Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas järjekordne eksitus?

    Arvasin, et selgitasin Äripäeva ajakirjanikule piisavalt mereohutuse seaduse muudatusettepanekuid, kuid lugedes 23. novembri lehte, selgus, et olin kas enda selgitamise või ajakirjaniku asjadest arusaamise võimet või mõlemat üle hinnanud.
    Pealkirjad hõikasid "Seadus, mis toob tulu ühele firmale" või "Kallo üritab teha seadust ühele firmale", isegi mereasjanduses suurem võhik kui ajakirjanik saab aru, et meresõiduohutuse seadus ega meresõidu ohutus tervikuna ei saa kuidagi kasulik olla vaid ühele firmale, nagu ei saa liiklusseadus olla kasulik ainult näiteks Tallinna Autobussikoondisele.
    Kui lugeda artiklit, siis jääb mulje, nagu oleks muudatusettepanek, mis puudutab naftatankerite eskortimist, Kallo isiklik huvi. Ometi selgitasin piisavalt pikalt, et muudatusettepanekud vaadati läbi ja kiideti heaks merendusnõukojas; et need ettepanekud esitas riigikogu majanduskomisjonile Eesti Laevaomanike Liit kirjalikult, et kirja ei saa käsitleda ametliku muudatusettepanekuna, siis lepiti merendusnõukojas, et vormistan need vastavalt riigikogu kodukorrale ametlike muudatustena.
    Kokku oli muudatusettepanekuid kuus, sh ka tankerite eskortimist käsitlev muudatus (neli muudatust on seaduseelnõus leidnud arvestamist, ühte otsustati nõukojas uuesti mitte esitada). Kuna teine lugemine katkestati, esitas laevaomanike liit muudatuse täiendused, mis käsitlesid tankerite kandevõimet (alates 70 000 t), millest alates oleks eskortimine hädavajalik. Saadud info ja arvutuste põhjal täiendasin muudatusettepanekut teise lugemise jätkamiseks. Ka see muudatus leidis komisjonis toetust enne esimest korda teisele lugemisele saatmist ja hääletati välja teise lugemise jätkamisel. Seega oli igati loogiline esitada see uuesti teise lugemise edasisel jätkamisel. 2. novembril saatis ka Eestimaa Looduse Fond kirja majanduskomisjonile ja kõikidele fraktsioonidele tungiva palvega tankerite eskortimist puudutav säte seaduseelnõusse kindlasti sisse viia ehk seda muudatust on toetanud kõik, kes muretsevad keskkonna ja Läänemere tervise eest. Hoolitsus Läänemere eest tuleneb omakorda rahvusvaheliselt kinnitatud Läänemere strateegiast.
    Kõik, kes püüavad väita, et ohtu pole, võiks mõelda Mehhiko lahe katastroofile. Jah, see võimalus võib olla 1:10 000, aga me ei tea kunagi, kui lähedal see kümnetuhandes kord on. See muudatus sisaldab endas eelkõige muret me kodumere tervise pärast, see ei ole Kallo isiklik mure, see on väga paljude mure, kui ehk Äripäeva toimetus välja arvata. Ühe väikese puksiirifirma huvid on sellega võrreldes umbes sajandal kohal.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.