Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased jahivad Euroopa suursadama konteinerikaupa

    Hamburgi sadam on üks suuremaid konteinerikaubakeskuseid ja see teeb temast Eesti jaoks olulise koostööpartneri.
    Hamburgi piirkond on kesksel kohal nii Kesk- ja Ida-Euroopa kui kogu Läänemere jaotuskeskusena. Hamburg teeb tihedat koostööd Cuxhaveni, Brunsbütteli ja Glückstadti ehk teiste Elbe jõe sadamatega ning Läänemere sadamate Lübecki ja Kieliga. Sellise koostöö eesmärk on tegutseda rahvusvahelises konkurentsis kui Põhja-Euroopa keskne logistikakeskus.
    Eesti logistikaettevõtted jahivad Hamburgi piirkonnast peamiselt Aasiast tulevat konteinerikaupa. Hamburgi sadama kümne olulisema koostööpartneri seas on kuus Aasia riiki. Lübecki ja Kieli puhul on eestlased huvitatud peamiselt ro-ro-kaubast. Hamburgi sadama osa Põhja-Euroopa varustamisel ongi üha olulisemaks muutumas. Kaubakäive Aasiast Hamburgi kaudu Põhja-Euroopasse ja Balti riikidesse näitas eelmisel aastal kasvu. Tänavuseks aastaks prognoosib Hamburgi sadam ligikaudu 10protsendist käibe suurenemist selles koridoris.
    Mullu läbis Hamburgi sadama konteineriterminale kaugvedudest kõige suuremas mahus Hiinast ja Singapurist pärinev kaup. Seega on Eesti logistikaettevõtjatel Hamburgi sadama ettevõtetele pakkuda soodsat transpordikoridori: kaup liigub ookeanilaevadega Aasiast Hamburgi, seal laaditakse see feeder-laevadele, mis toovad kauba Muugale, kust see raudteel või autodega Venemaale edasi liigub. Eelise selle koridori kasutamiseks annavad Eesti sadamad, millest mõni asub Venemaast vaid 25 km kaugusel. Samuti on need sügavad ja aasta ringi laevatatavad. Pealegi kuulub Eesti 1520sse raudteevõrku, siin on maksuvaba teedevõrk, liberaalne maksusüsteem ja arenenud infrastruktuur.
    Peamised konkurendid Eesti jaoks on otseveod Hamburgist autode või raudteega Venemaale ja Kesk-Aasiasse ning Soome, Läti, Leedu, Poola ja Venemaa sadamad.
    Konteinervedude arendamine on EVR Cargole üks prioriteete. Kuna Hamburg on Eestisse saabuvate konteinerite jaoks kõige olulisem vahesadam, siis oli ka EVR Cargol huvi sinna visiidile minna.
    Eesti logistikasektorit tutvustaval seminaril kohtusime Hamburgis ekspediitoritega, kellest osa kasutab Moskvasse kauba saatmiseks praegu Peterburi sadamat. Tallinna kasutamise võimalus tuli neile uudisena.
    Tutvustasime neile meie võimalusi ja selle tulemusena oleme juba esimesed hinnapäringud saanud.
    Olles käinud erinevatel reisidel, tundub, et Eesti võimaluste vähene tundmine on üsna levinud ja üks peamisi põhjuseid, miks kaup meist mööda läheb.
    Koostöös ekspediitorite ja laevaliinidega loodame Eestit läbima panna uusi konteinervedusid, mis siis mööda raudteed EVR Cargo ühispargi või erapargi platvormidel edasi liiguvad.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.