitlikustas ta.
    Vedaja vastutus kauba eest on nii VÕSi kui ka CMR konventsiooni alusel piiratud 8,33 SDRiga ehk umbes 155 krooniga kahjustunud või kaotsiläinud kauba brutokaalu kilogrammi eest. Kui kauba väärtus on suurem kui vedaja piiratud vastutus, mis on 8,33 SDRi iga kauba kilogrammi kohta, siis tasub kliendil sõlmida ülejäänud kauba väärtuse osas kindlustus.
    "Sageli väikefirmad küll kindlustavad laos kauba, kuid unustavad teha veosekindlustuse," nentis Kivimurd. Vasturohuks oleks koondkindlustus, eriti oluline on see näiteks IT, kosmeetika, toidulisandite ja muu sarnase hinnalise veol.
    Pakendit loetakse transpordikindlaks, kui see kaitseb kaupu väliste vigastuste eest ning ei ohusta teisi kaupu, inimeste tervist, vedajat ega keskkonda, loetles Kivimurd.
    Sobiliku pakendi valimisel tuleb arvestada selle vastupidavust (tõstmine, põrutus, temperatuuritaluvus, niiskustaluvus), samuti kaalu ja kuju ning transportimise viisi.
    Neist asjaoludest lähtuvalt tuleb valida ka pakend, mis võib olla näiteks lainepappkast, plastikkast, puitkast või muu. Samuti pakendikinnitused: nöör, pakkelint, pakkekile. Mööda ei saa vaadata ka pakendimärgistusest: kas veos on klaasist, muidu kergestipurunev, ei talu külma ega kuuma või niiskust.
    Kivimurru seletusel ei tohi näiteks kergestipurunevad kaubad puutuda otseselt vastu pakendiseinu. Kergestipurunevate esemete puhul tuleb eelistada sisemisi pehmendavaid polstreid, pakendi nurgakaitsmeid. Just nurgad annavadki nurgelisele pakendile tugevuse.
    Näiteks linnasisesel veol on paki käitluskordi 2-3, kuid veol Saksamaale 6-7.
    Puudulik on ka pakend, mis laseb kaubale juurde pääseda ilma pakendile või kinnitustele jälgi jätmata.
    Veose pakend ei saa olla ka liiga suur - siis pääseb veos sees liikuma ja võib pakendi või enda rikkuda.
    Omaette teema on vedelikud. Need ei tohi taarast välja imbuda, vedelike ja pulbrite taaral olgu kindlasti kaas peal hermeetiliselt. Taara ise tuleb pakkida eraldi. "Pakend peab kannatama 4-5 sarnase pakendi raskust enda peal," lisas Kivimurd.
    A. Kuller & Partnerid OÜ juht Aivar Paat aga sõnas, et neil otsest vedaja vastutust ei ole. Vastutus iga veose eest jaotatakse lepingu alusel. Pakkimise eest vastutab aga klient. Pakend ei tohi ületada mõõtmeid 1x2 meetrit ja kaalu umbes 30 kilogrammi. Lisaks peab klient vedajat pakendi sisust ette hoiatama.
    Eks kogemuse võrra rikkam klient pöördubki pakkija poole. Mõni firma on vedanud kolm korda antiiknõusid ja püüdnud neid edutult pakkida, enne kui on otsitud abi.
    Kuid väikepakiveol, eriti rahvusvahelise puhul, on pakkimine ja kindlustus kaks olulist asja. Pakiveos on ikka sama piiratud vedajavastutus 8,33 SDRi, ülejäänu tasuks kliendil kindlustada.
    Meie poole on pöördunud nii vedajad kui ka kliendid, et pakkida väärteset. Ühelt poolt on see kulu, teisalt on see kadudest odavam.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investeerimiskonto laieneb krüptosse ja ühisrahastusse
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallink seab kasumlikkuse agressiivsest laienemisest olulisemaks
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.