Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loksa Laevatehasele jäi kaks omanikku

    "See on tavaline tehing - ühele poolele on raha vaja ja ta soovib müüa, teine pool aga tahab osta. Oli kolm omanikku, nüüd on kaks," selgitas Loksa Laevatehase nõukogu liige Andrei Akulistõi, kelle sõnul polnud Stako Dileri lahkumine omanike hulgast seotud konflikti ega lahkhelidega ettevõtte arengu küsimustes.
    Akulistõi ei soovinud tehingu summat avalikustada, märkis ainult, et see rahuldab mõlemat poolt. Ta lisas, et Stako Dileri lahkumine omanikeringist ei mõjuta tehase edaspidist arengut, juhtimist ega plaane.
    "Kuna kõik viitab tellimuste portfelli kasvule, siis aasta lõpuks pakume tööd 250 inimesele, nagu varem sai öeldud," märkis ettevõtja.
    Reedel liikus kolmandik Loksa Laevatehase aktsiatest. Omanikeringist lahkus metallkonstruktsioonide tootmisega tegelev Stako Diler.
    Laevatehase aktsiad jagunevad nüüd võrdsetes osades ehitusterase hulgikaubandusega tegeleva ASi Frelok, CS Finance OÜ ja LSY Holding OÜ vahel. Viimase osanikud on omakorda Frelok ja CS Finance.
    Mullu oli Loksa Laevatehase käive ligi 377 miljonit krooni, käibe 40protsendiline vähenemine aastatagusega võrreldes oli seotud nõukogu otsusega viia metalli omandisuhe üle emafirmale, nii ei kajastu müügitulus enam metalli müük. Metallijääkide müügitulu vähenes 66% seoses maailmaturuhindade langusega.
    Kasumit mõjutasid puistlastilaevade ja militaarlaevade tellimuste täitmise lepingud, mis sõlmiti 2008. aasta augustis, mil maailmaturuhinnad laevade tootmises olid kõrged. Olulise osa andsid tuludesse ka tütarettevõtte Loksa Kinnisvara 1,6 miljoni kroonine kasum ja 1,85 miljoni kroonine intressitulu deposiitidest pankades, selgus ettevõtte majandusaruandest.
    Keskmine töötajate arv mullu oli 588, aasta varem töötas Loksa Laevatehases 629 inimest. Tööjõukulud olid 2009. aastal 164 miljonit krooni, kasvades aastaga 2,4%.
    Tänavu lõpevad ettevõttel puistlasti- ja sõjalaevade plokkide tellimused endisele emaettevõttele. Mullu augustis teatas A.P. Moller-Maersk laevaehituse üksuse sulgemisest Euroopas ja selle üleviimisest Hiinasse. Seega on laevatehase selle aasta peamine eesmärk leida uued tellimused. Ka on võetud suund suuremahuliste metallkonstruktsioonide tootmisele nafta- ja gaasitööstuse, rasketööstuse ning infrastruktuuriprojektide tarbeks.
  • Hetkel kuum
Vahemere vaatlus | Kuidas nad seal Lõuna-Euroopas Ukraina sõjast aru saavad? Ega ei saagi
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Hiina vastus majandusraskustele: triljoni jüääni võlakirjade emissioon
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Hiina hakkab käesoleval nädalal müüma oma esimest triljoni jüääni (138 miljardit USA dollarit) suurust erakordselt pikaajalist riigivõlakirjade partiid, et turgutada maailma suuruselt teist majandust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Lips läbi: skandaalne vitamiinifirma varises pankrotti
Läinud reedel kuulutas Tartu maakohus välja skandaalse Investoriteliiduga seotud olnud vitamiinitootja Medical Pharmacy Groupi ehk Meravita pankroti.
Läinud reedel kuulutas Tartu maakohus välja skandaalse Investoriteliiduga seotud olnud vitamiinitootja Medical Pharmacy Groupi ehk Meravita pankroti.
Ettevõtjad: majandus pole kellegi asi
Kolmandat aastat kestvast majanduslangusest hoolimata ei saa majandusruum ettevõtjate hinnangul vääriliselt riigi tähelepanu. Ehkki ettevõtjad saavad ise hakkama, siis kiirem majanduskasv sünnib koostöös riigiga.
Kolmandat aastat kestvast majanduslangusest hoolimata ei saa majandusruum ettevõtjate hinnangul vääriliselt riigi tähelepanu. Ehkki ettevõtjad saavad ise hakkama, siis kiirem majanduskasv sünnib koostöös riigiga.