Uue aja peod: esmalt töö, siis lõbu

Liis Kängsepp 07. aprill 2011, 00:00

"Inimesed otsivad uusi lahendusi, kuidas kollektiiviga ühiselt veedetud aeg võimalikult produktiivselt ära kasutada," sõnas OÜ Valge Maja loovjuht Kalle Kõiv. "Isegi traditsiooniliste suvepäevade raamidesse on üha sagedamini paigutatud mõni seminar või koolitus."

Kõivu sõnul võib selliste muudatuste taga ehk näha soovi vähem erisoodustusmaksu tasuda, aga samas on suund meelelahutust koolituste ja arendava tegevusega siduda seotud teistegi aspektidega.

"Kasutatakse ära seda, et firma rahvas on üle Eesti kokku tulnud, ning alati leiab, mida siis nendega enne või pärast pidutsemist veel kasulikku ette võtta. Nii kujunebki üritusest pooleldi töö, pooleldi pidu," rääkis Kõiv. "Pealegi kui sa oled 15-20 aastat igal aastal üks-kaks korda kogu oma kollektiiviga lihtsalt pidu pannud, tüütab see ära ka kõige nõudlikuma peolõvi," lisas ta.

"Juurde on tulnud üritusi, mille eesmärkideks on uute sihtide, plaanide või tööstiili tutvustamine ning juurutamine," tunnistas ka OÜ Event Masters loovjuht Valdo Jahilo. "Et iga uus algus on inimestele loomuomaselt vastumeelne ja rutiini lõhkuv, on tulnud palju nutti kasutada, mismoodi neid muutusi positiivses võtmes inimesteni tuua."

Broadline Eventsi juhatuse liikme Janek Reimali sõnul kahanes majanduskriisi ajal teenuste hulk miinimumini ning paljud kliendid viisid projekte ise ellu. "Keskenduti ainult olulisele, kõik, mis otseselt ei aidanud kaasa eesmärgi saavutamisele, jäeti kõrvale," lausus Reimal. "Promotsioon ning sponsorlus kadusid praktiliselt täielikult teenuste turult," märkis ta.

Tagasiside väljasõidul. Lux Express Groupis hakatakse koostööpartnerit või ürituse korraldajat otsima siis, kui firmaürituse idee raamistik või nägemus on paigas.

Traditsiooniks kujunenud firmaüritustel üritatakse Lux Express Groupis siduda lõõgastumine kasulikuga. Näiteks on igasügisesel väljasõidul olemas meelelahutuslik pool, aga oluline on ka anda tagasisidet ettevõtte tulemuste kohta. Samuti on võetud eesmärgiks, et jõulupidu peaks lisaks meelelahutusele andma uusi teadmisi.

"Üle-eelmisel aastal toimus jõulupidu piisonifarmis, kus saime teadmisi piisonite kasvatamise kohta ning maitsta piisonilihast valmistatud toite, lisaks õppisime line-tantsu," meenutas Lux Express Groupi turundusjuht Liina Pärli. "Eelmise aasta jõulupidu toimus "Õnne 13" radadel ja külastasime Uuevarikut (Esko talu) ning saime infot juustu valmistamise kohta."

Üsna levinud on praegu heategevuse või ühiskondliku töö sidumine firmapeoga. OÜ Event Masters loovjuhi Valdo Jahilo sõnul on nemad selliseid üritusi korraldanud juba mitu aastat. Kui esialgu näitasid suunda suurfirmad ja turuliidrid, siis nüüd on see suundumus nakatanud ka teisi, kes sõidavad suuremate kiiluvees.

Uus trend kunstiga tegelemine. "Mis massidesse läheb, ei tea keegi ette," lausus Jahilo, tuues välja, et Event Masters on viimasel ajal korraldanud visuaalse klipi tegemist. Tegemist võib siis olla kas filmi, oma ettevõtte reklaami või hoopis muusikavideoga.

"Oluline on, et inimestele antakse võimalus osaleda mingi uue kunstivormi sünnis. Võib-olla on see üks tõusvatest trendidest?" pakub Jahilo välja firmapidude uue suuna.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:09
    Otsi:

    Ava täpsem otsing