Garantiisumma kujunemist on Vopak  E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.

">

Maanteeamet: häid valikuid meil polnud

05. jaanuar 2011, 08:33

Garantiisumma kujunemist on Vopak  E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.

Vastutus on pandud ehitajale, sest vastavalt riigieelarve seadusele on riigiasutusel keelatud võtta laenu, kasutada kapitalirenti ning võtta muid selliseid kohustusi. Ehitustööde korraldamise vastutus ja kontroll tõrgete üle lasub ehitusettevõttel ja seega on igati põhjendatud, et ehitaja hangib ka garantiid. Lõppkokkuvõttes maksab riik garantii hankimisega seotud kulud kinni, kuna ehitaja arvestab nende kuludega pakkumuse koostamisel.

Maanteeameti hinnangul ei piira garantii nõue olulisel määral hankel osalejate ringi ja seda tõestab ka pakkumuste avamiseks laekunud pakkumuste arv-5 tk.
Maanteeametil polnud häid valikuid, sest raudtee omaniku tingimustega mittearvestamisel poleks seda hanget üldse teha saanud, ehitajad poleks tööd saanud ja Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendid oleksid jäänud kasutamata.
Et ükski pakkuja ei vaidlustanud hankedokumente garantiinõude tõttu, järeldasime, et selgitused olid piisavad ning pakkujad on olukorra keerukust mõistnud. Garantiid kasutatakse siis, kui transport raudteel on takistatud kauem, kui pooled on omavahel kokku leppinud ning takistustest põhjustatuna on raudteel opereerivale Vopak E.O.S. tekkinud kahju. Vopak E.O.S. peab tekkinud kahju ka tõendama.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. January 2011, 08:34
Otsi:

Ava täpsem otsing