Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hästitöötavat süsteemi ei peaks lõhkuma!

    Hästitöötavat kaugliinide süsteemi ei peaks lõhkuma, kuid konkurentsiolukorra analüüsid on reisijateveo turul siiski teretulnud, leiab kunagine Konkurentsiameti juht ja praegune majandusanalüütik Peeter Tammistu.

    Järgneb Peeter Tammistu vastus Äripäeva küsimusele, kas konkurentsiamet peaks seisma turu ümberjagamise eest ning tema soovitus ühistranspordi liinilubade jagamiseks.
    Olen ise tuline konkurentsi pooldaja, kuid usun, et konkurentsi puhul on tegemist  vahendi, mitte eesmärgiga. 2009/2010 analüüsisin Autoettevõtjate Liidu ülesandel uue ühistranspordi seaduse (ÜTS) eelnõud, et ettevõtjaid toimuvatest muudatustest seadusandluses juba eelnevalt informeerida.
    Võrreldes 2009. aastaga on ÜTS eelnõu läbi teinud positiivseid muudatusi ja palju küpsem. Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus 1370/2007, mis on aluseks ÜTSi eelnõule ja tulevane bussireisijateveo eeskiri pööravad rohkem tähelepanu reguleeritud konkurentsile. Meie väikese turu puhul vajab õige mehhanismi leidmine sügavat analüüsi.
    Arvan, et konkurentsiamet ei peaks seisma turu ümberjagamise eest ja seda nad ka ei tee, vaid analüüsivad konkurentsiolukorda reisijateveo turul. Sellised analüüsid ja ettepanekud on teretulnud ja aitavad näha probleeme erineva nurga alt. Kas konkurents on piisav või mitte, vajab omaette analüüsi.
    Üheksakümnendatel aastatel oli meil "metsiku konkurentsi" periood, mis oli küll lühiajaliselt tarbijale tore, kuid mitmetele ettevõtjatele, eriti väiksematele, lõppes see pankrotiga. Seega võib konkurents vastupidi üldlevinud arvamusele hoopis valikuvõimaluste vähenemisele viia. Seega oleks lõpliku vastuse jaoks vaja mitte ainult konkurentsialast analüüsi, vaid laiemat ühistranspordialast analüüsi.
    Ma arvan, et hinnad on tarbijatele taskukohased siis, kui ta valib endale taskukohase reisi. See tähendab, et mitmetel ettevõtjatel on nn haavatavamatele reisijatekategooriatele välja töötatud eraldi toode, mis erineb põhihinnast 50-60%.
    Mida teha, et samade investeeringute taseme juures ka uusi tulijaid turule pääseksid? Esiteks pole mõtet hästitöötavat süsteemi lõhkuda. Ka ELi reeglid näevad avaliku teeninduse lepingu alusel sõitvatele liinidele ette, et neil võib sõita kuni 15 aastat ja kui liin on kõrvalises raskestiligipääsetavas paikkonnas või vajab eriinvesteeringuid, ka pikemat aega.
    Põhitähelepanu liinide jätkamisel peaks olema reisijatelt tuleval positiivsel tagasisidel. Sama põhimõtet järgib ka ÜTSi eelnõu ehk tagasiside on üks konkurentsi komponent, mis ei lase vedajal laisaks jääda ja sunnib teda oma toote kvaliteeti tõstma.
    Kokkuvõtteks, ettevõtja vajab oma tegevuse planeerimiseks kindlaid lahingureegleid, vaid siis on võimalik investeerida pikaajalisse kvaliteetsesse tootesse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.