Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-kirja turunduse kaks nägu

    E-posti turundusel on kaks nägu. Esimese taha varjuvad ettevõtted, mis postitavad suvalistel aadressidel suvalisi reklaammaterjale. Nii tagatakse iseendale negatiivne maine ja paraku kahandatakse ka tarbijate usaldust e-posti teel liikuva infomaterjali vastu.
    "Inimesed muutuvad suureneva spämmikoguse surve all antud reklaamiliigi osas järjest immuunsemaks ehk otsepostituse efektiivsus pigem kahaneb. Nii kaua kui valdav enamus e-posti turundusest on pigem spämm ehk masspostitus anonüümsetesse kontaktibaasidesse, on ka väga täpselt suunatud e-posti reklaamidel sõnumi kohaletoimetamine raskendatud", rääkis ADM Interactive tegevjuht Riho Pihelpuu.
    Teine profiil koondab teadlikud ettevõtted ehk kasutatakse spetsiaalseid andmebaase, mis sisaldavad lisainfot kliendi huvidest ja eelistustest, mitte ainult e-posti aadressi. Lisaks edastatakse selles profiilis kliendile vaid vajalikku ja oodatud informatsiooni ning väärtustatakse kõrgelt suhtlustasandi platformi.
    OÜ Mikare Baltic juhatuse liikme Mikk Orglaane hinnangul võib kõnealuses reklaamivaldkonnas lähitulevikus märgata kasvutrendi.
    "Turule sisenevad uued ettevõtted, mis varem pole e-posti turundust kasutanud, ja ka staažikamad firmad peavad tarbijast üha enam lugu, väärtustades kliente ja luues personaalseimaid kontakte." Seega on siht arvestada tarbija vajadusi ja postitada teavet, mida klient soovib. Pihelpuu näeb samuti tulevikus pigem kampaaniate arvu kasvu ja toob ühe põhjusena välja ka teostuse odavuse.
    Kuidas tagada, et kliendid ei kustutaks saabuvat kommertskirja? Eduka e-posti turunduse võtmesõnaks on huvitatud sihtgrupile kasuliku teabe edastamine. Ehk kahepoolne koostöö, kus firma esitleb toodet või teenust ja klient saab tema jaoks sisuliselt huvitavat infot.
    "Et lugeja ei võtaks kirja kui spämmi, võiks jälgida järgmisi soovitusi. Esiteks koguge kvaliteetne kontaktibaas neist, kes ise on teie saata plaanitavast infost huvitatud," soovitab Pihelpuu.
    Teiseks jälgige, et e-kirja sisu oleks saajatele ka tegelikult kasulik. Kolmandaks peab e-kiri olema hästi struktureeritud: selge pealkiri ja arusaadav sisu, mille lugemist toetab ka professionaalne disain. Neljandaks on tähtis saadetise korrektne tehniline teostus," rääkis Pihelpuu.
    Ettevõtted, kus virtuaalsed postitusmeetodid toimivad üliedukalt, järgivad detailselt nimetatud punkte ning baseeruvadki vabatahtlikul kontaktibaasil.
    Näiteks Forum Cinemas AS saadab regulaarselt teavet Kinoklubi liikmetele, kes on avaldanud soovi info saamiseks, lisades end püsikliendi listi. Ja isikutel listis, suurusjärgus üle kahekümne tuhande, on privileeg leida oma e-postkastidest iganädalaselt värskeimat informatsiooni esilinastuste ning sündmuste kohta kinos.
    "Kinoklubi esilinastuse uudiskirja puhul on selle edukus üsna lihtsalt mõõdetav, sest kohe pärast uudiskirja väljasaatmist on reaalselt võimalik vaadata, kuidas esilinastuste piletitest suur hulk välja ostetakse või broneeritakse," rääkis Forum Cinemas turundusjuht Triin Jürgens filmihuviliste e-posti teel informeerimisest.
    Kinokava puhul tema sõnul selle tulemuslikkust nii otse muidugi mõõta ei saa, ent see pole ilmselt ka vajalik - tegemist on lihtsalt aktiivsetele kinosõpradele vajaliku infoga, mille põhjal nad järgmisel nädalal oma kinokülastusi planeerida saavad.
    Orglaan rõhutab, et ettevõtted peaksidki end rohkem esitlema ning jagama ka üldisemat teavet ehk olema pildis. "Mitte mõtlema vaid reklaamkirjadele, milles ilutsevad rahasummad," sõnas ta.
    Ka Estraveli erakliendid, kes moodustavad firma kliendiportfellist umbes 40%, on saanud end juba kümme aastat infot kätte toovasse e-posti nimekirja lisada. "Kõik meie aadressid on saadud legaalsel teel omades kliendi nõusolekut. Kui keegi ei soovi meilt enam e-posti saada, siis eemaldame aadressi listist," rääkis reisifirma turundus- ja kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu.
    Rüütsalu kinnitusel toimib e-kirja turundus väga hästi ja eraklientidele infomaterjalide sel teel edastamise osakaal on väga suur. "Praegu on plaanis sellele järgmisel aastal isegi rohkem rõhku panna. Mitte rohkem pakkumisi välja saata, vaid saata neid õigetele klientidele õigel ajal," rääkis Rüütsalu.
    Avatud ja loetud kirjade osakaal on mõõdetav ning statistilisi andmeid firmasiseselt ka arvestatakse, rääkis Rüütsalu. Nii viiakse Estravelis igakuiselt läbi analüüse ja vastavalt tulemustele muudetakse strateegiaid: pakkumiste paigutust, värve, pealkirju ja saatmise aega.
    "Teoreetiliselt avatud kirjade hulgast rääkides saab taas kord määravaks kampaania sisu, esitlusaeg ja kontaktibaasi valik ning kvaliteet," tõdes Pihelpuu. Seega arvulised kokkuvõtted ja võrdlused erinevate kampaaniate kohta kipuvad olema ebatäpsed.
    "Tulemus on otseses seoses kontaktibaasi kvaliteedi ja suurusega," rääkis Pihelpuu. "Saates sõnumi suvaliselt 100 000 asutuse üld e-posti aadressile versus spetsiifiline sõnum täpselt segmenteeritud kontaktibaasile, milles on 500 kontakti, on tulemused ilmselgelt erinevad ega ole võrreldavad."
    Tulemus sõltub tema sõnul suuresti ka sellest, kuidas kontaktid on kogutud: "Kas lihtsalt kuskil kampaanias on väikese kirjaga linnuke, et kui kampaanias osaled, siis kasutame sinu e-posti aadressi ka reklaamiks. Või on inimene ise antud informatsioonist huvitatud ning on omaalgatuslikult vastava kontaktibaasiga liitunud," rääkis Pihelpuu.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.