Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajaid tabab veolubade defitsiit

    Kui mullu väljastati 850 luba, siis 2011. aastal jagatakse neid vähem kui 500. Ühekordsete lubade arv suureneb 19 000-lt 20 000-le, kuid Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolaineni sõnul ei kompenseeri see kaotusi.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi väitel peavad nad selle aasta lõpuni kuidagi vastu, kuna said hiljuti ühekordseid lube juurde. "Probleemid algavad järgmisel aastal. Venemaa otsus on ebameeldiv mitte ainult Eestile, vaid ka teistele riikidele, kes tegelevad aktiivselt kaubaveoga Venemaale. See mõjutab negatiivselt ettevõtete tegevust," kinnitas ta.
    Järgmine aasta võib paljudele firmadele olla veel raskem kui tänavune, lisas Kuldkepp. Ühekordsete lubade lõppemisel aitasid paljusid vedajaid seni hädast välja mitmekordsed load. Neile lootes tehti investeeringuid ja uuendati autoparki.
    Tänavu said paljudel vedajatel ühekordsed Venemaale sõiduks vajalikud load otsa juba septembris. Vedajate prognooside kohaselt võib järgmisel aastal selline olukord tekkida juba suvel.
    ASi Roolid juhatuse liikme Aleksandr Kanevski sõnul ei jätkunud ettevõttele ei mitmekordseid ega ühekordseid lube. Tema hinnangul saavad kannatada eelkõige väiksemad, ainult Venemaale suunatud ettevõtted. "Firmad, kes leidsid omal ajal tee Euroopasse, peavad püüdma seal oma kanda kinnitada, kuid kõigil see ei õnnestu," rääkis Kanevski.
    Tema sõnul hakkab kriis läbi saama, veoseid on mullusest rohkem. "Turg taastub, kuid kunstlikult tekitatud barjääride tõttu ei saa ettevõtjad oma võimalusi realiseerida," märkis Kanevski.
    Ka OÜ K.Trans Pluss juhatuse liige Andrei Žilkin kinnitas, et tänavu on asjad hakanud paremini minema. "Suureks kasvuks seda nimetada ei saa, kuid ikkagi. Mis aga juhtub, kui mahud jälle kahanevad? Praegu ei saa keegi öelda, milleks valmistuda," rääkis ta.
    Kuldkepi ütlusel võib lubade defitsiidi tingimusis lahenduseks saada Venemaa partnerite kaasamine ja mitmekordsete lubade efektiivsem kasutamine. "Kuni olukorra lahenemiseni võivad meie vedajad minna Venemaa lipu alla. Eksportijad ja ekspediitorid aga saavad kasutada Venemaa transpordiettevõtete teenuseid," soovitas ta.
    Veolubade kärpimise ametlikuks põhjuseks nimetatakse soovi vähendada konkurentsi kohalike ja välisvedajate vahel. Eesti ettevõtjad usuvad aga, et seda tehakse kaugeleulatuvate plaanidega suunata kaubavedu Venemaa sadamatesse.
    Põhiprobleem peitub selles, et meil ei jätku kaupa. Kaotame lätlastele, leedukatele ja soomlastele. Piiripunkte nende riikide ja Venemaa vahel päevas läbib mitu korda rohkem autosid kui Eesti-Vene piiri. Töötamiseks vajame kaks korda rohkem ühekordseid lube. Mitte 20 000, vaid 35 000. Siis ei oleks mitmekordsete lubade arvu kärpimine nii valulik.
    Tuleb meelitada siia ka Venemaa vedajaid. Kuid selleks on vaja häid suhteid naabritega.
    Autovedajaid ootavad järgmisel aastal rasked katsumused. Paljudel on liising kaelas. Pole käivet, hakkavad müüma autosid, mõni aga lahkub turult jäädavalt.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Dow ja S&P 500 võtsid hoo maha, meemiaktsiad said jõudu juurde
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Esmaspäeval oli kauplemine üsna tasane, investorid ootavad inflatsiooniandmeid ja jaemüüjate tulemusi; tagasihoidlike majandustulemustega meemiaktsiad seevastu sööstsid kõrgustesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Ettevõtjad: majandus pole kellegi asi
Kolmandat aastat kestvast majanduslangusest hoolimata ei saa majandusruum ettevõtjate hinnangul vääriliselt riigi tähelepanu. Ehkki ettevõtjad saavad ise hakkama, siis kiirem majanduskasv sünnib koostöös riigiga.
Kolmandat aastat kestvast majanduslangusest hoolimata ei saa majandusruum ettevõtjate hinnangul vääriliselt riigi tähelepanu. Ehkki ettevõtjad saavad ise hakkama, siis kiirem majanduskasv sünnib koostöös riigiga.