Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Horm: tuntust on kõige raskem saavutada

    Maag Lihatööstus on lihatoodete tarbimise vähenemise ajal suutnud turuosa kasvatada, kuid kõige raskem on tuntust saavutada, ütles ettevõtte juhatuse esimees Olle Horm.

    Horm märkis Äripäeva Gaselli kongressil, et ainult eksport ikkagi õnnelikuks ei tee. Enamik Eesti toidutootjaid ei suuda välisturgudel mõjukat kaubamärki luua ega hoida – see on pööraselt kallis ja väga pikaajaline töö.
    Umbes pooled eestlastest eelistavaad eestimaist kaupa. "Kuid mis on eestimaine toit - see on kodumaine tootmine, pluss tuntud ja tunnustatud kaubamärk. Tooraine jääb tarbija jaoks alati segaseks," lausus ta.
    Hormi sõnul on allhange tore, aga rikkaks ja õnnelikuks see ei tee. "Eesti omanik tahab kasumit ja lihatööstuse kasum tuleb ikkagi Eestist. Meie eelmise aasta käive kasvas 2,9%, samas lihatoodete tarbimine vähenes 8-9%. Meie turuosa on Eestis kolmas, mis on 11,1%. Eestis on lihatööstusettevõtteid üle saja, konkurents on karm," rääkis ta.
    Horm rääkis sellest, et kuigi nende suurim konkurent on 10 korda suurem, suudeti siiski turuosa kasvatada. "Midagi pole muutunud - ikka eelistatakse Lastevorsti, kuid pakendid muutuvad üha kirevamakas. Esimene ost tuleb välimuse pärast. Kui ostetakse välimuse pärast, aga toit ei maitse, siis teist ostu ei tule," nentis ta.
    Hormi sõnul on tuntus ja maine olulised. "Tuntus on see, mida teenitakse välja aastatega, see on meie nõrk koht ja see on, mille kallal me tööd teeme. Tuntust on kõige raskem saavutada," ütles ta.
    "Meedias avalduvad seisukohad on sageli konkurentide susimise tõttu kriitilised, kuid ära löö verest välja," soovitas Horm. "Kui ajakirjanik helistab, unusta hetkeks kõik muu – räägi positiivses mõttes hüüdlausetega," lisas ta.
    Konverentsil küsiti Hormilt, kas sarnaselt kütusemüüjatega ei suhtle ka lihatöösturid omavahel. (Olerexi turundusjuht Antti Moppel ütles Gaselli kongressil, et kütusekartelli kahtluste tõttu ei vaheta turuosalised enam kontakte - toim.)
    "Konkurentsiametile võin öelda, et me ei suhtle omavahel. Kõik on nii suured (lihatööstused - toim), et ei mahu ühte tuppa ära," vastas Horm.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kui tahta üllatust, võib Microsofti peale loota
Minu portfelli tugitala Microsoft on mihkel oma investoreile kvartalitulemustega üllatust valmistama ja seegi kord ei läinud teisiti.
Minu portfelli tugitala Microsoft on mihkel oma investoreile kvartalitulemustega üllatust valmistama ja seegi kord ei läinud teisiti.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.